Fűszeres Álom…
2011. május 05.

FŰSZERES ÁLOM…

Az év első nagyhalas kirándulása sosem egyszerű. A felszerelés összeválogatása, az új „szerzemények” kipróbálása, vagy éppen az időjárás szeszélyessége mindig hoz valami váratlant. Így volt ez velünk is, amikor április legvégén Varga Dávid barátommal nekivágtunk a 24 órás küldetésnek. Indulásunk napján még nem is sejtettük, milyen meglepetéseket tartogat az előttünk álló rövid kirándulás.
Tikkasztó küzdelem az izmos nyurgákkal
2010. augusztus 11.

TIKKASZTÓ KÜZDELEM AZ IZMOS NYURGÁKKAL

Már régóta terveztünk egy újabb nagyhalas horgásztúrát, amely a májusi sikereket felidéző élményekkel ajándékozhat meg minket. Nem gondoltuk azonban, hogy ez a már annyira várt program, a nyár talán legperzselőbb hétvégéjére fog esni. A jósolt kánikula és a 38 fokos hőmérséklet ismeretében, talán balgaságnak tűnt a Római tó gáti szakaszát választani horgászhelyül, hiszen itt a közelben sem egy épített horgászállás, sem egy kóbor fa nem található, ami árnyékával menedéket nyújtana a kíméletlen napsugaraktól.
Vak ponty is talál szemet
2010. július 20.

VAK PONTY IS TALÁL SZEMET

Június végén úgy döntöttem, hogy meglátogatom a szőnyi Bocska tavat. Elsősorban afrikai harcsát szerettem volna fogni, de kiérkezésünkkor azt az információt kaptuk, hogy a hideg víz miatt idén még nem helyeztek ki a tóba belőlük. Sebaj, gondoltam, hiszen magammal hoztam pontyozó felszerelésemet is, hátha szükség lesz rá. Ez végül helyes döntésnek bizonyult. Tehát, a tervezett afrikai harcsázásból egy nagy pontyozás kerekedett ki. Méghozzá nem is akármilyen...
Önakasztás-szabályszegés vagy sportszerű módszer?
2010. június 29.
Pikó Imre

ÖNAKASZTÁS-SZABÁLYSZEGÉS VAGY SPORTSZERŰ MÓDSZER?

II/22. A horgászmódszerek igen sokfélék. A horgászat technikájának és eszközeinek fejlődésével új és új módszerek és ezeket szolgáló horgászeszközök alakulnak ki. A törvényi előírások a tiltott módszereket szabályozzák, a horgászat országos szabályai a horgászat általános kérdéseit szabályozza. Az egyes speciális horgászmódszerek konkrét szabályozására a vízterület helyi horgászrendjében a vízhasznosítónak van lehetősége. http://www.mohosz.hu/horgaszrend2.html
A helikopter szerelék
2010. június 04.
Szekeres Tibor

A HELIKOPTER SZERELÉK

A bojlisok jó néhány szereléket használnak, ezek közül néhányat joggal nevezhetünk alapszereléknek. Ezek közé tartozik a helikopter-szerelék, melyet már régóta használnak eredményesen a gubancok elkerülésére a távoli dobások során. A fix szerelékek közé tartozik, tehát kapáskor a hal szájában nagy valószínűséggel megakad a horog és nagyobb távolság meghorgászása esetén is jó esélyünk van a hal megakasztására.
Egy nehéz nap éjszakája
2010. június 01.

EGY NEHÉZ NAP ÉJSZAKÁJA

Lassan beborította a tájat a sötétség, ahogy botjaink mellett ülve csodáltuk a lemenő nap utolsó sugarai által beragyogott aranyhidat a Római tó víztükrén. A mögöttünk álló nehéz nap egy életre szóló élményekkel ajándékozott meg minket. Elégedetten pihentettük szemeinket a kapásjelzőkön tudva, hogy a történetnek itt még nincs vége, hisz a beköszönő éjszaka még tartogathat számunkra meglepetéseket. Az aranyszínű táj lassan elsötétült és a környéket beborította a fekete éjszaka. A csendet csak a szúnyogok zümmögése törte meg néha, ahogy elröppentek az ember füle mellett.