Jégkorszakos Gerilla grill

A Zóna merengő rovatában ezúttal egy tél végi, fagyos horgászat áll a háttérben. Kísérőim vizet is alig látott kollégák, akik inkább a kaland miatt tartottak velem. Na abban ezúttal sem volt hiány...

Hétfő éjszaka forgatták a jégkorszak legújabb trailerét... Igen. Én voltam Sid. Az idióta, aki még fagyban is pecázik.... Egy ártatlan 24 órás pecának indult az egész, amit össze kötöttünk egy kis meló helyi csapat építéssel! A hétvégi hidegfront után bizakodva néztem, hogy túlélhető a helyzet, meg amúgy is le... rom, ha peca, akkor peca. Essen, fújjon, fájjon...  Nagypontyos tó, tágas állás táborhellyel. Elfér egy sátor, az oldal sátras ernyő, kocsival rá lehet farolni, nagy a tűzrakóhely, és zavartalanul dobhatsz, míg a szem ellát. Tökéletes...

Tökéletes peca és táborhely

Ború, aztán kis eső, majd derű, ezt követően hideg, tejköd, és fagy... Ennyire volt tökéletes! Napközben szinte semmi. Kutatás közel, távol, part közelben, beljebb... Mivel csak én lógattam, telt az idő rendesen, sült a finomság a camping gázon, ment a story a 3 kollégámmal,megszisszent néhány szénsavas ice tea (ahogy egy tanult öreg cimbim hívja a dobozos sört)...

Rögtönzött resti szakácsok közt...

Elkopott a jó isten tudja melyik falusi tájról származó "ezt igyad, ez az igazi törköly... Ne bénázz, mellé öntöd...!" nedű, jóllakottan feküdtem a magas fűben mint egy velocyraptor... És elfelejtettem miért jöttem!

- Jó, jó, de hol vannak a halak? - kérdi az egyik vizet is alig látott... Mire a másik eszes : - Há hol lennének... A vízbe ba... eg..!

Mi van? Kiket hoztam ide? Istenem. Kicsit lefoglaltam a fiúkat, egyikük sütögetett, a másik kettő küzdött a nagy parti csuzli használatáva. Etessenek csak a koncentrált területre... Ami persze nincs, mivel kereső methodozás volt a módszer, de nekik ezt nem kell tudni... 2 jóképű megérezve az est közeledtét egy erőteljes hideghullam kíséretében haza ment anyucihoz lecsót enni, én másodmagammal fáért mentem a portára, készültünk az éjszakára. Ahogy visszaértünk 2 középsúlyú potyesz befigyelt. Bizakodó lettem, bár a nyolcadik réteg ruha már nem fért rám... Akadnak gondok a reakció idővel, ha egy Michelin baba ül a parton...  A tűz csiholása és megtartása tényleg masszív feladat volt, de a gondok még nem értek véget. Ment a poharazgatás, az életmentő snack leves rotyogott a kis otthoni gyors forralóban a tűz szélén... Igazi gerilla üzemmód.

Átmelegítő hajnali Snack leves...

Cimbi elfáradt, betárazta magát a sátorba 6 pokróc közé. Ott púposkodott mint egy tatu!Én élveztem a szunnyadó tűz finom melegét. Akasztottam még 2 pontyot, majd hirtelen olyan hideg lett, hogy azt hittem a Trónok harcából közelednek a Mások...

Éjjeli fagyban érkeztek a potyeszek

Tejszerű köd úgy éjjel kettő felé. Kapás nulla. Lassan kúsztak a percek. Szunnyadó tűz, és körülbelül egy órát szunnyadó fanatikus horgász. Kilépve a sátorból belém fagyott a szó... Szó szerint. Minden jeges volt. A botok, a matrac (ami ez esetben inkább volt ártó mint kímélő... Egy vágódeszka puhább lett volna... ), a szék, az ernyő... Mindenen ült a fagyott dér! Rottyantottam egy kávét, friss csalizás... Hajrá, mielőtt kockára fagyok. Part széli helyekre célozva értem el a sikert. A víz szinte melegnek tűnt mikor belenyultam, a levegőhöz képest. Reggel 4 és 6 között volt 3 veszteség, mivel a kihelyezett parti bólyák köré tekeredett pontyok szerelékkel együtt léptek le okosba, viszont a hajnali órákban tapasztalt intenzív kapások sorozata folytatódott! - 2 fokot láttam a telefon kijelzőjén. Még 4 haluci érkezett a pakolásig, és közben is. (miközben a kockára fagyott sátrat erőltettem bele lábbal a kocsiba.)

Meglepő volt, de örültem, hogy legalább nem fagyok rommá! Érdekes, hogy az összes ponty a 4-5 kilós tartományból való volt! A távoli peca ma csődöt mondott. Ez a 8 potyka is isteni szerencse szerintem ilyen körülmények között! Otthon egy órán át ültem a forró vízben... Tanulságos, igazi túlélő peca volt. Feszegette a határaimat. A család persze ismét szörnyülködve hallgatta a dolgot! Nem értik, nem érzik! Nem tudják mi az igazi fanatizmus...