Horgász-Zóna menü

• Baitrunner XTB
  • Tuttti Baits - az erjesztett etetőanyag

Bemutatkozik a MIDDY X-FLEX 4G 390 WAGGLER

Az úszós módszer – vitathatatlanul - az egyik legattraktívabb és legélvezetesebb módozata a finomszerelékes horgászatnak. A kapás észlelése igen közvetlen és látványos, a hal mozgása egyszerűen nyomon követhető és ezzel együtt, a horgász ABC első betűjének is szokták emlegetni az úszós horgászatot. Létezik „spiccbotos”, „bolós”, „rakós”, „match” és „telematch” változat, ha a finomabb eszközöket és szerelési módokat vesszük csupán számításba. Mindközül, sokak kedvence a pillekönnyű match botokkal történő horgászat pontyra. Ilyenkor az úszójukat sokan túlsúlyozzák, így a kapások zöme – szemet, szívet gyönyörködtetve - feltolós formában jelentkezik. A minap Oláh Zoltán kollégámmal egy kisebb tóra látogattunk ki, és mivel mindezt munkaidőben tettük, természetesen konkrét célja is volt a kirándulásnak… :). A MIDDY X-FLEX 4G 390 WAGGLER botról igyekeztünk gyakorlatban is minél több hasznos információt megtudni, megtapasztalni.

A MIDDY márkanévvel már bizonyára többen találkoztatok és az is lehet, hogy a horgász cuccotok között is van egy-egy szép úszó, csúzli, merítő fej vagy haltartó szák ilyen márkanévvel ellátva. Ma már minden érdeklődő, a MIDDY aprócikkek és felszerelések – nyugodtan mondhatjuk - hazánkban egyedülállóan széles választékát találhatja a HORGÁSZ-ZÓNA web áruházban. A MIDDY botok azonban ez eddig, mintha a homályba burkolózva várták volna a „felfedezésükre” pedig… A 2012-es újdonságok között bemutatkozó X-FLEX 4G 390 WAGGLER match botok különleges értékei napjaink horgásziparának. Ezek a 3, 9 m-es botok minden eddiginél karcsúbbak és könnyebbek, a szigetországi fejlesztőmérnökök és profi horgászok többéves fejlesztésének ékkövei. A bottesten feltüntetett CARP STRONG felirat is jelzi: ez a bot a nagyobb testű halak kifogására született. Van erre igény? A válasz: igen! Tény, ma már a gombamód szaporodó napijegyes tavakon vagy a nagyobb természetes vizeken is sokan horgásznak úszós bottal pontyra.

Vissza a horgászathoz! A helyszínen aztán a vászonból kicsomagolva az „eszközt”, az ezüstös, szürkés bottest már elsőre is megdöbbentően könnyű és karcsú volt. Ez, engem elsőre kissé el is bizonytalanított a bot erejével, terhelhetőségével kapcsolatban. Amint a későbbiekben kiderült, teljesen alaptalan volt az „aggályom”. Zolival egy kisebb match orsót választottunk és arra 0,20-as süllyedő zsinórt tekercseltünk. Úszónak elsőre, a nekünk már jól bevált CRALUSSO UFO 8 grammos változatát tettük fel. Én az ereszték beállítása után a vizet kémleltem, míg Zoli eközben pontosan az úszóm köré csúzlizott pár marék jó minőségű pelletet.

ízléses, igazi Angol match bot

rendkívül könnyű, sokáig kényelmesen kézben tartható

A pelletek bizonyára gyorsan dolgozhattak, mert hirtelen eltűnt az úszóm és pillanatok alatt összeakaszkodhattam egy ismeretlen hallal. Aki a rövid fárasztás után, továbbra is az ismeretlen kategóriába sorolódott… sebaj, van ez így. Valószínűleg nem akadhatott jól a kicsi horog, konstatáltam a történteket. Ezt orvosolva, vagyis egy számmal nagyobb horgot felkötve, új reményekkel folytattam a pecát. Hamarosan egy feltolós kapásra reagálhattam és kemény fárasztás után – ezt a bottal remekül véghezvihettem – egy ötösforma pikkelyes pontyot szelídíthettem egy rövid ideig a partra. Aztán kisebb „csendszünet” következett, ezért Zoli újra etetett nekem, majd ajánlatára egy kisméretű, puha és fűszeres pellettel csaliztam. Ez nyerő újításnak bizonyult!

