Legények a gáton...

Belemarkolok a homokba, visszacsorgatom az ujjaim között, és a homok, mint az elmúlt idő, visszatér a többihez és összekeveredik velük...(1.) Most itt vagyok a parton, a tó felszíne a vihar után végre kisimult, pont úgy, ahogyan kavargó gondolataim kusza sorai. Eszembe is jutott egy régebben hallott gondolat, miszerint: Az emberek azt állítják, hogy múlik az idő, az idő viszont csak mosolyog, mert látja, hogy az emberek múlnak...
"Belemarkolok a homokba, visszacsorgatom az ujjaim között, és a homok, mint az elmúlt idő, visszatér a többihez és összekeveredik velük..."(1.) Most itt vagyok a parton, a tó felszíne a vihar után végre kisimult, pont úgy, ahogyan kavargó gondolataim kusza sorai. Eszembe is jutott egy régebben hallott gondolat, miszerint: Az emberek azt állítják, hogy múlik az idő, az idő viszont csak mosolyog, mert látja, hogy az emberek múlnak...

Újra Harsányban! A "Zóna Carp Team", június 14-én, pontosan déli tizenkettőkor "teljes, 3 fős létszámában" szállta meg a tó gáti szakaszát, azaz a 6-os bojlis állást. Habár társaimmal már túl vagyok pár harsányi pecán, (ezekről, itt a magazinban, régebbi írásaimban olvashattatok) de "igazi" bojlis álláson most horgásztunk először a barátaimmal. Ezekre a bojlis helyekre vonatkozik pár speciális szabály, amelyekről mindenképp informálódnotok kell a tó honlapjáról, mielőtt ide látogattok! Csapatunk nagy "etetőkosár rajongó" és az általunk kifejlesztett - azóta szaküzleteinkben már kapható - "HANATO" kosarak, meg kell mondani, nagyon jól teljesítenek bármerre is járunk az országban! Az előírások értelmében azonban ehelyett most ki kellett találnunk valami mást, hisz itt csupán paszták használatára van lehetőség...

Ezúttal a gáti szakaszt ültük, a hatos állás azonban, nem könnyű pálya...

Társaimmal, egy általunk speciálisan átalakított paszta ólomnak szavaztunk végül bizalmat, amire, egy nagyon "ütős" gyurmát raktam össze! Ehhez mi másra, mint nagy-nagy kedvencemre, a BAIT-TECH SPECIAL "G" GREEN-re volt szükségem! Persze adagoltam hozzá - az általam kihagyhatatlant - őrölt fekete borsot és egy teljes tégely FEEDER GURU DIP & LIQIUD GREEN BETAIN-t, valamint némi vizet is! Az így kapott masszát barátom, a kiváló pontyhorgász, Schweininger Tomi még egy korábbi javaslatára, törő szitán áttörtem. A végeredmény egy remekül formázható, jól tapadó, rendkívül vonzó "paszta-gyurma" lett. Hatékonyságáról annyit, hogy amikor először gyúrtam fel a pasztaólmomra, akkor mintegy 5(!) perc alatt elhúzta a csalim egy kereken 9 kilós amur...

A pasztánk összetevői...

Az elkészült anyag jó tapadó, egyenletesen bomló, gyurma állagú matéria lett...

Na de ne rohanjunk ennyire előre. Megérkezésünkkor iszonyatos hőség, valamint nem túl kedvező hírek vártak ránk... Fogás alig-alig mutatkozott és volt valami tompa mozdulatlanság is a levegőben, ami nekem személy szerint nemigazán tetszett. Az engedélyek kiváltása után egy viszonylag gyors bepakolás és bójázás következett. A "hatoson", a gáti részen, friss vizünk volt - ennek nagyon örültünk - ami a parttól 8-10 méterre már kb. 1,80 méteres mélységet és kemény aljzatot mutatott. Bójánkat "okosba", vagyis pontosan 120 méterre helyeztük, amely távolságot, próbadobásokkal ellenőriztünk vissza.

