Sügértanyán
2012. január 20.

SÜGÉRTANYÁN

Több, mint egy hónapig horgásztam a fővárosi betonrengetegben és már igencsak vágyódtam az igazi természet után, ahol a levegő olyan tiszta, hogy már szinte bántja a városi ember tüdejét és az őszi táj a szürkén túl, ezer meg ezer színben kápráztatja el a természetjáró szemét. Ilyen, és egyéb megfontolások alapján választottam következő horgászállomásként a Neszmélyi holtágat, amely a régmúltban számos élménnyel ajándékozott meg. Itt kezdtem el ismerkedni a dunai horgászattal és bár ez az egyik felén nyitott holtág állóvíznek minősül, rengeteg szép balint és csukát adott gyermekkoromban. Ebben az évben sem szándékoztam elhanyagolni ezt a csodás vizet, ami véleményem szerint az egyik legszebb horgászhely az egész országban.
Magyarország főbb horgászhalai 2. rész - Ragadozóhalaink
2011. december 27.
Horváth Ádám

MAGYARORSZÁG FŐBB HORGÁSZHALAI 2. RÉSZ - RAGADOZÓHALAINK

A ragadozóhalaink csodálatos világa az, amit szeretnék most elétek tárni. Horgászatuk igazi izgalom és élmény. Milyen izgalommal tölti el az embert pergetés közben az a tény, hogy bármelyik pillanatban rárabolhat a csuka és a környezet meg fog elevenedni. Vagy egy éjszakai harcsázás, netán süllőzés. Igazi misztikus lények, akikről nem kevés legenda is született. És „személyiségeikhez” nem kevés vízi szörnyeteg létezésének ténye is kötődött. Nem csoda, hiszen mind ragadozók. Az evolúció tökéletes érzékekkel és ügyességgel ajándékozta meg őket. Vadak, erősek, gyorsak, kíméletlenek, ezért is hívjuk őket abszolút ragadozóknak.
Visszatérés a csukák birodalmába.
2011. december 19.
Varga Dávid

VISSZATÉRÉS A CSUKÁK BIRODALMÁBA.

Legutóbbi kalandozásunk a Veresegyházán található, Pamutipari horgásztavon ért véget. A remek peca után cimborámmal elhatároztuk, hogy hamarosan visszatérünk, és újra lecsapunk a csukákra. Azonban a megérkezés cseppet sem volt zökkenőmentes. Az indulást reggel 7:30-ra terveztük a szokásos tömegközlekedési eszközök bevonásával. A vonat már negyed kilenckor megérkezett az állomásra. A felszállás után a hangosbemondó kis türelemre szólított fel minket, zavar elhárítás céljából. Annyira siettek a MÁV-os dolgozók, hogy 9.40-körül fel tudtunk szállni egy vonatpótló buszra. Örömünk nem volt határtalan mivel csak egy darabig vitt minket a busz. Majd megint átszállás ezúttal a vonatra. Hát igen kalandos volt ez a kis reggeli túra, de 11 körül meg is érkeztünk a horgásztóhoz.
Harapós pillanatok
2011. december 11.

HARAPÓS PILLANATOK

Idén valahogy nem jönnek olyan szépen a fogások a Dunán, mint az előző évben. Jóval kevesebb balint fogunk és a süllőkből is inkább az apróságok kerülnek horogvégre. Elég sok nyár éjszakai pergetés végződött betlivel és bár idén is beugrott pár igazán szép hal, éreztük ez az idei alacsony vízállás valahogy nem az igazi horgászati szempontból. Persze nem abból a fából faragtak minket, akik ilyen könnyen feladják. Időről időre próbát tettünk az öreg folyón, hátha sikerül végre valami szép halat elcsípni a sok eredménytelen horgászat után. És végül a kitartás meghozza gyümölcsét...
Kemény rávágások – gumihalas horgászat kapitális sügerekre
2011. december 08.
Horgász-Zóna

KEMÉNY RÁVÁGÁSOK – GUMIHALAS HORGÁSZAT KAPITÁLIS SÜGEREKRE

Dánia ún. brack (félsós) vizeiben szép számmal élnek sügerek, gyakoriak a nagyobb példányok is. Ősszel a sügér csapatok felvonulnak a tengerbe torkolló folyókba és ott tartózkodnak a téli hónapokban is. Otthagyják a táplálékban gazdag brack vizeket és felkeresik az ívóhelyeket. Ezekben az évszakokban ragyogó horgászatban lehet részünk, de a fogás nem mindig könnyű. A sügér rafinált hal, de van egy csali, amelyik nagyon is jól beválik és szépen lehet vele fogni. Ez a Savage Gear Soft 4Play gumihal.
Jéghideg és csukaszaltó
2011. december 07.
Varga Dávid

JÉGHIDEG ÉS CSUKASZALTÓ

Minden embernek szüksége van egy olyan dologra, ami az önkifejezés eszköze lehet számára és ebben megtalálja azt, amit keresett. Ez a dolog lehet bármi akár munka, hobbi, sport és még sorolhatnám. Nekem a horgászat ilyen meg a zene és a fotózás. Azt hiszem szükségünk van olyan dolgokra, ami fejleszti az ember személyiségét és önkifejező képességét. Visszajelzéseket kapunk a külvilágtól legyen az pozitív vagy negatív töltetű. Bármilyen jellegű produktumot készítünk mások értékelni fogják. Ezért remélem, hogy megnézi a kedves olvasó a cikkhez tartozó amatőr kis videót is.