a bot eleje lágyabb, majd gerincesebb szakasz következik

minden esetben jól kontrollálhatod ezzel a bottal a megakasztott halat

élvezetes és lendületes fárasztásokat tesz lehetővé

egy ötösforma ponty, hamar kijön a bottal

Egy izgalmas fárasztás után, gyönyörű halat tarthattam a fotós elé, és ami még fontosabb, a kezemben érezhettem a bot valódi erejét. A képeken is láthatjátok az ötkilós ponty tusáját, de ezt igazából érezni kell! A MIDDY 4G WAGGLER valósággal felőrölte a meleg vízben, eszeveszett jó erőben lévő ötösforma potyka erejét. Újra beetettünk pár marék pelletet, és ennek következtében „beindult” a pálya. Egymás után jöttek a halak! Ötös, hatos, hetes pontyok és néhány kisebb tokhal is tiszteletét tette a „ZÓNÁNÁL”.

tokhal a kezemben! Ez jön

A fárasztások alatt, Zolival arról beszélgettünk, hogy 4G botok akciója az a „tényező”, amely a legtöbb szituációban valódi garancia az élvezetes és finom horgászatokhoz. A mi horgászatunk is példája annak, hogy amikor beugrik egy-egy 5 kiló feletti hal, akkor se ő legyen az úr a vízben. A bot karakterisztikájának köszönhetően irányíthatjuk és ki is tudjuk fárasztani a horogra akadt nagyobb testű halakat. Szinte hihetetlen, hogy sikerült egy finom pálcát ilyen akcióval legyártani. Általában az a gond például a match- és feeder botokkal, hogy a tíz kilóhoz közeli halakat már egyáltalán nem lehet velük irányítani, sőt a kisebb testűek közül is sok „lemarad”, mert nem tudjuk elvezetni az akadótól.

gyönyörű karakter

Az új 4G szériánál továbbfejlesztették a korábbi X-FLEX elnevezésű technológiát, így a 4G-s botok a spicc szekcióban (első harmad) lágyabbak és „gyorsabbak” lettek, a bot középső részen pedig még gerincesebbek. Gyorsabban és biztonságosabban terelhetjük szákba a halainkat:
Miért is? A lágyabb, de gyorsabb spicc segít lekezelni a halak kirohanásait, fejrázásait, de mivel a bot gyorsan visszaáll, a zsinór esetleges belazulása is elkerülhető. Ugyanakkor megtartja a keménységét a középső szekcióban, ami sokkal erősebbé teszi a botot. A könnyű bottest csúcsminőségű kiegészítőkkel lett felszerelve: S.I.C gyűrűk, parafa nyél, rugós zsinórbeakasztó fül.

Olyannyira belejöttünk a horgászatba, hogy észre se vettük, hogy eltelt a tesztre szánt idő. Még dobok egy utolsót, mondtam Zolinak és már repítettem is az úszót az etetésünk felső peremének a szélére. Az úszó beállt, majd indult is kifelé, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Így, egy újabb izgalmas fárasztást kezdhettem meg!

nagy hal a horgon

lassan a partközelbe szelídül…

a vadul küzdő ponty

veri a hét kilót!

Összegezve a dolgokat, a teszt-horgászatunk során azt tapasztaltuk, hogy a bottest kialakítása gyorsabb fárasztásokat tesz lehetővé, mint más gyártók botjai, amelyeknél a bottest akár a nyéltagig görbült. Az első szekció hajlékony igazán, a többi erős, ezáltal van esélyünk arra, hogy irányítsuk, fárasszuk is a halat és ne csak asszisztáljunk egy pl. 5 kg feletti hal esetén a hal „úszkálásához”. Ezzel együtt a bot kiváló kisebb termetű halak élményhorgászatára is, hiszen könnyű és gyors.

Mindenkinek élmény dús horgásznapokat kívánunk, akár már egy új MIDDY 4G WAGGLER bottal!

Oláh Zoltán

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

Minden jog fenntartva © 2018 - Horgász Zóna
Horgász-Zóna Ügyfélszolgálat elérhetőségek:
Telefonszám: 06 1 240 5454
Mobil: 06 70 362 7167 (hétköznap 8:00-18:00-ig, szombaton 9:00-12:00-ig)
Email: ugyfelszolgalat@horgasz-zona.hu
G+: Google+
Horgász-Zóna Buda bemutatóterem és horgászbolt: 1033 Budapest, Szentendrei út 89-95., telefon: 06 1 2405454
Horgász-Zóna Pest horgászbolt: 1138 Budapest Gyöngyösi sétány 8., telefon: 06 1 612 1775