A délután kegyetlen meleget hozott... Csupán a vízbe gázolva tudtuk magunkat kissé lehűteni, kezünkben, egy-egy hideg, "sör jellegű itallal". A kora esti etetést bizakodva végeztük el és ehhez mindösszesen 1 tasak BAIT-TECH KRILL 20 mm-es pelletet, 1 tasak BAIT-TECH MARINE HALIBUT 20 mm-es pelletet, valamint egy kevés, 20 mm-es májas golyót szórtunk szét! Az első kapásaink után a tó "mostoha gyermekei", azaz a nagytestű dévérkeszegek néztek vissza ránk, szájszegletükben fityegő 20 mm-es bojlijainkkal. Ezzel az idelátogató horgászoknak muszáj megbarátkozni, hisz szinte mindent képesek felvenni, ezek a falánk pikkelyesek! Hoványi "Papi" Attila barátom készített egy meleg vacsorát, amit azonnal, szinte még forrón, farkaséhséggel fogyasztottunk el. Az első kapások kora este kezdődtek, ekkor, különösen Áron és Attila parádéztak, igaz Papinak két lemaradása is volt... Nekem, eközben hallgattak a műszerek... Toman "Mester" előbb egy 15 felettivel, majd hamarosan a névjegyévé váló "húsz pluszos" ponttyal nyomatékosította jelenlétét a tavon....

A jó barát ismét bekezdett... a közel 18 kilós ponty, a naplemente fényeiben tündökölt...

Toman Mester ismét, egy húsz felettivel tette magasra a mércét...

Ránk sötétedett és az ilyenkor szokásos, szerencsehozó féldeci gyümölcspárlat elfogyasztása után Attila fektetett bölcsőbe egy igazán pazar 18,80 kg-os duci tükröst! Ezt rose-fröccsel ünnepeltük meg, bár közben, szemem már az éj fekete FOX jelzőimet figyeltem... éreztem, hogy hamarosan nekem lesz kapásom! Így is lett! Egy izgalmas fárasztás után barátom halától csak éppen elmaradó tömegű tükrösnek örülhettem az egyre viharosabbá váló időben. Az éjszaka alatt pár kisebb ponty zavarta meg a pihenésünk, majd hamarosan a hajnal gyönyörű fényei köszöntöttek minket a tóparton.

Attila most, pár dekával a 19 kiló alatt...

Én is csipkedtem magam...esti halam súlya ezúttal, 18,32 kilogramm!

A reggeli etetést ismét akkurátusan végeztük el, majd egy pompás szalonnás-hagymás reggelit fogyaszthattunk el, Papi jóvoltából. Ezt követően, bizakodva helyezkedtünk el a botok mögött! A nappali forróság szinte elviselhetetlen volt, miközben baljós érzeteim kezdtek támadni, ami az időjárás folytatását illette... Délelőtt nem történt semmi érdemleges, majd végre, délután derekán, egy "darabosabb" amurt bírtam "kiimádkozni a vízből"...

Tíz kilogramm feletti amur a kezemben, szeretek rájuk is horgászni...

A G paszta jól dolgozott, ezt a recepted, érdemes lesz kipróbálnod!

Dühített a "betli", így újabb és újabb csalik kerültek elő a táskámból, bár pontosan tudtam, hogy nem ezen múlik most a siker. Horgásztársaimmal kupaktanácsot tartottunk az akkor már kellemetlenül nyomott időben. A felhők is furcsa alakzatokban kezdtek felettünk sokasodni, ezért kissé összébb rámoltuk a felszereléseink. Attila barátommal nem állítottuk fel a nagy sátrunkat, csupán a főként nyáron használatos brolly-ernyők nyújtotta védelmet használtuk ki, mint később kiderült, ez nagy hiba volt...

