Pünkösdi pontyok nyomában

Újbóli túránkat első körben a method feederezéssel szerettük volna eltölteni, de a jó időre tekintettel új ötletünk támadt Kasu barátommal. Mi lenne ha egy kristálytiszta vizű bányatóra látogatnánk el egy kis bojlizásra 48 órára. Nagy szerencsénk lett a foglalással kapcsolatosan, mert a kinézett tavon épp visszamondtak egy helyet a hétvégére, ami kapóra is jött nekünk. A foglalást követően szokásunkhoz híven irány a Zóna.

Zoli barátunknak mondtuk, hogy a feederezést inkább hanyagolnánk, mert jobb dolgunk is van annál. „ Csak a bojlizás.” A feederezés keszeghorgászoknak való :) Zóna Zoli a kijelentésünktől nem örömteli pillanatokban örvendezett, de vele is élete halait mind bojlis technikával fogattuk meg. Na de mindegy. Az lényeg, hogy bojlis cuccot kezdtünk el megint nézegetni. Jött a nagy kérdés: Mivel horgászunk a kristálytiszta vízben ami jó lehet? Előzetes információgyűjtést követően azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a tóban rengeteg kagyló van, és a mi helyünknél egy 5 méteres átlag vízmélység. Ha ilyen nagy a víz, akkor padka is akadhat ott. Ha már padka, akkor ott van a kagyló is, ha kagyló van már az a főzsinórt nem kíméli. Ezért úgy döntöttünk, hogy akkor tekerjünk fel pár méter kagyló álló előtét zsinórt. Zoli szavára adva palettát áttekintve a PROLOGIC Bulldozer Snag Leader zsinórnál döntöttünk, mivel ez a legerősebb gubancolódás mentes leader zsinór, amely nagy sűrűségű kopolymer alapanyagának és külső bevonatának köszönhetően extra kopásállóságot biztosít az akadósabb pályákon történő horgászatok során.

A zsinór már megvan, jöhet a többi szerelés. Mivel tiszta vízről beszélünk, nem árt figyelni az elfektetett szerelékre. A leadcore-os megoldás helikopter szerelékkel véleményem szerint megfelelhet majd a körülményeknek.

A szerelékkel összefüggésben a KORDA Kable leadcore-ját és a Chod Rig Short-ját választottuk ismét, mivel korábban más vizeken ez a megoldás már bizonyított.

Kész a szerelék, jöhet a csali választék. A tiszta víz és a kagyló tekintetében választottuk ki a csalit. Süllyedő bojlik közül a Dynamite Baits GLM és a Monster Tiger Nut ízesítésű 20 mm golyóit választottuk. Lebegtető csali gyanánt pedig a Fluro pop-up termékcsaládnál maradtunk.

A tiszta víz miatt Zolinak eszébe jutott még, hogy mi lenne ha kipróbálnánk a SBS Flumino Liquid koncentrátumát, ami elősegítheti a kívánt kapást.

Gyors pakolást követően péntek délután elindultunk. Kb 18 órára megérkeztünk a tett színhelyére.

Még aznap sikerült bérelni Barnától egy etetőhajót a www.etetohajokolcsonzes.hu címen keresztül. Gyors behúzást követően jött a várakozás. Sajnálatos módon radart és bóját nem hoztunk magunkkal, mivel úgy voltunk vele, hogy gyors-pecára minek, tudunk mi mindent. Három órás pihenést követően úgy döntöttünk, hogy ez így nem mehet tovább, húzzunk át másik helyre keressük a halat, ha már nem bójáztunk be. De semmi változás. Szolid vacsora után jöhet a megérdemelt pihenés. Reggel 6 órakor ébredtünk, amikor már 25 fok volt. A szúnyogcsípéseken kívül sajnos egyetlen kapás sem zavarta meg álmainkat. Ugyanúgy álltak a botok, mint ahogy este hagytuk. Ez nem mehet így mondom én. Nekiálltam kávét főzni, meg reggelit készíteni. Bajtársamat szokás szerint megetettem és megitattam :), majd ahogy kell áthúztunk ismét. Én úgy voltam vele, ha már kapás nincs kipihenem a reggel fáradalmait. Ahogy illik lepihenek, majd hallom elfüstöl az egyik orsó. Lehetőségem sem lett volna rá, hogy bevágjak mert sporttársam villám üzemmódba kapcsolt. Jó fárasztást követően szákolás. Meg van hála a jó égnek. Egy kerek nyolc kilós töves kezdésnek az ananászos pop-up-ra.

