Pergetés a Kána tavon
2015. március 02.
Balogh Gábor

PERGETÉS A KÁNA TAVON

Az év első horgászatát mindig nagy izgalom előzi meg, pláne, hogy egy szabad edzéssel egybekötve ejtettem meg. Végül nem is a megcélzott vízen, hanem a Kána horgásztavon kötöttem ki, ahol a retro húzott ki a csávából!
A 13-as szám alatt
2015. január 30.

A 13-AS SZÁM ALATT

Túl vagyunk az idei ősz első Tisza-tavi horgászkalandján, ám sajnos a tó nem azt az eredményt hozta számunkra, amire titkon számítottunk. A hirtelen jött tiszai áradás okán zavarossá változott a tározó fekete, tőzeges vize és csupán az eldugottabb, tisztább részekről sikerült pár méret körüli csukát kicsavarnunk. Előttünk állt azonban még egy hétvége, egy újabb esély a szépítésre. Vajon hét nap alatt mennyit javultak a horgászati lehetőségek?
Balatoni pofon
2015. január 22.

BALATONI POFON

Balatonon átélt sikeres nyári túránkat követően rögtön felmerült egy esetleges, őszi csukás támadás ötlete a magyar tenger nádasokkal szegélyezett útvesztői mentén. Októberben szebbnél szebb fogásokról érkeztek hírek, de ahogy lenni szokott, mire a kitűzött dátum elérkezett, már csitulni látszott a parádé...
Egy erős nap a Dunán
2014. december 05.

EGY ERŐS NAP A DUNÁN

Fagyos decemberi szombaton érkeztünk meg az öreg Duna partjára Zoli barátommal. A már sokat megélt, zúzmarával borított faladik a hullámokon ringatódzva várt reánk. Gyorsan bepakoltuk felszerelésünket, beröffentettük a motort, majd célba vettük az elsőnek kiszemelt medertörést. Lassan siklott csónakunk a folyó tükrén. Bár rendkívül hideg, spiccbefagyós időt fogtunk ki, a nap mégis próbálta átmelengetni a menetszélben pirosra fagyott arcunkat. Hiába, ha a süllők egyszer az ilyen zord időjárást preferálják, nekünk kell alkalmazkodni hozzájuk – elmélkedtem, miközben a fagyos széltől kicsordult könnyeimet törölgetve, az elsuhanó ártéri erdő kopasz fáit csodáltam. Lassan ráfordultunk a megfelelő állásra, majd óvatosan leeresztettem a nehezéket és megvártuk, míg a ladik pozícióba állt. Kiválasztottam a megfelelőnek vélt plasztikot horgászdobozomból, majd dobásra emeltem botomat. És ebben a pillanatban elkezdődött a már régóta várt téli gumihalas süllőszezon...
Szemezgetés a 2015-ös DAM katalógusból - horgászbotok
2014. október 16.
Horgász-Zóna

SZEMEZGETÉS A 2015-ÖS DAM KATALÓGUSBÓL - HORGÁSZBOTOK

Nincs még DAM katalógusod? Gyere el a HorgászShow-ra a Horgász-Zóna standra és vigyél egyet :) Az előző szemezgetésben kollégám az orsókat vette számba, én most a botokkal teszem ugyanezt. Jó pár olyan terméket találtam, amely használhatósága, kidolgozottsága és nem utolsó sorban az ára miatt érdemes lesz majd közelről megnézni. Akár a már említett HorgászShown október 24-26 között a Syma csarnokban, vagy ugyanitt tavasszal - akkor remélhetőleg már az összes újdonsággal!
Fényváltáskor a Dunán
2014. szeptember 29.

FÉNYVÁLTÁSKOR A DUNÁN

Talán nem túlzok, ha azt mondom, hogy éves horgásznaptáramban az egyik legnagyobb kihívást jelentő időszakot a nyári, dunai wobbleres pergetés jelenti. Szinte minden év más és más, újra kell tanulni, értelmezni a módszert. A folyó viselkedése és az időjárás nagyban határozza meg a rablóhalak viselkedését. Más-más vízállásnál, más-más kövezések tartják a halat. Figyelembe kell venni a közelgő árhullám érkezését, a víz zavarosságát, a napszak fényviszonyait és ennek függvényében kell kialakítani a stratégiát. Amennyiben a megfelelő helyen vagyunk, akkor sem garantált a siker, hiszen ki kell tapasztalni a megfelelő vízmélységet, ahol a süllők, balinok táplálkoznak és bizony a műcsali színe, mozgása sem közömbös. Ha minden mozaikkocka a helyére került, akkor a fogás sem marad el, de az ide vezető tanulási folyamat években mérhető. Ahogy a horgászemberre folyamatosan ragadnak a tapasztalatok, a helyes megérzések és a jó ütemben meghozott döntések száma egyre növekszik. Tehát, a folyóvízi wobbleres pergetés egyet jelent a változó körülményekhez való dinamikus alkalmazkodással és ez benne a csodaszép. :o)