Kerek, egész…

A sikeresség fontos a horgászatban, ez vitathatatlan! Ez, az a faktor, amely hitet ad és elszánttá is tesz egyben. A sikerességhez - mint tudjuk – elengedhetetlenül szükséges a folyamatos tanulás és a változtatni tudó kreatív hozzá állás megléte. Napjainknak a legfontosabb civilizációs és evolúciós folyamat a sebesség! Minden elem, minden, ami körbevesz, ami mozdul és él, gyorsabbá vált világunkban… Nekünk, modern pontyhorgászoknak, akik a természetben keressük a nyugalmat és azt a fajta „békét”, amelyet a horgászat ad, egy a fejünk felett hangos robajjal sugárhajtásra kapcsoló vadászrepülőgép lehet a bizonyosság: „GYORSABBAN”!

A legutóbbi horgászatom óta eltelt idő alatt, sokat gondolkoztam az általam alkalmazott hajszálelőkés végszerelékek hatásmechanizmusán, a csali felkínáláson, valamint a különféle ízek jelentőségén. Mindezeket az aktuálisan meghorgászott vízterület nagyságának, halpopulációjának és hőfokának a vonatkozásában vizsgáltam. Alig vártam már az újabb horgászatot, mert a napi munka, az idegeskedés állandósulása, már kezdett kellően feszültté tenni. Ezért (is) határoztam el, hogy ha csak egy napra is, de szabaddá teszem magam és elmegyek horgászni. Varga Dávid a barátom és egyben kivalló pontyhorgász „kolléga”! Fogékonysága és töretlen kíváncsisága a legújabb technikákra, hamar letetette közös érdeklődésünk alapjait. Nem kellett hát sokáig „győzködnöm” ezúttal sem, így együtt vágtunk neki az egy napos pontyhorgászatnak. A Nógrád megyében található tavon, ahol a hajnali párában úszó víztükör fogadott, vitathatatlanul minden horgász-szívet megdobogtató tulajdonság megvolt.

fedezzük fel (újra) a természetet!

A parti nádas csalogató öble, ahol több pikkelyes is mutatta magát, hamar felkeltette az érdeklődésünket, így ott telepedtünk le. A (ki)választott horgászhelyünkre való bepakolással viszonylag hamar végeztünk. Repült is az etető SPOMB, amelybe ezúttal speciális, halas- büdös-fűszeres keverék került. Az etetést egy szemközti tájolási ponthoz igazítottam. Ezt a módszert ajánlom nektek is, hiszen – ha még nem próbáltátok - egy kis gyakorlással nagy pontosságot érhettek el. A videóban bemutatott végszerelékeket állítottam össze. Az egyiknek a lelke a MAD CLEVER PACK és a MAD POP-UP COMBI RIG volt, amelyre egy szem DAIWA SPICY ROBIN RED 16 mm-es lebegő bojlit fűztem. A másik végszerelékemet szintén MAD horogelőkével és az egyik nagy kedvencemmel egy MIDDY 30+ CAMO GENOMIC 4-es horoggal láttam el. Erre csalinak, szintén egy DAIWA „SPICY” golyót választottam, egészen pontosan egy 20 mm-es süllyedő változatot. Ezúttal mindkét szerelékem ólom klipszébe 90 grammos buzogány alakú ólom került. Az előre elkészített 30+ típusú PVA hálókba a csalikkal azonos ízű fűszeres stick mixet-et töltöttem, gondolva a közvetlen és hatékony csalogatásra. Az első bedobások után nem sokkal, beindultak a swingerek! Több „kisebb potyka” kifogása után tudatosult bennünk: „milyen jó, hogy itt vagyunk, milyen jó, hogy horgászunk!”

gyors csali… gyors pontyok!

Az ezúttal is kitűnőre vizsgázó DAIWA csalik gyorsan hozták a halat, remekül szórakoztunk. Egy rövidke zápor után, újra etetettem, majd kritikusan kisúlyozott csali felkínálással próbálkoztam. Újabb „kisebb” pontyok díjazták törekvésem, majd barátom kezében hirtelen szokatlanul „görbén” maradt a peca. „Te! Ez jobb lesz mondta, majd lassan, de biztosan terelte szákba az aznapi legnagyobb tükröst!”

szép a „tükrös”, van öröm!

Boldogságunk határtalan volt és közös! Óvatos horogszabadítás és fertőtlenítés után csúsztattuk vissza „Nógrádi” pontyunkat a megszokott lakhelyére. Az idő – ahogy az a szép dolgok alatt lenni szokott – ezúttal is szélvészként száguldott és órámra pillantva szomorúan hoztam meg a döntést: „pakolás!” A hazaúton elemezgettük a csalik gyorsaságát és a végszerelékek hatékonyságát. Értékes információkkal és élményekkel gazdagodtunk: „szép táj, jó bojli, sok ponty és vidám baráti hangulat!” Én azt hiszem… ez így kerek, egész!