A Harcsa tavi verseny margójára

Mint ahogy anno ígértem, összedobtunk egy kis irományt a májusi Harcsa horgásztavon rendezett versenyről. Remélem, mindenki megtalálja majd a neki hasznos részt a cikkben. :)

Március közepét írtuk, amikor a Zóna Buda csapatát erősítő Bittó Zoli kollégám felhívott és megkérdezte, nem lenne-e kedvem benevezni vele egy páros 10 órás versenyre a Harcsán. Neki ez volt élete első versenye, nekem pedig 5 év kihagyás után az első, így nagy lendülettel belevágtunk a dologba.

Pontosabban csak vágtunk volna mert egyéb elfoglaltságaink végett sajnos nem tudtunk lemenni megnézni a tavat a verseny előtt, így teljesen ismeretlenül álltunk a megmérettetésnek. A tóról elég hiányos ismereteink és az egymásnak ellentmondó beszámolók ellenére bíztunk a Bait-Tech anyagokban és igyekeztünk a maximumot kihozni magunkból a versenyen.

Kedvenceink, ismét hozták a jó formát...

Sorsolás után elfoglaltuk a helyünket ami egy meredek partoldalra esett így a rod pod mellett döntöttünk. A tó vize gyönyörű, kristálytiszta, több méter mélységbe is le lehet látni, a partvonal végig jól járható kocsival, tökéletes egy kis nyugodt kikapcsolódásra! ;) Mivel teljesen freestyle módon lehetett horgászni, így mindenféle módszerre készültünk: feeder, bojis, úszós és Zig-es technikát is bevetettünk a halfogás érdekében. 130 méter széles volt a szektorunk így 60 méteren csináltunk egy Spomb-os etetést aminek az alapját a Special "G" 6mm-es pellet és egy vegyes magmix képezte, kevés csontival vegyítve.

Szép és erős halak jellemezték ezt a versenyt...

A reggeli etetés után nagyjából 2 óra csend következett a tavon. Alapvetően 2 féle anyagot kevertünk be kosarainkba: az egyikben a már sokszor bizonyított Special G Green-t és a Krill & Tuna liquid volt, a másik keverék pedig a Super Method Mix Red anyagából és a Spicy Sausage liquidből állt. Az előbbi egy gyorsan bontó magas minőségű GPS90-es hallisztes keverék, minden helyzetben hozza a halat, még nem csalódtam benne! Ahogy megyünk előre a nyárba, úgy melegednek a vizeink, így érdemes ezt is tunningolni kicsit, ezért adtunk hozzá egy vele harmonikus párost alkotó Krill & Tuna liquidet. A másik mixünk pedig egy édes fűszeres alapú Super Red keverék, amihez a nálam májusban igen eredményesen debütáló, egyedi illatvilággal rendelkező Spicy Sausage liquid került. Ahol a fűszeres illatokat kedveli a hal (pl Préri, Arizóna) ott ez a keverék nagyon nagyon jó lehet!

Az G hozta a papírformát és az első halunkat a zöld mix adta. Aztán jó ideig semmi... Majd a megindult az etetésünk és a fűszeres mixre egymás után sorban 5 kapásunk is érkezett, melyből 1 hal sajnos szakított, egy pedig lemaradt, de a maradék 3 ponty elég volt hogy magabiztosan vezessük a szektorunkat. :)

Ismeretlen volt a víz, de szerencsére hamar megtaláltuk a megoldást...

Sikereinken felbuzdulva, a mellettünk lévő illetve a velünk szemben elhelyezkedő csapatok is elkezdtek az etetésünk közelébe horgászni ill. etetni, néha csak 1-1 méterrel messzebb de teljesen eredménytelenül... ;) Sajnos az intenzív dobálózás és spombolás eredménye a teljes kapástalanság lett, így 2 óra eredménytelen próbálkozás után ismét a parti sávra váltott Zoli kollégám és Special G-vel megtöltött kosarával elkezdte szisztematikusan keresni a halat. 8-10 percenként újat dobott, ha nem volt kapás, kollégám fáradhatatlanul küzdötte végig élete első versenyét! Fáradozásait díjazták a halak, bejött a taktikája és az ő javára 3:1 arányban még összesen 4 db pontyot fogtunk a meglévő 4 mellé így fölényesen nyertük a szektorunkat és az összetett 2. helyezést is megszereztük!

Fáradtan de boldogan... a kupákkal!

Összességében elmondhatom, hogy egy igen fárasztó versenyen vagyunk túl, minden halért meg kellett küzdeni de megérte! Köszönjük a Horgász Zóna támogatását és a minőségi etetőanyagokat! Arra buzdítanék mindenkit, hogy ne féljen egy-egy ilyen megmérettetéstől még akkor sem, ha amatőr vagy kezdő a versenyzés terén, mert egy megfelelően összeállított etetőanyaggal bárhol lehetünk eredményesek akár elsőre is! Ugye Zoli?