Gyerekekkel nehezített horgászat élményei

A method feeder horgászatot (is) sok körülmény befolyásolhatja. Ott van például az időjárás, a hold állása, a vízállás vagy éppen... a gyermekek. Ebből a beszámolóból erőt és példát meríthettek, hogyan lehet JÓ és ÉLVEZETES a peca, ha a gyermekeitek is ott vannak!
Szemem kipattan, mert ma horgászni megyünk végre. Kezdődik az idény, és még a gyerekek is lelkesek, ezt ki kell használni. Átfordulok az ágyban, hogy megnézzem mennyi az idő. Megszámolom mind a három izmomat, ami nem fáj a tegnapi kirándulástól. Öregszem… de megérte, nagyon jól éreztük magunkat a szabadban, és a Holdvilág-árok is gyönyörű koratavasszal. Áááá 5:58, így még van időm mindent összepakolni. Rövid bemelegítő vánszorgás a konyháig magamhoz térít, utána már megy minden olajozottan. Összeszedem a felszerelést és megpakolom a kocsit. Elmúlt fél nyolc, mire megyek kihajtani a gyerekeket az ágyból. Nehezen kelnek ők is, de a folyamatos noszogatás hatására nyolc után tíz perccel már a kocsiban ülünk. Még beugrunk a pékségbe túlélő kaját venni. Álmos gyerekekkel nehéz vásárolni.

- Kérek egy kukoricás pizzát.
- Hosszú lesz a nap fiam, elég lesz ez neked?
- Ja, akkor egy kókuszgolyót is.
- Kinga csak egy kókuszgolyót kér.
- Egész napra? Mást nem kér?
- Azt nem tudom.
- Márk te mit kérsz?
- Nem tudom.
- És inni nem fogtok semmit?
- Nekem jó a cola amit vettél.
- Azt magamnak vettem fiam!

Oké váltsunk taktikát, mindenből kétszer annyit kérek, mint amennyit mondanak, meg egy pár dolgot, amit még gondolok. A pultos kislány nevetve kérdezi, hogy adhat e még valamit, miután kiürítettük a fél boltot. Kilépünk a boltból, pont befut Krisztián barátom két gyermekével. Indulhatunk is, irány Dorog.

A tó kapuján befordulva ismerős kellemes látványként tárul elém a Lóga-tó vize. Milyen jó újra látni ezt a tavat, már nagyon hiányzott. Halőr vidám mosolya, és a boldogan integető ismerős horgászok fogadnak. Ezt szeretem itt.

Krisztiánnal kitaláljuk hová üljünk le, ami miatt a gyerekek nyafognak, hogy sokat kell cipelni. Nem baj, had szokják a dolgot. Ódaérve látom, hogy Laci barátom, aki az előbb lelkesen integetett nekem eltűnt, fura azt hittem legalább megvár, míg leérek a partra, hogy köszönjünk egymásnak. Miközben próbálom a táskát levenni, kislányom máris követeli a botját. Kell ide a türelem…

Mire minden botot összeszerelek, minden gyereket irányba állítok, már el is telik háromnegyed óra, és én még le se ültem. Gyerekek panaszkodnak, hogy nincs kapás. Mondom nekik, hogy kicsit dobáljanak többet a kosárral, míg én még építem a szerelékeket. Csaba a kedves halőr barátom, megkérdezi, hogy mennyit fogtam. Mondom, hogy még be se dobtam, mert a gyerekek ugrálnak a vesémen. Az úszózás láthatólag ma nem fog működni, így átszerelem minden botot methodra. A pár dobásnak meg is lett az eredménye, Márk fiam fárasztja már az első halat, én még mindig ugrálok. Szákolás után, ő is beleveti magát a csonti mászató versenybe, amit a többiek hangos drukkolással űznek már vagy tíz perce. Csonti versenyeztetés után szétszalad a gyereksereg.
Csend! Leülök!

