Melyik durran nagyobbat? Dynamit az Extrem ellen! 1. rész

Az Extrem Method sikeresen vette a minimum követelményt az előző tesztben. (Lásd az előző cikkemben). A következő tesztekben már jóval erősebb ellenfelek várakoznak a ring túlsó sarkában. Módszer most már csak a method!
A vetélytársak kiválasztása:

Csak minőségi etetőanyagok lehetnek, melyek ára hasonló nagyságrendet képvisel, mint az Extrem Method vagy akár drágábbak. Ezért alapkövetelmény, hogy az etetőanyag „teljes” legyen, kiegészítőt, aromát már ne keljen hozzá adni (kivéve, ha eleve az árban benne van – lásd pl. Maros Mix Method Box).

Indulásképpen a Dynamit Baits termékeit tesztelem. Nagyon sok jót hallottam és olvastam ezekről a termékekről. Eddig az ár miatt nem próbáltam őket, de látva az XM sikerét, és gazdaságosságát kipróbálok néhányat a minőségéről híres angol gyártó termékei közül. Jó néhány etetőanyag beszerezhető a magyar piacon, így a teljesség igénye nélkül véletlenszerűen választottam közülük.

1. A nagyhalak délutánja

Forráskút, Július 4. (délután, 4 óra horgászat)

Ismét Forráskúton próbálkozom a halfogással. Sikerült szabaddá tennem a délutánt, és Zalánnal kimentünk horgászni egy jóízűt. Az ilyen villám pecák régebben kétesélyesek voltak. Ha jól mozgott a hal, akár 4-5 ponty is a matracra került, de volt néhány betlim is. Most az XM segítségével minden rövid horgászatra jó fogási eséllyel megyek.
A tavon csak néhány horgász kergette a halakat, egy éppen velem szemben ült a tó másik oldalán. Elég profinak tűnt a felszerelését figyelve, majd a későbbiekben a sikeressége is erre utalt, folyamatosan volt „melója”. Záráskor váltottunk néhány szót, és elmondta, hogy reggel óta kint van, és egy stabil etetést sikerült kialakítania matchbotos horgászathoz, ahol délután jött a hal rendesen, sajnos csak a kisebbje (3 kg-os volt a legnagyobb).

Időjárás: erősen felmelegedő, napos időszak, átlag 28 C°, víz: 20 C°

Használt EM: EM11 – időjárás egyértelműen ezt javasolta.

Ellenfél: Dynamite Baits Swim Stim Carp Match Method Mix etetőanyag. A Dynamitos palettából véletlenszerűen választottam ki ezt az etetőanyagot.

Dynamite Baits Carp match method mix

Csali: Csonti, csemegekukorica, fokhagymás kukorica, mézes puha pellet.

Módszer:
Dynamite Baits: parttól 10-20 méter között egy kis terület, pontos meghorgászásával (mélység 2m) előetetés nélkül (kevés csemege kukorica támogatással)
EM: Előetetés nélkül, kereső horgászat 50-60m-re a parttól (mélység 3-4m), majd itt is a nádfal előtti horgászatra álltam át.

A horgászat ma nehezen indult be. Nem mintha nem lett volna kapásom, csak épp az első 3 jelentkező a mélyebb részekről elment. Fárasztás közben leakadtak a halak. Ekkor még nem igazán értettem, hogy mi lehet a gond. Nem voltam erőszakos, nem siettettem a szákolást, mégsem sikerült partra segítenem a halakat. A harmadik vesztésnél már volt egy sejtésem. Éreztem a fárasztások során, hogy darabosabb halak jönnek most és lehet, a horoggal vannak gondok. Végre kapás volt a nád előtt is, rendkívül óvatos fárasztást követően sikerült egy 8-as tükröst kivennem. A horog akadása nem a szájszélben volt, hanem mélyebben a puhább, nyálkahártyás részben, ahol már ennél a halnál is láthatóan a horog megugrott, és a második akadás fogott csak biztonságosan.

