Az első

Túl hosszú volt a tél, unalmas és szürke. De egy dologban biztos voltam: minden nappal közelebb kerülök a szezonkezdéshez. Hiába minden, hiszen hideg van, a szobám ablakán kitekintve még változni sem akart az időjárás. Elmélyülve rendezgettem a megviselt felszereléseimet, tudatosan hangolódva a következő szezonra. Gondosan megvizsgáltam az összes olyan fontos kiegészítőmet, amin nagyon sok múlhat. Alaposan megtisztítottam feeder botjaimat és az orsóimat is. Végülis ezeket használom a legtöbbet. Ezért nagy figyelmet szentelek arra, hogy kifogástalan állapotban tudjam tartani őket. Ezek a rituálék már jól beváltak nálam az évek alatt. Szinte minden napra hagytam magamnak egy-két feladatot, amit el kell végezni, mert a nagydolgok a kis dolgokban rejlenek. Beszereztem a szükséges eszközöket és elkezdtem előkéket készíteni az első horgászatra. Remekül sikerültek, szerintem. Az idei szerelékek lelke a Ring rig alapra épültek, tulajdonképpen egy ún. Blow Back technikát követtem. Ennek lényegét nem is feszegetném, mivel akit érdekel a pontyhorgászat az tudja miről beszélek. Tehát aprólékosan elvégeztem minden olyan dolgot, amely nagyban befolyásolja horgászatom eredményességét. Nem volt más hátra, mint a legnehezebb dolog a megfelelő csali kiválasztása. Ez egy bonyolult és nagyon összetett dolog. Rengeteg ember kevés időt szentel a megfelelő csali kiválasztására, pedig ez a legmacerásabb. Sokan megveszik az agyonreklámozott csalikat és így mennek horgászni. Függetlenül attól, hogy tudatában lennének azzal vajon mit is fogyasztanak azok az élőlények ahova ő horgászni megy. De ez az ő bajuk. Én megtaláltam a számításom és már kezdettől fogva bíztam benne, pedig még ki sem próbáltam. Elérkezett Április és az első túra. Már rettentően vártam, mivel idén csak később tudtam megkezdeni a horgászatot egyéb okok miatt. Kicsit úgy éreztem, hogy lemaradok a nagy tavaszi rohamról, de a túra végre kiderült, hogy aggodalmam alaptalan volt.

Ébred a természet.

Csodacsali.

Megérkezésem után szóba elegyedtem a halőrrel, aki felhívta a figyelmemet az idei változásokra. Voltak olyan dolgok is, amelyek nagyban rontották esélyeimet, de nem nagyon érdekelt. Ez is egy újabb kihívás, amit meg kell oldanom ha eredményeket szeretnék felmutatni. Elfoglaltam a kényszerpályát, és elkezdtem felépíteni a sátramat. De ez nem volt olyan egyszerű, hiszen nagyon erős északi széllel volt dolgom és a sátorépítést is jelentősen nehezítette. Az első akadályokat férfi módjára kezeltem és legbelül éreztem, most vagyok a legjobb helyen a legjobb időben. Mire bevetettem a felcsalizott horgaimat, volt vagy délután egy óra, pedig reggel érkeztem meg a kedvenc vizemre. Nem sietettem a horgászatot, olyan nyugodtan kezdtem neki, hogy még én is meglepődtem magamon. Nappal nem sok minden történt azt leszámítva, hogy összeraktam a markerbotomat és elkezdtem feltérképezni a mederviszonyokat. Türelmesen keresgéltem az ígéretes helyeket. Szépen összeállt a kép, tőlem kb. 65-70 méterre megtaláltam a régi nádas vonalát. A púp tele volt mindenféle hordalékkal, ezért jobbnak véltem ezen egy kicsit túldobni a siker érdekében. Balra fújt a szél magával hordva a sok szmötyit, amely igen meghatározó volt az egész horgászat ideje alatt. A szerelékeket kissé jobbra dobálva el tudtam kerülni a zavaró elemeket a horgaim körül. Este 7 órára időzítettem az etetés, amely szemes magmixből-és 18mm bojliból állt. A szemes, kendermagot, vörös kölest, búzát és kukoricát tartalmazott. Plusz egy kevés szárított, erős paprikával tettem vonzóbbá. Az első estétől nem sok mindent vártam, de így is sikerült fogni kettő darab kisebb 3 kiló körüli potyeszt.

