Matchbottal a nagy pontyok között!

Az egész egy beszélgetéssel kezdődött. Ádám barátom mesélt egy olyan tóról, ahol megfogta az eddigi legnagyobb pontyát. Ezen az élménytavon (Kisváci horgásztó) csak úszós felszereléssel lehet horgászni, igazán szép és nagy halakat lehet szákba terelni. Gondoltam itt az idő meglátogatom ezt a tavat! Tavasszal vásároltam egy Daiwa Aqualite Power Match 390-et, gondoltam kipróbálom. Feltettem rá a Shimano Stradic harcifékes orsómat, amire kedvenc Colmic zsinóromat csavartam 18-as méretben, előkém pedig 16-os lett. Horognak egy nem túl nagy Prestont választottam.

Hát akkor indulás Vácra! Megérkezésemkor Tamás, a tógazda fogadott. Váltottunk pár szót, aztán egy vödör helyi pellettel felpakolva mentem is a kis tó végébe. Kezdődhet a peca! Kimértem a vízmélységet, pelletkarikába tettem a tápot és vártam. Nagyon tetszett a horgászhelyem. Nem egy kavicsbánya, itt legalább van zöld!

Ültem, etetgettem, vártam a kapást... és egyszer csak az úszó sehol! Én bevágtam és már fárasztottam is. Nade nem sokáig! Egyenesen beúszott a nádba és onnan nem tudtam visszahozni. Na, mindegy. Csaliztam dobtam, azaz nem is dobtam, hanem lendítettem. Nem horgásztam messze. Aztán egy hal! Nem nagy, de hal.

Kicsit később megint kapás, de nagyon furcsa volt a fárasztás, mert nem húzott, hanem forgott ugrált. Hát persze egy tok.

Csalizás, etetés, várakozás. Közben Tamás a tógazda felém járt és megnézte a felszerelésem. Kivettem és megmutattam. Hát nem volt elragadtatva! Idézem: „ Itt így is lehet halat fogni?” Na, meglepődtem. Nem vagyok profi, de erre nem számítottam. Beszélgettünk egy kicsit és megállapítottuk, hogy nem csináltam nagyon rosszul a dolgokat, csak az ólmozáson kellett finomítanom. Főleg a jelzőólmomat kellet lekicsinyíteni - hogy az óvatos halak ne érezzék meg a súlyukat - higgyék csak azt hogy természetes táplálék. Megköszöntem a segítséget és folytattam! Már nem volt sok időm, de még egy pontyot fogtam.

Kifelé menet már tudtam, hogy még visszajövők. Kicsit nehéz volt megszervezni, de nagyon jól időzítettem, mert Misi barátom is elkísért, és mert előző nap Ádiék is kint voltak és nagyon sokat fogtak. Mind a hárman fogtak 10+ ost!

Ádi 10,5kg

Tüszi 13,5kg

Tomi 11,5kg

Mi nem voltunk ilyen szerencsések, de azért fogtunk halat:

Eső, eső, eső

Szép potyka

Mind a ketten egy - egy pontyot és én még egy tokot is. De nyert az eső! A teljes átázás után csomagoltunk és hazamentünk. Nem igazán voltam elégedett. Két nap múlva visszamentem. Szerencsére! Nagyon jó kis peca lett belőle. Megfogadtam Tamás tanácsait, nem horgásztam messze, nagyon figyeltem a rendszeres és folyamatos etetésre és a beállítások is jól sikerültek. Ez bevált! 10 halat fogtam köztük az idei legnagyobbat! Kicsit nehéz volt fotózni, mert egyedül voltam és nagyon jó erőben voltak a halak. Még a matracon sem akartam, hogy megüssék magukat.

11,4kg

10,2kg

7,9kg

9,1kg

na és a búcsu hal...

Hát így volt kerek a három nap! Kicsit szokni kellett a nagyon finoman, óvatosan kapó halakat, de amiért mentem megkaptam és a bot is nagyon jól vizsgázott.

És én is jól szórakoztam...