Na, akkor kezdjünk bele a horgászatba! Még tavalyról maradt bekevert XM Energy kerül a kosarakba, csalinak két újdonság kerül a horogra, az egyik a Bait-Tech Micro Pop Ups, a másik a Dynamite Baits Nuggets.

Én a puha pelletekért vagyok oda, így a Nuggets kipróbálását már nagyon vártam. Kezdjünk is bele ennek az idei újdonságnak az alaposabb elemzésébe. Ez egy pellet szerű csali, ami inkább egy darab gumira hasonlít szárazon. A gyártó azt mondja, hogy kifejezetten verseny horgászatra fejlesztették. Elsődleges cél a ponty horgászat, ezért igen durván halas ízesítésű. A gyári leírásból azt is megtudjuk, hogy keszegek és kárászok esetében is igen hatékonynak bizonyult. Micsoda felfedezés lehetett ez, el se tudom képzelni, mennyit kellett tesztelni ehhez. Az angoloknak biztos le kell írni ezeket az okosságokat, különben meglepődnek, hogy miért fognak vele keszeget.

Hagyjuk is a marketinget, lássuk, mit tud a csali. Öt perc várakozás kellett, és vad táncba kezd a Nuggetses bot spicce. Nosza, be is vágok neki, nem túl nagy, de ponty az biztos. Két húzás, és elkezd táncolni a másik spicc is. Kicsit meditálok rajta, hogy vajon most beleúszott e a hal, vagy ezen is kapás van. Mivel más ütemre megy a rángatózás a két boton, így bevágok azzal is. Aha, itt is egy hal. Idei első ilyen helyzet lévén kicsit bambán nézem a két botot. Mit is kell ilyen helyzetben csinálni? Szerencsére az egyik kölök résen van, és már szalad is, hogy segítsen. Így megoldódik a gordiuszi probléma. Kicsit veszekszünk a két boton, hogy ki melyiket fárassza, de én vagyok az erősebb, így én nyerek. Fárasztás és gyors egymás utáni szákolás futószalag sebességével. Mire lerakom a botot, az én halam már vissza is kerül a tóba. Ennyit a fotózásról, majd a következőt. Kiszedem a horgot a második halból is, botot lerakom, vissza fordulok. Még látom, ahogy kiúszik a hal a szákból. Nem bírom követni az eseményeket, a sok gyerek olyan sebességgel dolgozik mögöttem. Majd fotózom a következőt.

Már megáztattam akváriumban a Nuggetset, ami döbbenetes dolgokat produkált. Ez a gumiszerű anyag vízbe érve elkezd egyre gyorsuló ütemben oldódni. Megfigyelhető, amint finom szemcséket ont magából, amik el kezdenek emelkedni, és közben hasonló szemcsék pedig a fenék felé tartanak. Nagyjából öt perc után láthatólag elkezd nagyobb ütemre kapcsolni, tíz perc után meg veszett módon árasztja magából az aromát és ezeket a szemcséket. Én már itt beleszerettem ebbe a csaliba. Tudom, hogy a method módszernél a csali nem annyira fontos, de ez akkor is gyönyörű látvány.

Megint repülnek egymás után a szerelékek a tóba. Feltűnik ismét a halak őre, és kérdezi mi a helyzet. Mondom neki fogtunk kettőt. Akkor még nem vezetsz, válaszolja ő. Nagyon bárgyú fejet vágok, mert el kezdi magyarázni, hogy a verseny az köztem és a tó összes többi horgásza között zajlik. Körbenézek, vannak vagy tizenöten a parton. Mondja, hogy 3:2 az állás a többiek javára, tehát még nem vezetek. Ezzel ott hagy, miközben én tovább bambulok magamban morfondírozva.

