Kicsit szokatlan Methodozás

Egy augusztusi napon Misi barátommal közös pecára szántuk el magunkat. A horgászat helyének az egyik kedvenc tavamat, az Aranypikkely horgásztavat választottuk. Mostanában nem voltam itt, mert a város másik felén van... Viszont mivel a haverom arrafelé lakik és ma az én kocsimmal mentünk, szóval át kellett volna mennem a városon így is úgy is. Nem vagyok az a nagyon korán kelő típus így csak 8 órakor indultam. Method feederezést terveztünk, a felszerelést is ez alapján pakoltam be a táskákba. Magammal vittem a kedvenc picker botomat és két feedert, mert úgy beszéltük, hogy az egyik botommal Misi horgászik, a kis picker meg elég lesz, mert a magas parton leszünk és nem kell messzire horgászni. Etetöanyagnak csak a szokásossal készültem, az XM 11 és XM 12 került a csomagtartóba. Indulásnál kicsit elcsodálkoztam az időjáráson de ha már elindultunk, menjünk!

Igazi augusztusi nap esővel, frontokkal... na de mindegy! Összeszedtem barátomat, így csak tíz órakor érkeztünk meg a tóparthoz. Szerencsénkre senki nem ült a kedvenc helyünkön a halőrház túlsó oldalán, úgyhogy ide kezdtünk kipakolni! A végszerelékeinket teljesen ugyanolyanra készítettük, mind a ketten csúszóra szerelt Preston method kosarat szereltünk csak a méretei voltak mások. Én kisebbeket használtam, főleg a pickeren, azon csak 15 grammos volt. Különbség volt a horgokban is, mert az enyémek kisebbek és szakállmentesek voltak. Csalinak mindketten kukoricát használtunk csalitüskére tűzve. Etetőanyagunk is más volt, én az XM termékeket, Misi pedig egy ismert SonuBaits mixet használt. Azért írtam le minden hasonlóságot és különbséget, mert nem pont ugyanúgy alakult a horgászatunk!

Megtöltöttük a kosarakat és körülbelül azonos távolságra elkezdtünk horgászni. Nálam jelentkezett az első ponty a pickeren, amire az XM12 öt töltöttem! Horogszabadítás után újratöltöttem és dobtam is újra. Megint kapás, megint a kicsi boton! Nagyon élvezetesek voltak a fárasztások ezzel a karcsú puha bottal, főleg hogy nagyon erős halakkal küzdöttem az igazán mély vízben! Töltöttem megint mind a két boton és vártam. Hát megint a kicsi boton volt kapás, csak ezután a fárasztás után mozdult meg először a feeder! Közben Misinél is volt egy hibátlan ponty! Annyival több érdeklődés volt a kisebbik boton, hogy a feedert vissza sem dobtam! Sorban fogtam a pontyokat közben egy tokot is. Ez után két vagy három halvesztésem is volt, mire rájöttem, hogy a horgom kicsit kihajlott ezért lecseréltem egy újra. Kicsit kitérnék a horog kihajlására. A tokoknak nagyon furcsa, igazán kemény szájuk van, ami kicsit megerőltette a kicsi tízes méretű horgomat. Összehasonlítottam egy új horoggal amit használtam, az eltérés csak igazán minimális volt, de már ez is elég, hogy ne működjön tökéletesen! Szerintem, ha nem szakállnélküli lett volna, nem is lett volna semmi gond!

Új horgot kötöttem, de mást nem is változtattam semmin. Szépen sorban jöttek a halak, viszont Misinél nagy volt a csend! Találgattuk mi az amit másképpen csinál de nem igazán tudtuk mi a különbség, talán csak a horog mérete meg a kosáré, mert közben töltött az én etető anyagomból is. Nálam folyamatosan voltak kapások!

Elértem a 13. pontyomhoz amikor Misi már nem bírta tovább és azt vágta a fejemhez, hogy dobjam be csali nélkül!!!! Hát így tettem! Megtöltöttem a kosarat, de nem tettem kukoricát a tüskére. Ügyeltem, hogy minden ugyanúgy legyen mint eddig, ezért most is kétszer töltöttem a kosarat, ahogy a mestertől (Kuruc Dávid) láttam, mert így a horog mindig az etetőanyag gombóc közepén van.

A fotón is látszik, hogy csali nincsen és ezt a töltést takarom el még egy vékonyabb réteggel! Nagy meglepetés volt, amikor kapás lett ebből a hihetetlen próbálkozásból is! Persze nem tudtam megmeríteni, szerintem Misi leimádkozta, de gyorsan töltöttem és már vissza is dobtam! Megint hihetetlen gyorsan jött a kapás, de megint halvesztés lett! Kis gondolkozás után eszembe jutott, hogy egyszer már láttam valami hasonlót egy videón, amit szintén ezen a tavon forgattak. Úgy emlékszem ott valami olyat hallottam, hogy lecserélték a horgot mikroszakállasra és hosszabb előkét használtak! Gyorsan cseréltem én is horgot meg a megszokott 10 cm előkét is megdupláztam! Meg is lett az eredmény! Gyönyörű kapás nagyon szép akadással és a hal is nagyon szép és erős volt... és ami szintén fontos volt, hogy láttam Misi barátom arcát!!!! Kicsit úgy éreztem mindjárt bedob a vízbe!

Levezetésnek még fogtam öt halat ezen az igazán izgalmas horgászaton! Nagyon jó kis peca volt. A hazafelé úton azt találgattuk, mi nem volt jó a másik szerelékünkön. Tényleg fontos lehetett a kosarak súlya, mert hiába csúszó a szerelék, azért valami súlyt biztos éreznek a halak, ebben biztos is vagyok még a matches tapasztalataim alapján. Ott is ritkában volt kapás, ha túlsúlyoztam a szereléket! Lehet abban is van valami, hogy a finomabb boton van több kapás, amit nemrég Ákos is megemlített egy írásában. Persze biztos magyarázatot nem tudtunk adni erre a dologra, de az biztos hogy ez a methodozás nagyon király dolog!

Így a végére egy kicsit a csaliról methozodáskor, ahogy én látom. Nagyon sokat, vagyis csak ezt a módszert használom mióta rájöttem arra, mennyire eredményes lehet. Tényleg nem a csali a legfontosabb, sokkal inkább az etetőanyag, de mindig szóba kerül azért a csali is. Nagyon sokat beszélgetünk erről a dologról. Én is sok mindent használok, kukoricát, puha pelletet, esetleg csali imitációt. Legtöbbször csalitüskén, de szoktam a horogra is tűzni. Volt már olyan napom, amikor ami reggel jól ment, az délután nem működött és csak a csali váltás segített. De nem mindig kellet lecserélni a csalit, volt amikor csak ki kellett könnyíteni! Olyan napom is volt, mikor csak egy fajta pellet kellett a halaknak, de legtöbbször mindegy, mint ahogy most az Aranypikkelyen sem számított hogy mi a csali! Azért arra, hogy teljesen üres horoggal tudok halakat fogni, azt soha nem gondoltam!