Csukázás az Arizónán

Rövid cikkemben egy remek csukázási lehetőséget szeretnék a figyelmetekbe ajánlani. Főleg azoknak javaslom az Arizónát, akiknek nincs idejük a Tisza tóra, Tiszára vagy bármelyik természetes vadvízre lemenni és ott kitanulni, milyen vízállásnál, melyik bokor alatt érdemes próbálkozni, viszont szeretnek pergetve csukát fogni.

Még nyáron (amikor „Bojlis” Tomi barátommal voltunk a tavon) mesélte egy figura, hogy mekkora csukákat szokott fogni. Alig vártam, hogy a hideg kicsit elűzze a pontyhorgászokat a tóról. Irány az Arizóna.

Indulás előtt a horgásztó facebook oldalán csukatelepítésről számolt be a tógazda. Jeee!

Megérkezés, jegyvásárlás, baráti áron! Szabályok tisztázása, nem zavarhatjuk azt a pár bojlist, aki a tavon van (oké).

Első pecánkon 5 fős csapattal mentünk csupa Zónás csukás arc :) Márk, Zotya, Gergő (aki szellemi csapattárs), Tomi (aki most is bojlizott és a tavon várt minket) és én. Tomi kitekerte a bojlis botjait így felszabadította a gáti szakaszt, amelyik az egyik legjobb csukás része a tónak. A bojlizásnak is van értelme :) Itt kezdtük: 1 csuka kb. a második dobásra. Hangulatunk komolyan meg lett alapozva.

Zóna Zoli

Körbejártuk a tavat, csónakkal és gyalog. Csörögtünk egymásnak, ha valamire rájöttünk, milyen szín, milyen csali. Mindenki fogott csukát, kettőnknek sikerült 3db-ot is becsapni. Parádés. A tavon horgászott egy igazán profi pergető is (Miki), aki aznap (is) 10 felett fogott.

Márk

Zotya

Gergő

Kis konklúziónk a pecáról, hogy sekély a víz, olyan csali kell, ami nem süllyed mélyre és esetleg lassan is lehet vontatni.

A második rögtönzött pecát Tomival nyomtuk, amolyan "kell egy kis év végi levezetés" indíttatással. Összeszedtem pár floating wobblert, amelyek nem süllyednek 1m-nél mélyebbre, illetve kaptam kipróbálásra egy wobblert, hogy az lesz a jó, mert japán szamurájok fejlesztették, ahan :)

Arizóna facebook oldal indulás előtti híre, hogy böhöm nagy csukák költöztek a tóba (lehet Csernobilból? :))

Én a Szamuráj wobblert és más wobblereket vallattam köztük olyanokat, amelyekkel korábban fogtam, mozgásra azok is jók voltak, de ezek a szamurájok csak tudnak valamit…

Tomi körfogókkal nyomta és a DAM 4-es FireTiger Executorával akasztott egy 6-7 kiló körüli csukát. Atyaúristen, alig fért a merítőbe. Bojlis horgász, nincs mit tenni, vonzza a nagyhalakat...

Tomi

A FireTiger és az új csali is zöldes-sárgás színű volt, ez kellett a csukáknak.

Néhány akcióról lemaradtunk, a Szamuráj csodacsali két csuka után a fán landolt és a többi wobbler mellé-mellé nyúltak a csukák. De ezen is jól szórakoztunk, a szemnek gyönyörű látvány, amikor egy szép csuka követi a csalit, még ha nem is sikerül elkapnia.

Szamuráj 1

Szamuráj 2

Megvan a következő tervünk is, csodacsaliból nincs több az országban (majd a jégről leszedjük), de Exectorból van. Meg is vettem az 1-es, 2-es és 3-as méretű DAM Executor körforgókat és hamarosan megint megyünk.

Tegyétek Ti is, nézzetek ki a tóra. Egy kisebb körforgóval vagy egy floating, suspending wobblerrel nagyon jókat lehet szórakozni. Jön a szélén is hal, de sokszor beljebb vannak. Ha körforgóval készültök érdemes olyan összeállítást vinni, amelyikkel el lehet dobni 30m-ig is egy 2-es, 3-as műcsalit.

Fognak itt a vérprofik 1-1 nap alatt 10 felett is, de az is fog, akinek nem a műcsali volt a jele az oviban!

A csukát nem viheti el senki!, kéretik kímélettel bánni velük.

Jó pecát próbáljátok ki Tis is, nem bánjátok meg!