Megint a spicc ficánkolás zavar fel, rá is vetem magam a botra. Jön a következő jelentkező. Félútig jutok a fárasztásban, amikor a másik bot is elkezd ugrálni. Már megint? Ezt direkt csinálják velem? Bevágás, megint állok Fülest megszégyenítő lassú észjárással a két bottal. Szétnézek, hogy hol a segítség. Rossz irányba kezdtem nézni, mert a szomszéd horgász igen haragos képet vág rám. Gyorsan el is fordulok, és szólok a fiamnak, hogy ugorjon, de izibe. Kifektetjük szépen a matracra a halakat, és elkezdem keresni a törölközőt, hogy megtöröljem a kezem, és elővegyem a fényképezőt. Lelkes gyerekek megint gyorsabbak, mikor öblítem a kezem, a fülem mellett közelít a merítő benne a hallal, és két gyerek egymás kezéből rángatja a nyelét, hogy ki engedje vissza. Itt letettem a fotózásról egy időre.

Megjelenik Laci barátom, aki reggel eltűnt a partról, mikor megjöttem. Kiderült hazaszaladt a felszerelésért, amint meglátott. Nagy örömmel üdvözöltük egymást, megint jó kis közös peca van kilátásban. Beszélgetünk egy sort, közben a gyerekek eltűnnek valahol. Így nagyobb nyugalomban folytatjuk a horgászatot. Áttérek a váltott üzemre, nem dobom be a másik botot, csak öt perc késleltetéssel. A technika működik, amint csobban a kosár a másik boton azonnal kapás. Ez az ütem megy egy kicsit.

Közben persze beszélgetés is zajlik Lacival. Mondja, hogy örül, hogy végre egy normális horgászt is lát, ezért jött le gyorsan. Beszélgetés közben egy rövidtávfutós mutatványt is bevetettem, ami nem kis látványosság tőlem, de a hal távozott mielőtt elértem volna.
Szomszéd horgász tekintetét kerülöm, mert láthatólag egyre idegesebb, de hasonló pillantások már messzebbről is érkeznek. Így inkább elkezdek váltani, hogy kipróbáljam a Stég ananászos method mixét. Barátomnak átpasszolom az XM-et, és visszaszerzem tőle a Stéget. Bár nem ennek az etetőnek van itt az ideje, mert még hideg a víz, de én nagyon kíváncsi vagyok rá. Dobok egyet, de kiesik az anyag dobáskor, még egy próba, megint kiesik. Kicsit megvizezem, hagyom pihenni, majd áttöröm rostán. Addig a botok pihennek, és a szomszéd is fog egy halat közben, amit lelkesen dicsérek, és már nem is olyan haragos a merítés után. Kicsit később meg is nézi, hogy mit csinálok pontosan. Elmagyarázom neki. Mondja, hogy laposkosara már neki is van, de nem használta még, ezek után ki fogja próbálni.

A Stég ananász kicsit lassabban adja a halat, de működik. Viszont a csali felértékelődik, így mindkét boton a Nuggetsre váltok. Kellemes kényelmes ritmusban érkeznek a halak. Nincs olyan kapkodás, mint az XM esetében, de én nagyon örülök ennek, mert ez azt jelenti, hogy nyáron nagy tempót fog produkálni az anyag.

Na, nézzük a Bait-Tech tavaszra ajánlott etetőjét, előveszem, és két fárasztás között kiöntöm a felét. Ez nem halas anyag, hanem magok őrleménye. Érdekes illata van, még a gyerekek is elviselik, és nem szaladnak át a túlpartra. Kinga lányom mind a nyolc évével odaáll elém, és közli, hogy nem igaz, hogy nem fog semmit. Szereljem át az ő botját is fenekezőre, addig figyeli ő a botokat. Éppen kapás van a kedvenc botomon, bevágok. Kinga két kézzel belekapaszkodik a botba, hogy ez a hal most az övé. Félve engedem át a Middy 4G-t a gyerek kezének. Majd közös erőfeszítéssel kifárasztjuk a halat. Merítésnél fellélegzek, hal is bot is egyben, pfff… Nagy az öröm, Kinga marha büszke magára.

