Free Spirit a csapatban!

A Horgász Zóna Carp Team körül folyton pezseg az élet! Naponta történnek jelentős dolgok a színfalak mögött, amelyekről ezentúl itt, a magazin hasábjain is igyekszünk benneteket tájékoztatni!
A csapat összetételéről már volt szó régebben, mi több, épp legutóbb, a Tavaszi Horgász Show-n, sokatokhoz volt szerencsénk, hisz ezen e jeles eseményen, remek alkalom nyílt a személyes eszmecserékre, baráti beszélgetésekre is. Fontos itt megjegyezni, hogy Hoványi Attila és Toman Áron barátaink, külső munkatársként, mondhatjuk úgy szakmai tanácsadóként segítik majd munkánkat 2017 ben, míg Nagy Zoltán Lajos úr pedig, a továbbiakban is a nemzetközi kapcsolat tartónk és szakmai koordinátorunk is egyben.

Csillag Attila, Csorba Dávid, Karácsonyi Béla és persze jómagam, már nagyon vártuk az igazi tavaszt és vele együtt a horgász szezon kezdetét! Mindeközben, történt, hogy a Zóna Carp Team még áprilisban elindult a Demecserben, egészen pontosan, a "Rober-Tó" tavon megrendezésre kerülő igen jó erőkből álló (Pecamánia) versenyen. Itt sikerült elhódítanunk a bajnoknak kijáró trófeát, ami egyben remek év-kezdésnek is bizonyult! El kell mondani, hogy ez egy nagyszerű lehetőség volt egy kis "erőpróbára, na-meg felkészülni az év igazi nagy eseményére, nevezetesen a júniusban, Maconkán megrendezésre kerülő XII. Professzionális Bojlis Európa Kupára (EPBC), amely a világcsúcsok és a csúcsversenyzők csatája, egyben Magyarország legtöbb megrendezett versenyt felmutató bojlis sorozata.

Itt szó szerint értve, a legjobb Magyar csapatokon kívül, 9 nemzet "fiai" várják majd a kezdő dudaszót, összesen nem kevesebb, mint 32 profi csapat. Munkánk elismerése és a felénk táplált bizalom hatása, hogy a Horgász-Zóna csapata is meghívást kapott, így ennek megfelelően, a felkészülésünk is javában tart már.

Nagy Zoltán Lajos: "Biztos vagyok benne, hogy BLACK CAP Robi a Zóna Carp Team kapitányaként, és angol BAIT-TECH cég hivatalos horgászaként - velem együtt - minden "követ megmozgat", hogy csapatunk a legmagasabb szinten készülhessen, horgászhasson majd Maconkán".

Gondolom senkinek sem kell ecsetelni, hogy egy-egy bemutató - teszt horgászaton vagy épp versenyen mennyi mindennek kell egyszerre, és ami még fontosabb: tökéletesen működnie! Mivel csapat szinten is szponzoráltak vagyunk a BAIT-TECH-által, így a főbb csalik és az etetési stratégiák terén is, számos jó "ötlettel" készülhetünk júniusra! Az ehhez szorosan kapcsolódó "RAPID CARP FISHING" programunk egy komplett folyamatot jelent, amelyben természetesen az "EPBC-re" való felkészülés és részvétel is kiemelt szerepet kap. A Youtube csatornánkon, már két kisfilmünk is megtalálható a témában, valamint a facebook oldalaink is naponta frissülő információkkal szolgálnak az érdeklődőknek!

A tavasz legelején, újabb mérföldkőhöz érkeztünk! A Gajdár István úr által vezetett Rod Building Studio, amely az egyik világelső botépítő, azaz a FREE SPIRIT hazai forgalmazója, biztosított minket támogatásáról! Ennek értelmében a versenyeken használatos botjaink és az etetéshez alkalmazott "Spod" botjaink is FREE SPIRIT márkajelzésű eszközök! Ez egy újabb nagyszerű lehetőség, hogy csúcsformában horgászhassunk és egy újabb prémium cég "zászlója" alatt tudhassuk magunkat! E támogatást, együttműködést, ezúton is KÖSZÖNJÜK! Igyekszünk majd a legjobb tudásunk szerint versenyezni, horgászni, pont úgy, ahogyan elvárható egy FREE SPIRIT botot kezeiben tudható felkészült pontyhorgásztól... A Demecseri versenygyőzelem alatt, e készségek, már megmutatták azokat az "oroszlánkörmöket", amiket képviselnek. Dávid, a csapat "dobó embere" így összegezte első tapasztalatait:

"Ami azonnal megtetszett az az általunk használt Free Spirit E-Class Gold 13' 3,5 lbs SU jelölésű pálcákkal kapcsolatban, az a botok kecsessége, rugalmassága és mégis tetten érhető feszessége! A bot választás előtt némi kérdést vetet fel bennünk, hogy ezek a modellek nem lesznek e túl merevek esetleg a kisebb halak fárasztása során!? Nos... erre a kérdésre pont a Demecseri versenysikerünk adott frappáns választ, ahol a botok 100 óra alatt is remekül dolgoztak az 5-12 kilogrammos halak kifogásakor. Nyugodtan mondhatom: élmény volt a fárasztás minden perce! Érdekességként említem, hogy ezen a versenyen gondoltunk egy merészet és elsőre 130 méterre alakítottunk ki kezdő etetést, amit - viharos szembe szélben is - gond nélkül dobtuk a pasztaólmos szerelékünkkel. Később a kapások csökkenése miatt növeltük a távolságot 10-15 méterrel és így már 140-145 méter távolságban horgásztunk és fogtuk újra a halakat. Összességében elmondhatom, hogy, hogy a botok nagyon szépen dolgoznak, kellőképpen rugalmasak, és úgy vélem megtaláltuk azokat az eszközöket személyükben, amiket eddig kerestünk...

Tovább haladva az időben, május legelején, én magam, egy baráti horgászaton vettem részt, ahol csak és kizárólag a parttól nagy távolságban lehetett kapásokat kicsikarni! Ennek megfelelően, már az új E-Class Gold SU "vízvallatóit" vittem magammal és persze a FREE SPIRIT prémium kategóriás Spomb-os botját sem hagytam otthon...

"A 130 méteres távolságba kialakított Spomb-os "hot pontomat" sikerült folyamatosan és ami fontosabb: pontosan megetetnem hála az új FREE SPIRIT Spomp-os botjainknak. A sikerem egyik záloga persze az volt, hogy az E-Class botom könnyedén repítette az etetés külső peremeire a gubancmentes végszerelékeimet. A pontos és precíz horgászatomnak végül 2 darab 20 kilogramm feletti és három darab 15 kilogramm feletti gyönyörű ponty lett a jutalma A botokkal mindvégig remekül tudtam kontrollálni a nagytestű halakat és pazar fárasztási élményekkel is gazdagodhattam..."

Javában benne vagyunk tehát a szezonban és már alig várjuk a következő horgászatokat, megmérettetéseket. Úgy gondoljuk tehát: tartalmas és aktív évet kezdtünk! Egy biztos, ahogy most e sorokat rögzítem, egy régebben olvasott Mark Hume McCormack gondolat jut az eszembe, amely így szól:

"Azok az emberek, akiknek minden sikerül, nem feltétlenül okosabbak. Egyszerűen csak jobban átlátják a helyzetüket, és nem félnek kihasználni a lehetőségeiket. A győztesek már rég akcióba lendültek, amikor az ellenfeleik még csak az ajánlatot fontolgatják..."