Az elsők egyike.

Majd hajnalban megint érdeklődők tartották fenn a lankadó figyelmemet. Nagy változás nem történt, megtalálták az egyen pontyok az etetésemet. Aztán délelőtt 10 órakor megérkezett egy picivel nagyobb pocakos barátom és nagyon örültem, hogy tele a bendő. Ami azt jelentette, ízlik nekik a felkínált csemege.

Délelőtti pocakos.

Napközben remekül telt az idő és mindig történt valami, amely fenntartotta érdeklődésemet. Csodaszép nap volt, egyszerűen elvarázsolt a téli álmából ébredő természet. Délutánra alábbhagyott a halak érdeklődése, de már várta őket a következő esti etetés.

Esti panoráma.

Miután végeztem az etetéssel, magamhoz vettem egy kis kaját, hogy ne csak a halak, hanem a pontyhorgász is jól legyen táplálva. Vacsora után megnéztem a szerelékeimet, igazítottam a csalikon visszadobtam és vártam mit hoz az este számomra. Az etetés után másfél órával egy parádés kapásra lettem figyelmes. Gondolkodás nélkül görbítette meg feeder-em spiccét az akkor még ismeretlen jószág. Majd pár perc elteltével sikerült megpillantanom ellenfelemet, egy csodálatos márnát. Horogszabadítás után fertőtlenítettem a sebet elengedtem eme nagyszerű sporthalat, es azonnal újracsaliztam, éreztem most jön el a nagy idő. Most hihetetlen szükségem van rá, hogy nagy hal kapást tudjak kicsikarni ebből a vízből.

Márna koma.

A márna után kb. fél órával megváltozott a szélirány a déli szél átváltott és kelet felől kezdett fújni. Tehát pont szemben álltam a széllel így volt rá esély, hogy a nádasból kifújja a halat az etetésre. Így is történt este 10 előtt egy picivel megindult a feeder spicce és a fékem őrült vonyításba kezdett. Itt a nagy hal, amire vártam egész télen. Felemeltem a pecabotomat, de akasztani nem kellett, mert ha nem is lépek oda viszi az egész motyót. Megkezdődött a fárasztás, de már az elején éreztem ez bizony nagy potyesz lesz. Fél órás kemény küzdelem után, már a szákban pihent kis barátom. Amint megpillantottam, tudtam most én vagyok a király. Megkapta a megfelelő bánásmódot és már nyúltam is a gép után, hogy pár szép képet tudjak csinálni erről a csodaszép pontyról. Elkapott az extázis, mert hát jó dolog a horgászat, pláne ha halat is tudok fogni.

11,56-kg Hatalmas pocakos.

A mérleg mutatója 11.56-nál állt meg, azt hiszem, ennél jobb szezonkezdést el sem tudok képzelni. Visszaengedést követően, mindkét szerelékemet újracsaliztam a nagyhalas kombóval, hátha jön még egy két szép hal. De sajnos pontyok helyett eső jött, ezért kénytelen voltam a sátorban meghúzni magam, míg eláll az eső. Az éjszaka folyamán 11:45-től hajnali 4-ig esett, így hát én is tudtam aludni, míg meg nem változik az időjárás. Hajnalban mikor már elment az eső, sikerült fogni egy 5 kiló feletti tőpotyeszt, ezután megállt az élet.

Eső után.

Reggel felhívtak a barátok és érdeklődtek, hogy mit sikerült zsákmányolnom. Én elújságoltam nekik a nagy híreket és fogadtam a gratulációt. Még előttem állt az egész nap és végig reménykedtem, hogy akad még valami, de nem jött össze. Csak egy darab potyesz látogatott meg az is a kisebb fajtából. Délután összecsomagoltam és elindultam hazafelé. Most itthon ülök és az utolsó sorokat írom, de még mindig megdobog a szívem, ha arra a pocakos pajtira gondolok, aki meglátogatott az első peca alatt.