Felszínre törve
2012. március 14.

FELSZÍNRE TÖRVE

Lassan elérkezett az év vége, mikor a téli fagyok zordsága a meleg szobákba száműzi az átlaghorgászokat. A vizek nagy része ilyenkor jégpáncélt ölt magára, elzárva tőlünk a zsákmányszerzés lehetőségét. A legkitartóbbak azonban ilyenkor is megtalálják azokat a szegmenseket, ahol lehetőség nyílik a halfogásra az embert próbáló körülményekkel dacolva. Barátaimtól azt az információt kaptam, hogy a Bokodi Erőműtó meleg vizes ágában ilyenkor összegyűlnek az apró halak, és a ragadozók követik őket, részt követelve a bőség kosarából. Elhatároztam, hogy kinézek erre a vízterületre, hiszen a süllő és csuka mellett egy számomra még ismeretlen halfaj, a fekete sügér fogásásra is lehetőség nyílik itt. Idáig nemigen találkoztam ezzel az Amerikából betoloncolt tájidegen hallal, de kíváncsian tekintettem a dolgok elébe, hisz az újvilágban a 'largemouth bass'-ra egy monumentális pergetési kultúra épül.
Savage Gear - Apró különbségek
2012. április 25.
Medgyasszay Csaba

SAVAGE GEAR - APRÓ KÜLÖNBSÉGEK

Tudod mi tetszik Európában? – kérdi barátját Vincent Vega (John Travolta) európai körútjáról visszatérve.– Na mi? – Kérdezi vissza kicsit unottan Jules (Samuel L. Jackson)– Azok az apró különbségek! A parádés szereposztású Ponyvaregény címû filmben ezek után érdekes, de igazából a lényegen nem változtató különbségek kerülnek felsorolásra Vincent részéről. Beszámolója szerint ugyanazt a hamburgert eszik Amerikában, mint Európában, az ételek csak a nevükben különböznek egymástól.
Vadvízi kalandozások
2013. július 08.

VADVÍZI KALANDOZÁSOK

Végérvényesen beköszöntött a tavasz... mit tavasz, egyből a nyárba léptünk bele már április végén. Néhány hete még vastag hó borította az utakat, most pedig egyik pillanatról a másikra perzselő nyári hőség köszöntött rá az országra. Hányan vártuk már, hogy végre elérkezzen ez a pillanat, amikor már elég csupán egy póló és egy rövidnadrág a vastag téli ruhák helyett és a fagyos hónapok alatt kifehéredett bőrünket újra kellemesen simogatják majd a meleg napsugarak. Nekünk sem kellett több, András barátommal egy közeli Duna ág, a Hárosi öböl csukáinak becserkészését vettük napirendre. Tudtam, ha fogunk halat, ha nem, ilyen pompás időben egy csodálatos vadvízi környezetben eltöltött teljes nap kielégíti majd a hosszú böjti időszak által felgyülemlett, horgászat iránti hiányérzetünket.
Szezonzáró csukázás
2014. március 01.

SZEZONZÁRÓ CSUKÁZÁS

Mivel jelenleg is tart e nemes ragadozó fogási tilalma, így arra gondoltunk, Ti is szívesen olvastok itt a Zóna magazinban egy jó kis csukás történetet. Most, Darabos Tomi barátunk jóvoltából, még ha csak virtuálisan is, de legalább mindannyian újra "csukázhatunk..." Jó szórakozást mindenkinek!
Tiszai kavicsok
2014. január 02.

TISZAI KAVICSOK

Horgászpályafutáson során megfordultam jó pár vízen, de a Tisza ez idáig valahogy mindig kimaradt az útitervből. Hallottam meséket, olvastam történeteket a halakban bővelkedő szőke folyóról, de a nehezen áthidalható távolság miatt sosem jutottam el a lassan csordogáló folyam partjára. Rendkívüli módon izgatott lettem tehát, mikor körvonalazódni látszott egy Tisza-Tisza tavi hétvége ötlete, melyet Andás barátommal október derekára ütemeztünk be naptárunkba. Az elhúzódó vénasszonyok nyara kitűnő lehetőséget kínált egy csónakos kősüllő vadászatra a kiskörei tározó alvízének homokzátonyai között. Pocsai Pisti és Turza András, helyi partizánok társaságában vágtunk neki a tiszai kavicsok becserkészésének. És mint végül kiderült, bizony nem hiába tettük meg ezt a hosszú utat, a felénk oly ritkán horog végre kerülő, gyönyörű kősüllőkért.
Erre is, arra is...
2012. szeptember 24.

ERRE IS, ARRA IS...

Elhatároztam, hogy néhány alkalommal felderítő túrát tartok a Budapest környéki Duna szakaszon, ugyanis akadt pár hely, amiben láttam némi fantáziát, de idáig nem volt lehetőségem meghorgászni őket. Az ilyen cserkelő pecatúrák általában hétköznapra estek és mikor lejárt délután a munkaidő, a sarokba támasztott mobil felszerelésemmel kiballagtam az előre kiszemelt helyre. Volt amelyik adott halat és akadt olyan próbálkozás is, amely betlivel végződött. Ugyanakkor semmiképpen sem mondhatóak haszontalannak a sikertelen próbálkozások sem, mert jelentős tapasztalatokra sikerült szert tennem általuk. Íme egy csokor a halban végződő történetekről és bár, most nem tudok hatalmas fogásokról beszámolni, inkább arra próbálok rámutatni ezzel a történettel, hogy ahelyett, hogy mások titkait, horgászhelyeit próbáljuk kifürkészni a interneten található képekből, próbáljunk inkább kreatívak, próbálkozó szelleműek lenni. Mert bizony a szerencse általában azok mellé áll, akik elsőként eveznek új vizekre.