Csók a fejére, mehet vissza. Küld anyádékat, mondja Petike. Ahogy telik az idő úgy megy fel a hőmérséklet. 13 óra tájékán vagyunk kb. 35 fok, megjött a második jelentkező. Egy szem kagylós bojli kellet neki hóemberbe fűzve sárga pop-up-al. Majd egy ejtős kapás és megjött a párja. Két szép nyurga. Az egyik 7 a másik 10,20 kilót nyomott.

Eljött az ebéd idő. Hosszú falatozást követően ismét a megérdemelt pihenés. Vártuk az estét de hiába. Ismét kapás nélkül telt el az éjszaka. Pedig cserélgettük a csalikat orrba-szájba, de hiába. Éjszaka nem evett. Reggel fél 6-kor kapás. Jó halnak tűnt, mert nem nagyon adta meg magát. Ezen a boton nem helikopter szerelék volt. Az izgalomtól felfokozva nagy hibába estem. A féket rövidre zártam és erőltetni kezdtem őkelmét a part felé. De miért. Meg is lett a butaság eredménye. Leakadt. Nagy lapítás után visszahúztuk ugyan oda. Két órás várakozás után a nagy meleg miatt úgy döntöttünk, hogy nem várjuk meg a délutánt. Pakolás. Miközben csomagolunk kapás a botomon. Ez az én halam, erre vártam. Akasztás, megvan. Mondom Petikének, hogy nem lesz kis hal. És igazam is volt. A parthoz közelítve nem nagyon adta meg magát. A kristálytiszta vízben láttuk minden egyes mozzanatát. Kb 15 perces fárasztás után sikerült megszákolni. Egy gyönyörűséges töves. A matracra feltéve megpillantottam életem halát. Ő annyira nem örült nekem. Mérlegelés következett. 17.60 lett a nettó súlya a bajszoskámnak. A GLM –es kagylós bojlit falta fel a nagyságos úr, amit a mai napig köszönök neki.

Ezen túránk alkalmával is sikerült levonni az egyes csalikról és szerelékekről a megfelelő konzekvenciát. Mint már tavaly egyik cikkemben is írtam, hogy „olcsó az csak olcsó”. Ez most is igaz. Az árérték arányban megfizethető csalikra és szerelékekre (bot, orsó, zsinór, horog, kapocs stb…) nem kell sajnálni pénzt, mert egy idő után meghozza a várva várt eredményt és nem csalódást és mérget okoz. Igaz csak négy darab halat sikerült fognunk a közel 48 óra alatt, de milyeneket! Minden hal irigylésre méltó volt. A minőség meghozta a várva várt hatást. Átadhatatlan fárasztásokban volt részünk. A szerelékek és zsinórok állták a strapát. A veszített halamat pedig egy meg nem nevezni kívánt közép kategóriájú orsónak, és egy mások által sztárolt olcsó horognak köszönhetem, amelynek hegye elkopott a fárasztás közben. Pecatúránk során etetésre használtunk korábbról megmaradt más gyártók olcsóbb kategóriájú pelleteit és bojlijait, de nem csalódtunk most sem bennük pozitívan. Ahogy Petike társam mondaná, még a némakacsának se kellett, nemhogy még a halaknak. Ez most is így volt. Egyik gyártó etetőbojlija alig akart elsüllyedni!? Amiben benne volt az anyag azt elhúzta, amiben nem az csak változatosabbá tette az algák étrendjét. Tapasztalataink szerint az olcsóval csak a baj van. Vagy törik a bot, szakad a zsinór, törik a horog és nem eszi a csalit a hal. Más bosszúságot nem is okozhat egy gagyi termékpaletta egy párnapos horgászat során. Ezúton ajánlom minden sporttárs figyelmébe, hogy nézze meg mit vesz és mennyiért. Ha nem megy a választás akkor kérje a Zónások segítségét akik biztos tanácsot tudnak nyújtani a megszerzett tapasztalatok és vélemények alapján.