Májusi horgászat a Derítő tavon…

Édesapám minden évben szervez a Derítő-tóra 48 órás horgászatokat barátaival és kollégáival együtt. Ezeken a túrákon igyekszem mindig vele tartani, mert a pecán kívül nagyon jó hangulatú társaság szokott ilyenkor összejönni. A dátum ezúttal 2011. május 20-22 volt. A pénteki indulás a szokásos izgalommal kezdődött, sok-sok készülődés és türelmetlen várakozás után aztán végre elindultunk.
Édesapám minden évben szervez a Derítő-tóra 48 órás horgászatokat barátaival és kollégáival együtt. Ezeken a túrákon igyekszem mindig vele tartani, mert a pecán kívül nagyon jó hangulatú társaság szokott ilyenkor összejönni. A dátum ezúttal 2011. május 20-22. volt.
A pénteki indulás a szokásos izgalommal kezdődött, sok-sok készülődés és türelmetlen várakozás után aztán végre elindultunk. Kissé megpakolva indultunk, de szűkösen azért befértünk az autóba. Megérkezésünkkor, az üres helyekre pillantva megnyugodtunk, mert „félelmünk” a teltháztól, alaptalannak bizonyult. A jegyek kiváltása és a csónak bérlése után lázas izgalommal eveztünk át a tó túloldalára. Kerestünk egy jó helyet, ami szerintünk megfelel majd 3 főnek egymás mellé.

A táborhely kiválasztása után gyors táborverés és a szerelékek összeállítása következett. Csónakkal beetettünk, mindenkinek a saját maga által választott szemes csalijával. Többféle ízt próbáltunk ki, az édestől kezdve egészen a büdös-fűszeresig. Én egy „pontyos” ízt választottam, míg apu fűszereset. Elek ¬– apu barátja – a Fűszeres halas ízben bízott. Igyekeztünk a halakat minél előbb megtalálni és az etetésünkön ott tartani. Apukámnak az első „ejtős” kapása és még három hasonló sajnos lemaradt, de az mindenesetre biztató volt, hogy előttünk vannak a halak. 20.05-kor az „édes etetésre”, de fűszeres csalival fogtam egy 61 cm hosszú és 4, 61 kg. tömegű amurt.

A legközelebbi kapása apukámnak volt szombat hajnalban, de sajna a kötés hibájából az lemaradt. Az időjárásra nem volt panaszunk, időnként feltámadt ugyan a szél, de aztán le is csendesült. Mivel kevesebb kapás volt, bementünk csónakkal etetni egy kicsit, nem sokat hogy későbbre is maradjon még szemes csali. Ennek meg is lett az eredménye! Apu barátja és kollégája Elek 01.54-kor fogott egy 46 cm-es, 2,5 kg-os tőpontyot fűszeres pellettel. Még be sem fejezte a merítést, nekem is egy „spanolós” kapásom volt! Azonnal bevágtam és fogtam egy 45cm hosszú, 2, 5 kg- os pontyot.

Nagyon megörültünk a halaknak, mert nem igazán jellemző az estékre, hogy ilyen sok kapás legyen. Ami végkép meglepetésként ért minket, hogy 02.50-kor húzós kapásra reagálva fogtam egy kb. 1 kg-os dévért! Ezt követően 03.00-kor teljes csalizás minden boton, miközben tökéletes szélcsend volt. Aztán 03.55-kor Elek fogott egy 58 cm-es, 3,52 kg-os amurt, fűszeres pellettel. A szokatlan sok kapás kifárasztott még engem is…

Megtapasztaltam, hogy mire lehet jó még a nagy halmatrac! Szombat reggeltől estig nem igen volt mozgás, csak pár kárász jött, meglepetésünkre fűszeres pelletre. Minden mindegy alapon, hogy legyen kapás, felcsaliztam egy Tintahalas-polipos pop-up bojlit. Ez 18.40-kor meg is hozta a szerencsét! Egy 48 cm-es, 3 kg-os ponty személyében. Elek 21.09-kor akasztott egy 58 cm-es, 2,5 kg-os amurt, pellettel. Szombatról vasárnapra virradóra semmi esemény nem történt, így nyugodtan tudtunk pihenni, valamint rákészülni az utolsó hajrára! Vasárnap reggel kissé kipihenve folytattuk a horgászatot. Apunak is – végre - sikerült egy 2 kg-os pontyot fognia tintahalas pellet csalival. Vasárnap délig szákba tereltünk még néhány halat, főleg pontyokat. A 48 órás horgászatnak a végeredménye így: 5db Amur, és 9 db ponty lett.

A sikeres trió!! Természetesen Apukámnak köszönhetően, hogy nem csak elvitt magával, de sokat is segített, abban hogy mi sokat is fogjunk.