A Benta tavon, a Pa’linCa’rp Feeder Team egy őszi hétvégéje

2013. szeptember 13-15-ig kis csapatunk, a PálinCa’rp Feeder Team horgászni indult a Százhalombatta mellett található Benta Horgászparkba. A tóra 2013. szeptember 13-án pénteken a kora délutáni órákban érkeztünk. Ottó a tulajdonos és Joci a tógazda nagyon segítőkészek voltak, sok jó tanáccsal láttak el minket. Rövid konzultáció után elfoglaltuk a helyünket. Kipakolást követően az etetésre szánt magokat előkészítettük, majd három jelzőbóját helyeztünk el a szektorunkban. A célhalunk elsősorban ponty és amur: minél több és minél nagyobb! :) Az időjárás nagyon változatos volt, főleg hidegfront volt a jellemző nagy mennyiségű csapadékkal fűszerezve. A vízhőmérséklet 20 °C körül állt be.

A vezetőséggel történt előzetes helyfoglalást követően a 7. számú bojlis tavon foglalhattuk le a tó utolsó három horgászhelyét. A horgászhelyeket az 1. képen látható fekete nyíl jelzi.

A tóra 2013. szeptember 13.-án pénteken a kora délutáni órákban érkeztünk. Ottó a tulajdonos és Joci a tógazda nagyon segítőkészek voltak, sok jó tanáccsal láttak el minket. Rövid konzultáció után elfoglaltuk a helyünket. Kipakolást követően az etetésre szánt magokat előkészítettük, majd három jelzőbóját helyeztünk el a szektorunkban. A bóják elhelyezkedését az 1. számú képen piros, sárga és kék színekkel jelöltem meg. A célhalunk elsősorban ponty és amur volt. Az időjárás nagyon változatos volt, főleg hidegfront volt a jellemző nagy mennyiségű csapadékkal fűszerezve. A vízhőmérséklet 20 °C körüli állt be.

A magok (kukorica, tigrismogyoró, kender és repce) főzését követően a Horgász-Zóna által forgalmazott saját fejlesztésű, különféle ízesítéssel ellátott ZÓNA PATRONOKKAL kerültek aromásításra a horgászat előtt 48 órával. A főzést követően kb. 8-8 kilogrammnyi vegyes magkeverékhez mindösszesen egy-egy patront oldottunk fel a lehűlt főző vízmennyiségben. A magok a minőségi locsolóknak köszönhetően nagymértékben ontották magukból a karakteres és intenzív aromájukat.

A magok etetésekre bontva az alábbiak szerint kerültek ízesítésre:
A piros színnel megjelölt etetést a piros színű fűszeres kolbászos aromával ízesített magokkal szórtuk meg négy óránként. Csaliként az ízesített etetőmagokat illetve fűszeres ízesítésű bojlikat használtuk simán vagy lebegtetve. Ezen az etetésen összesen 64,7 kg halalt sikerült fognunk. A kapások rapszodikusak voltak, nagy része kora reggeli órákra volt jellemző. Ennek oka a szombati egész napos esőzés is lehetett.

A sárga színnel jelölt etetésen a magokat a sárga színű ananászos nagyon intenzív aromával ízesítettük, mely bőségesen megtette a hatását. Ezen az etetésen a kapások folyamatosak voltak, így 117,8 kg halat hozott a szákunkba. A csali főként az ananászos aromával ízesített fűzött tigrismogyoró és kukorica, valamint édes jellegű bojlik és pelletek voltak. Ez az etetés főként pontyokat csalt a horogra, melyek legkisebbike is 7 kg-os volt! Számtalan 10+-os hal fárasztását is élvezhettük.

A kék színnel jelölt etetést átlagos kapáshullám jellemezte. A magokat a kék színű tintahal-polip ízesítésű patronnal ízesítettük. Csaliként főként az ezzel az aromával ízesített magokat, halibutos, scopexes és squid & octopusos bojlikat használtuk. A kifogott halak túlnyomó része az éjszakai órákban kapott, amelyek meglepő módon főként nagytermetű amurok voltak, de egy-két 9 kg körüli potyka is a horogra akadt. Az etetés eredménye mindösszesen 88,1 kg halacska.

A fentieket összegezve az időjárástól eltekintve nagyon élvezetes és élményben gazdag horgászatban volt részünk, melyek főként a tó nagyon gazdag halállományának és a rendkívüli intenzív hatású ZÓNA PATRONOKNAK volt köszönhető. Reméljük, hogy a hamarosan bekövetkező októberi horgászatunk során lehetőségünk adódik majd a fehér patron kipróbálására illetve a tó 15+-os illetve 20+-os rendkívül erős törzsállományának a kifogásához.

OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét