Arbogast, Heddon, Rebel - amerikai wobbler legendák
2017. augusztus 28.

ARBOGAST, HEDDON, REBEL - AMERIKAI WOBBLER LEGENDÁK

Rebel, Heddon, Arbogast... nagyon hosszú múlttal bíró műcsali márkák az USA-ból! Olvasd el ezt az érdekes történelmi áttekintést, ritkán látni ilyet! Most már a Horgász-Zóna kínálatában az izgalmas típusok...
3. Pergető Akadémia
2017. május 06.

3. PERGETŐ AKADÉMIA

A Horgász-Zóna egy rendhagyó pergető találkozót szervez Kecskeméten a Nyerő horgászklub tavain. Ha most kezdted a pergetést vagy csak szeretnéd kipróbálni, mi segítünk, hogy megfoghasd életed csukáját vagy csak közelebb kerülj hozzá.
Hasznos kötések fluorocarbon zsinórhoz
2016. május 21.

HASZNOS KÖTÉSEK FLUOROCARBON ZSINÓRHOZ

A fluorocarbon zsinórok előnyei sok módszernél remekül kihasználhatók. A kötésük viszont nehézkes, pláne, ha a normál monofil damillal való összekötésről van szó.

STREET FISHING
2012. október 28.
Medgyasszay Csaba

Reggel 5 óra van. Még sötét. Halványan világító lámpám fényében hunyorogva fürkészem az este fellocsolt füvet. Harmatgiliszta után keresgélek lassan, vigyázva, nesztelenül lépkedve a nedves fűben. Már 3 szép szálam van, de még kéne pár darab biztosítéknak. Végre egy önfeledten összeölelkező páros kúszik be látószögembe. Visszakapom a fénycsóvát, számba veszem a lámpát, és hirtelen páros kézzel csapok le. Rövid huzavona után mindkét giliszta a dobozkámban landol. Ennyi már elég lesz egy gyors pecához. A Bem téri befolyóhoz épp együtt érkezem Ricsivel. Jani csak 15 perces késéssel fut be. Gyors üdvözlés, és már csobbannak is a hungarocell úszók. Az első szektor a legjobb ilyenkor. A másodikban ritkábban, de nagyobbak jönnek. Ezen a napon is sikeresek vagyunk. Mindhárman akasztunk jaszkót. Ahogy a nap egyre magasabbról szemlél minket lazítunk egy kicsit, a kapások is abbamaradnak. Letesszük a botokat, és sztorizgatunk. Ugratjuk egymást, és fuldokolva kacagunk a hét közben összegyűlt poénokon. 10 óra felé, aztán mindenki hazafelé veszi az útját.
Sebesség, ütem, ritmus
2012. szeptember 06.

SEBESSÉG, ÜTEM, RITMUS

Természetesen nem a Formula 1 versenyautói, sőt még csak nem is a manapság egyre kedveltebb salsazás lesz ez alkalommal a témám, hanem a pergetés méltánytalanul keveset érintett, de igen fontos alapelemeiről ejtenék pár szót. Minden pergető horgász megtapasztalhatta már pályafutása során, hogy egy kiválónak tartott „csodacsalival” bizony egy árva kapást sem sikerült kicsikarni. Egy fogós csali beszerzése nem jelenti feltétlenül azt, hogy használatával megnyílnak előttünk a vizek kapui, és szebbnél szebb ragadozók kerülhetnek fotómasináink elé. Tudnunk kell, hogy minden csalinak - ahogy minden halnak is - meg van a saját ritmusa. Az is tény persze, hogy bármelyik műcsalival lehet ragadozó halat fogni, csak elég sokat kell dobálni, de vannak azok a csalik, amiket a különböző halfajok jobban preferálnak. Ha ezekhez a csalikhoz a megfelelő húzási sebesség, ritmus, vagy ütem párosul, akkor fantasztikus eredményeket lehet velük elérni.
Gondolatok a mini jigfejek készítéséről
2012. augusztus 08.

GONDOLATOK A MINI JIGFEJEK KÉSZÍTÉSÉRŐL

2009 év végén kerültem közelebbi kapcsolatba a mini-twiszterekkel. Már az első találkozás meggyőzött fogósságukról, így elhatároztam, hogy felfejlesztem készleteimet. Az apró szilikonok beszerzését még nagy nehezen megoldottam, de hozzájuk való jigfejeket már sehol sem kaptam. A problémát viszont kezelni kellett, hogy a kis csalik adta lehetőségeket ki tudjam használni.