Késő délután úgy leszaladt az ég, hogy percek alatt ázott el mindenünk! Ritkán tapasztalt mennyiség esett le rövid idő alatt, miközben két kézzel kellett fognunk a félsátrainkat, hogy ne vigye el a viharosan dühöngő szél... A mintegy 40 percig tartó ítéletidő alaposan betette a kaput, őszinte leszek: percek alatt áztunk "rommá". Olyannyira kikészített engem a "kár", hogy a pakolást fontolgattam. Minden ruhám vizes volt, a felszereléseimről nem is beszélve... Alaposan elment a kedvem a folytatástól és meg kell hagyni, ingerülté is váltam. Társaimnak nem kis erőfeszítésbe került, hogy maradásra bírjanak... Beismerem, ritkán fordul elő ez velem, de ott, akkor tetőzött a bosszúságom. A legutóbbi horgászatomon is majd egész nap áztam, kezdek összeesküvés elméletet sejteni mindezek mögött... Utólag belegondolva, nagy örömmel tölt el, hogy Attila és Áron személyében, olyan horgászbarátaim vannak, akik segítenek a nehéz helyzetekben. "Egyengalléros" ingben masírozó "zsoldos" sereg helyett, a mi csapatunk valóban baráti, aminek alapja nem is lehet más, mint azok az emberi vonások, amelyek napjainkban alaposan kimentek a "divatból", vagyis: a kölcsönös tisztelet és a becsület...

Kissé lenyugodva találtam egy szárazabbnak tűnő felsőt és egy tartalék cipőt, amit azonnal felvettem. Sütöttünk egy adag húst, amitől kissé "felmelegedve" folytattuk a horgászatot. A halak mintegy kárpótlásként, egymás után jelentkeztek, ezúttal, az én horgaimon. A "probléma" eközben csak az volt, hogy a sorozatban kifogott 4 darab halam mindegyike, amur volt... Sebaj, legalább valamelyest, visszajöttem az "életbe"! Torpedóim között akadt két darab 10 kilogramm feletti is, aminek azért is örültem különösen, mert remekül mutatta, mennyire jól "dolgozik" a BAIT-TECH "paszta!

Vihar utáni kárpótlás... egy tíz felett Amur!

Társaimnak nem igen jelentkezett kapás, így szépen belelassultunk az éjszakába... Az eső újra eleredt és mintegy másfél óráig keserített minket. Ezt már csak az időközben felállított "nagy sátorban" tudtam elviselni... Kora reggel még Attilával presszionáltuk ugyan a horgászatot, de már félig-meddig a felszereléseinket takarítottuk és persze pakolászgattuk. Eközben azon diskuráltunk, hogy tulajdonképpen a vihar és a kellemetlen hőség ellenére, nem zártunk rossz horgászatot! Nem fogtunk ugyan darabszámra sok halat, de mind a hárman könyvelhettünk egy-egy igazán termetes pontyot és persze szép amurokat! Soha rosszabbat! Ebben maradtunk, majd elhagytuk a tavat... Még utoljára visszanéztem a gátra és nyugtáztam magamban néhány gondolatot:

>> A 40 órás horgászaton volt részünk minden időjárási körülményben, ami egyáltalán előfordulhat...
>> Fogtunk nagytestű halakat, de most valahogy meglepően sok keszeg illetve kistestű ponty is érkezett az etetésünkre...
>> 8 darab amur-t sikerült fognunk, amire korábban még sosem volt példa...
>> Bebizonyosodott, hogy a BAIT-TECH SPECIAL "G" GREEN-ből készített paszta, egy kiemelkedően eredményes "fegyver" ólomra vagy paszta-ólomra gyúrva...
>> A Zóna "csapatszellem" újra megmutatta, hogy mitől is olyan remek...

Zárszóként még annyit, hogy - és ezt saját példám is igazolja - használjuk ki alaposan a megadatott szabadidőt és töltsük jó hangulatban a vízparti óráinkat! "Csodálkozzunk" rá újra és újra a természetre és fogadjuk el annak szokásait, törvényeit... Örüljünk neki, hogy részesei lehetünk! Hogy is volt!? Az emberek azt állítják, hogy múlik az idő, az idő viszont csak mosolyog, mert látja, hogy az emberek múlnak...

Megélni a perceket, szeretni a természetet...