Ismerjük meg: POLONI bojli, olaj, aroma

Ebben az írásban, egy rendhagyó teszthorgászatra kalauzoljuk el a kedves olvasót, ahol bemutatjuk a teljes BAIT-TECH POLONI termékcsaládot. Ismertetünk pár receptet és módszert, amelyekkel mi már sikeresen portyáztunk kedves vizeinken...
Ebben az írásban, egy rendhagyó "teszt-horgászatra" kalauzoljuk el a kedves olvasót, ahol bemutatjuk a Horgász-Zóna által forgalmazott, BAIT-TECH POLONI termékcsaládot. Munkatársammal ismertetünk pár receptet és módszert, amelyekkel mi már több ízben is sikeresen portyáztunk kedves vizeinken...

Örömmel mutatjuk be, a jelenlegi teljes POLONI termékpalettát...

Habár korábbi írásaimban már bemutattam ezek közül néhány terméket, azonban így kompletten, csak most került nagyító alá a POLONI család! Ezen a napon társam, Csillag Attila "Zónás" kollégám volt, aki egyébként is remek horgász és ezek mellett, igen precíz, gyakorlatias ember. Szakszerű hozzáállásával, legtöbb esetben sikeresen hagyja el a vízpartokat... Kellhet e ennél jobb útitárs?

Attila remekül alkalmazkodik a körülményekhez és hamar megtalálja a legjobb megoldásokat a parton...

Alaposan megpakolva érkeztünk meg a számunkra még egyébként teljesen ismeretlen, takaros kis tóra, amely az utóbbi időben számos szép hallal - ezek között szépségdíjas tok hallal - keltette fel az érdeklődésünket. Megérkezésünk után, "vendégbarát" fogadtatásban volt részünk és ez már alapjaiban meghatározta a jó hangulatunkat. Habár csak egy napközbeni "gyors pecára" volt lehetőségünk, mi mégis örömmel és nagy körültekintéssel alakítottuk ki állásaink. Mivel előzetes tapasztalatunk nem volt a vízterülettel kapcsolatban, így megérzéseinkre hagyatkozva alakítottuk ki az etetésünket, amelyhez most is a már jól bevált "alapanyagokat" választottuk:

- 1/2. kg. BAIT-TECH HALIBUT MARINE PELLETS 20 mm-es.
- 1/2. kg. BAIT-TECH HALIBUT MARINE PELLETS 14 mm-es.
- 1/2. kg. BAIT-TECH POLONI bojli 18 mm-es
- 1/2. kg. BAIT-TECH POLONI bojli 14 mm-es
- 350 gramm BAIT-TECH SUPER SWEETCORN SCOPEX
- 150 ml BAIT-TECH POLONI olaj a keverékhez adagolva

Ez a különlegesen egyedi, "fűszeres-gyógynövényes" ízvilágot képviselő keverék, mondhatjuk nyugodtan, a nyári időszakokban (is) valósággal "aranyat érhet" számunkra. Én legtöbbször ezzel az alapozó mix-el készülök a rövidebb és a hosszabb horgászataimra is. Úgy tapasztaltam, hogy a halak gyorsan reagálnak rá és mint kiderült, ahol persze található a vízben, ott a nagytestű tok halak is előszeretettel fogadják... Itt jegyezném meg, hogy talán már túl mohóak és "agresszívak" is ezek az egyébirányt igen szép küllemű és erőteljes védekezéssel rendelkező "jövevény halak", ahhoz hogy egy időre a pontyokat ne engedjék rá a POLONI-val "terített asztalra"...

Csalogatóanyagainkra ezúttal is hamar rátaláltak a halak...

Az első kapásom mindenesetre rövid fárasztás végén, sajnos lemaradt, pedig mozgásából ítélve, szép tok lehetett... ilyen is van a horgászatban. A "kudarcot" is fel kell dolgozni, ezt mindenkinek meg kell tanulni, bár azt javaslom, ilyenkor ne elégedjünk meg egy kézlegyintéssel. Gyorsan ellenőriztem a horogelőkémet, és ismét "csatába" küldtem a "POLONI hadtestemet". Én egyébként erre az alkalomra egy kissé lerövidített szárú (kb. 6 centiméterrel megrövidített) ZÓNA HANATO "original" azaz 65 grammos kosarat tettem fel, amelybe természetesen POLONI etetőanyag került!

Egy új vízterület mindig kihívás számomra... a halak tisztelete azonban mindennél fontosabb!

Horgom alá egy előzetesen napokig POLONI olajba áztatott 18 mm-es "megskalpolt" süllyedő POLONI golyó került, amelyre egy POLONI "washed out" lebegő golyót helyeztem, mégpedig "mosott fehér" színben.Megemlíteném, hogy ezzel a "kissé suta" ábrázatú, de felettébb csábító zamatokkal rendelkező hóember kombinációval sikerült a legtöbb kapást kicsikarnunk a nap folyamán...

Csalikombinációm remekelt, a fehér pop up pedig, hamar felkeltette a halak figyelmét...

A tokhalak igen szép számban - sajnos vagy nem sajnos - szinte végig a POLONI etetésen tartózkodtak és ennek a "jelenlétnek" számtalan, igen látványos jelét adták. Többször, jellegzetes farokrészüket is kitolva mutatkoztak, igen aktívan mozgolódtak a bejuttatott fűszeres csemegéink körül...

A különleges, fűszeres jelleg, mohó táplálkozásra késztette a tokhalakat...

Mint minden kifogott hal, ezek a szépségek is megérdemlik a gondoskodó bánásmódot...

Szép kapások és izgalmas fárasztások vártak ránk, miközben egy-két fortélyt is rögzítettünk számotokra egy kis képanyag formájában. Attilával azonban mind a ketten egyetértettünk abban, hogy a pontyokat a napnyugta időszakában vagy az éjszaka kissé visszahűlő óráiban tudtuk volna horogvégre keríteni... Erre most nem nyílt lehetőségünk, hisz ahogy említettem, csak nappalra tudtunk maradni.

Eseménydús napunk volt, a Poloni csalik tehát jó vizsgáztak...

Mindenesetre, az mindenképp elmondható, hogy egy ilyen tikkasztóan meleg, már-már bágyasztó időjárási körülmények közepette is sikeresek voltunk a POLONI családdal. A nap folyamán, szépség díjas tokhalak kerültek nagyon rövid időre a bölcsőnkbe, melyek közül párat azonnal (fénykép nélkül) vissza is engedtünk, tekintettel a nagy hőségre... Néhányat azért gyorsan lencsevégre kaptunk, hogy ez a cikk elkészülhessen... Remélem, ezt azért Ti sem bántátok!? :)

Itt záró soraimban jegyezném meg, hogy hazai debütálása óta nagyon sikeresen használom ezeket a csalikat az ország több ismert és kevésbé ismert vízterületén! Az alábbi fotón egy "nagyon nehéz horgásznap" gyümölcsét láthatjátok, amit szintén a POLONI-nak köszönhettem az ország másik felében egy egyesületi vízen horgászva...

A POLONI bojli, már megjelenése óta sikeres csalim...

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor kedveljétek oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról, munkásságomról!

Black Cap facebook oldala

Ha képesek vagyunk változtatni, akkor a siker sem fog elkerülni...

Nézzétek meg ezt az összefoglalót, amiben konkrétan bemutatjuk az alapozó etetésünket és az etetőanyagot, valamint a Poloni csalicsalád tagjait!