Ébredező pontyok a Tisza-tavon...

Sehogy sem akart tavasz lenni. Az éjszakai mínuszok, makacsul kitartottak, miközben mi horgászok, már nagyon vártuk, hogy újra a Tisza-tavi pontyok nyomába eredhessünk. A tavaszi vízfeltöltés még váratott magára, így horgásznapunk sikeressége egyértelműen a "kisvizes" halak megkeresésén múlott...

Sehogy sem akart tavasz lenni. Az éjszakai mínuszok, makacsul kitartottak, miközben mi horgászok, már nagyon vártuk, hogy újra a Tisza-tavi pontyok nyomába eredhessünk. A tavaszi vízfeltöltés - szokás szerint - még váratott magára, így horgásznapunk sikeressége egyértelműen a "kisvizes" halak megkeresésén múlott... Horgásztársam lapos aljú csónakjával kezdtük meg a halak felkutatását, sokszor, alig 20-30 cm-es vízeken araszolva a tározó térben. Igyekeztem minden pillanatot elraktározni magamban, hisz nagyon szeretek a vízen lenni.
Engem, itt a Tisza-tavon, mindig megbabonáztak a vízből kimeredező facsonkok. Néma tanúi ők az idő múlásának és egyben figyelmeztető "útjelző totemek" a múltat tisztelő, de jövőbe tekintő ember számára.

Zavarossá váló víz... jó helyen vagyunk!

Gabival kerestük a bezavarosodó vízeket, ahol a halak mozgásukkal felkavarják az aljzatot, eképp árulván el magukat. Nincs mit tagadni: hosszasan jártuk a vízet, mire megtalálni véltük a csapatot. Azonnal lekaróztunk és ambícióval telve kezdtük meg a horgászatot. Én mindkét bordás kosaramba a SUPER NATURAL RED METHOD pelletet töltöttem. El kell mondjam, hogy nagyon kedvelem, ezt a 2 mm-es szemcseméretű, piros angolmorzsával és finom eper aromával is ellátott, csalogatóanyagot.

A mikropelletek, új lehetőségeket jelentenek a Tisza-tavon is...

Sokat próbálgatom itt a Tisza-tavon is a különböző végszerelékeket, de végül, a legtöbb szituációban, a legegyszerűbb módon szerelek. Ez legtöbbször azt jelenti, hogy egy 30 grammos, 4 bordás SUPER NATUAL LONG CAST kosarat helyezek fel, alá pedig egy 10 cm-es fonott előkét kötök. Csak egy horoggal horgászom és a csalimat minden esetben, hajszálelőkére fűzöm. Az ilyen pecákon, igen gyakran, ez a csali nem más, mint egy "Hutchinson" aromába áztatott gumikukorica.

Mindig is szerettem az egyszerű, de hatékony megoldásokat...

Egy órát próbáltuk társammal a megtalált helyet, de négy botra, összesen pont nulla kapásunk érkezett, így kisvártatva arrébb is áltunk, mintegy 50 méterrel. Itt, a bedobástól számított 5 percre, kapásom következett, és így, örömmel fáraszthattam első vendégem. Az alig 8 fokos vízben, igen vadul küzdött a hal, így a vékonyka pecámmal, el is tartott vagy 10 percig, mire szákba terelhettem a bő hat kilós, gyönyörű tövest...

Gyönyörű Tisza-tavi ponty az alig 8 fokos vízből...

Ezt követően cimborám, Gabi percei és hala következett! Szintén egy parádés márciusi ponytnak örülhettünk, a közben feltámadó, hideg, északi szélben.

Ha megtaláljuk a csapatot, több hal kifogására is van esélyünk...

Társammal falatoztunk egy keveset, a magunkkal hozott elemózsiából és ezt, most a halak is tiszteletben tartották. Főző aparrátom hiányában, kávé helyett, ezúttal kényszerűségből hideg energiaitalt kortyolgatok, majd hamarosan újjakat dobálok. Jól dolgozott a RED METHOD anyagom, hisz kapásom jelentkezett! Ezúttal egy szép tükörponytot szákoltunk be, melynek súlya 5 kilogramm körül mozgott.

Az ilyen szép tükrösök, mindig feldobják a horgásznapot...

A kapások agresszívak voltak, nyoma sem volt a tavaszi óvatosságnak. Igen jó márciusi peca alakult, hisz nemsokára társam nyúlt bele egy szép halba. A szél továbbra is rajtunk tartotta a meleg ruhát, ám az 1046 hPa, extrém magas légnyomás, nem zavarta a pontyok kapókedvét. Kora délután, aztán otthagytuk a helyet és tartottunk még egy kis felderítő utat hazafelé. Napunk hamarosan véget ért, így elköszöntem társamtól, ám közben, mindketten tudtuk: hamarosan újra találkozunk a vízparton!