III. IHP „Bojlisuli” beszámoló
2011. szeptember 05.
Fodor Zoltán

III. IHP „BOJLISULI” BESZÁMOLÓ

A tábor augusztus 22-27-ig tartott. Én 21.-én délben érkeztem le, Jávorka Dániel barátom már kint volt és a tó elején horgászott. Fél 5 felé átpakoltunk a tábor helyére, felállítottam a sátramat, aztán kitettem a „padomat” is. Segítettem a tábor előkészítésében, amikor készen lettünk, megérkezett a leendő társam. Amikorra teljesen végeztünk a teendőkkel, már este fél 10 lehetett. A táborvezetők elmentek aludni, de én nem tudtam aludni, mert vártam a nagyhalat...
Türelem halat terem
2011. szeptember 02.
Szotyori Bence

TÜRELEM HALAT TEREM

Júliust írunk, úgy érzem, hogy nem birok itthon ülni és csak olvasni a horgászmagazint. Hívtam is horgászbarátaimat, hogy van-e kedvük lenézni velem egy közeli bányatóra. Mindenkitől nemleges válasz érkezett, ezért megfordult egy gondolat a fejemben, ami egyfolytában azt súgta: indulj egyedül! Hát rendben, ha nem jön senki, akkor kora reggel fél hatkor indulás… Ez így is történt, már öt órakor nem bírtam magammal és elkezdtem a horgász elemózsiát előkészíteni. Fél hatot ütött az óra, és én már indultam is.
Pontyozó Barátok
2011. augusztus 30.

PONTYOZÓ BARÁTOK

Van egy pár barátom, akik rendszeresen bejárnak hozzánk, a szaküzletbe, ide a XIII. kerületbe, ahol most ezeket a sorokat is a virtuális „papírra vetem…” Ilyenkor mindig nagy lelkesedéssel kezdünk el beszélgetni, hiszen hamar közös szenvedélyünk, a pontyfogás kerül a középpontba. Mindig kikérik a véleményem az új csalikról, eszközökről vagy éppen egy-egy jónak ígérkező horgászhelyről! Megtisztelő bizalmukat igyekszek maximálisan megszolgálni és én is szívesen hallgatom beszámolóikat valamint érdekes tapasztalataikat a pontyfogás különböző területeiről.
Amikor a kakukk szól...
2011. július 04.

AMIKOR A KAKUKK SZÓL...

Lassan, megfáradtan, a perzselő melegtől kimerülve készülődtünk a közelgő estére. Már alig vártam, hogy a nap elbújjon a horizont mögött és a perzselő kánikulát felváltsa a langyos májusi éjszaka. Éppen a sátor összeállításával bíbelődtem, amikor fájdalmasan felsírt egyik orsóm nyeletőfékje. Mire odaszaladtam felszerelésemhez és bevágtam, a termetes hal vagy tíz méter zsinórt rántott le a dobról. Soha ilyen brutális kapást nem tapasztaltam még azelőtt. Éreztem, komoly ellenfél rugdalódzik a zsinór végén, mégis erőltetnem kellett a fárasztást, a víz alatt megbúvó csök miatt. Sajnos, ennek meg is lett az eredménye. Zsinórom féltávnál megkönnyebbült és a szerelék üresen szánkázott felém a víz felszínén. Ejnye, pedig talán éppen ez volt a nap hala...
Nagyhalas próbálkozások
2011. június 20.

NAGYHALAS PRÓBÁLKOZÁSOK

Már türelmetlenül vártuk május közepét. Ekkorra terveztük ugyanis idei első, több napon átívelő horgásztúránkat. A célkeresztbe ezúttal a Római tó termetesebb halai kerültek. A tavaszi horgászatok alkalmával sikerült megvámolni a tó lakóinak apraját. Most itt volt az idő, hogy néhány termetesebb pontyot is horogvégre kerítsünk. Egy pénteki reggelen érkeztünk ki a partra és bár szűkösen, de sikerült a megszokott helyünket elfoglalni. Az időjós felhősödést, zivatarokat ígért, de a borongós idő helyett a pusztító hőség köszöntött ránk. A kíméletlenül sütő nap lassan felemésztette tűrőképességünket, felperzselte bőrünket, de ne menjünk ennyire a dolgok elejébe...
Májusi horgászat a Derítő tavon…
2011. június 09.
Fodor Zoltán

MÁJUSI HORGÁSZAT A DERÍTŐ TAVON…

Édesapám minden évben szervez a Derítő-tóra 48 órás horgászatokat barátaival és kollégáival együtt. Ezeken a túrákon igyekszem mindig vele tartani, mert a pecán kívül nagyon jó hangulatú társaság szokott ilyenkor összejönni. A dátum ezúttal 2011. május 20-22 volt. A pénteki indulás a szokásos izgalommal kezdődött, sok-sok készülődés és türelmetlen várakozás után aztán végre elindultunk.