Az izgalmak után folytatom a bekeverést, az anyag vízigényét sikerül elsőre megsaccolni, így igen jó képet mutat már a pihentetés után is.

Rostán áttörve nagyon jó állagot kapott. Ránézésre tetszik, dobjuk is be. Kis bénázás után sikerül a megfelelő helyekre dobni, úgy látszik a pihenő nem használt, és a tegnapi túrázás fáradtsága kezd megmutatkozni rajtam.

Ez az anyag is szépen adja a halat, pont olyan ütemben, hogy nem kell trükközni a két bottal, nincs pihentetés, hanem szép váltott ütem. Hol az egyik bottal fárasztok, hol a másikkal. Nem olyan gyors, mint az XM, de nem is kell bénázni egyszerre két bottal. Az egyik boton visszarakom a Micro Pop Up-ot, hogy megnézzem, ezzel hogy működik.

Kinga megint kitépi a botot a kezemből, de miért pont mindig akkor, amikor a 4G-n van a kapás. Kicsit civakodunk, hogy most már ne segítsek neki, mert már megy neki egyedül is. Marad a szájkarate, és serény utasítások formájában próbálom kézben tartani az eseményeket. Apa, tudom, hagyd már abba! Csendben figyelek, egy nővel nem lehet vitatkozni. Megszákolom neki a halat. Majd kiugrik a bőréből olyan boldog. Egyedül fogott egy halat. Le is mérjük, 2,20 kg. Elkészül az első pontyos képe.

A szép idő az este közeledtével gyorsan vált hidegre. Elkezdünk csomagolni szép lassan. Kifogom az utolsó búcsú halamat is. Gyerekek is elfáradtak, össze is vesztek alaposan. Nehéz őket rávenni a cipekedésre. Beülünk a kocsiba, mindenki megkapja az utolsó adag rágcsálnivalóját, és indulunk haza. A kapuban a halőrtől búcsút veszünk, mielőtt mondanám az eredményeket, megszólal. Nem is kérdezem mennyit fogtál. Mondom neki, hogy 16 feküdt a matracra. Azt hitte 20 fölött lesz. Nem áll messze a valóságtól, mert volt három, amit elszalasztottam, és három leakadt. Boldogan köszöntünk el, hogy legközelebb találkozunk.

Összegezve az eredményeket a következő sorrend alakult ki ma:

1. XM Energy - Itt keményen dobás, bevágás ütem volt. Kétszer sikerült "kardozni", mert egyszerre volt kapás mindkét boton. A hatékonysága ilyen körülmények között jön ki igazán, amikor sokan ülnek az ember körül. Hétvégi tömött tavakon nagyon hatékony tud lenni.
2. Bait-Tech Envy Green - Kellemes meglepetés volt, és jól működött, ár érték arányban nagyon jó, sőt kiváló tavaszi etetőanyag. Bátran ajánlom mindenkinek, ha nem akar annyit költeni az etetőanyagra, mégis megbízható minőségre vágyik. Azt hiszem a Bait-Tech nagyon jó method anyagokat gyárt, érdemes velük próbálkozni. A Spec G Green már ősszel bizonyította nekem a hatékonyságát, de most ez az Envy Green is megállta a helyét, pedig komoly elllenfeleket vetettem be ellene.
3. Stég Ananász method mix - Ezt nem tartom korrekt helyezésnek, mert ennek az anyagnak kicsit melegebb vízben lesz nagyobb ereje, de már nagyon kíváncsi voltam rá, ezért próbáltam ki.

A csalikról nem mondanék véleményt, ott nagy volt a különbség a Nuggets javára, viszont ez is volt többet a horgon. A Micro Pop Up-ból összesen 2 db fogyott, és fogtam vele 5 pontyot, szóval árhatékonyságban nagyon jó, és vidáman vették fel a halak a kis fekete szemeket is. Kíváncsi is lettem rá, hogy az ananászos rikító színű verziói milyen fogósak lehetnek. Ki is fogom próbálni, ha beszereztem belőle egy adagot.