Az első megszákolt hal egy 8 kilós volt

Próbaképp horgot váltottam, a méret maradt 8-as, csak a forma változott, kissé nyúltabb, erőteljesebb horoggal próbálkoztam tovább. A későbbiekben már csak egy vesztésem volt, így igazolva láttam a változtatásomat.

A jobb oldali lett a nyerő horog

Folytattam a horgászatot, a mélyebb terület sajnos megnémult, de a nád előtti rész továbbra is aktív maradt, több nagyobb kárász került horog végre. Úgy gondoltam, hogy a mélyebb részből rövid időre a másik bottal is a nádfal előtti területre váltok. Meg is lett az eredménye, az áthelyezett bottal az XM-el pontyot akasztottam, majd rá fél perccel Zalán botja is elsült a dynamittal. Mivel egy fenékkel egy lovat lehet csak megülni, Zalánra bíztam a másik botot, amin szintén ponty volt. Próbáltam sietni, hogy segítségére mehessek, de erőltetni sem akartam, végül egy 2 kilós lett a jutalom. Gyors horogszabadítás, és visszaengedés után mentem segíteni a fárasztásban. Azonban megdöbbenésemre, erre már nem volt szükség. Zalán pontya megadta magát és felfeküdve várta a szákolást a víz tetején. Az 5 és fél éves fiam első önállóan megfogott pontya 2,5 kilós tükrös lett! Irgalmatlanul büszke vagyok rá.

6-os a kézben

Látva az eredményességet maradtam partközelben mindkét bottal. A következő ponty ismét az XM-re jött. Negyed órás fárasztást követően 6 kilós tükrös feküdt a matracon. Gyors horogszabadítás, fertőtlenítés és vissza az éltető vízbe.

Lassan lejár a horgászidőnk, amit párom Viki érkezése jelzett. Kicsit beszélgettünk még, majd én csomagolni kezdtem a felszerelést. Megkértem Vikit, hogy ügyeljen a botokra, hátha tiszteletét teszi még egy nagyobbacska.
És ami ezt követően történt azt egy idézettel tudnám értékelni a Szupercsapat című amerikai sorozatból. John „Hannibal” Smith ezredes kedvenc mondata:

Imádom, ha egy terv sikerül!

Ugyanis, lassú csomagolásom közben arra lettem figyelmes, hogy a Dynamitos kajával töltött bot orsójának nyeletőféke vadul kerepelni kezd. Mire odanéztem már Viki a botnál volt, és tökéletes ritmusban rántott be az akkor még ismeretlen méretű halnak.

Nagyon előzékenyen (amit magamban egy picit bántam a végén) mondtam a páromnak, hogy itt a lehetőség, ha már megakasztottad, akkor a fárasztás is legyen a tied. Ezt követően Viki csak fárasztott, csak fárasztott…… 20 perc után láttam egy kis elkeseredést az arcán, hogy ez meddig fog még tartani. (Mivel én nem éreztem, hogy mit bír a felszerelés, így nem mertem mondani neki, hogy feszítsen a féken. Előttünk tiszta, akadó mentes volt a terep, a közelben nem volt horgász, így elegendő a tér a laza, óvatos fárasztáshoz. A fékerő kényelmesen a felszerelés terhelhetősége alá volt beállítva). A forgatókönyv legalább tízszer megismétlődött: Sikerült 10-15 méterre kivezetni a halat, majd az észbekapott, és 20-30 méteres megindulással a tó közepe felé a mélybe tört. Érződött még kibicként is a hihetetlen energia, mellyel ez a hal rendelkezett. Fél óra harc után sikerült megszákolni a tükröst, melyen azonnal látszódott, hogy nem mindennapi a súlya. Támogatásunkra sietett a halőr is, aki személyesen mérte meg, míg mi csodáltuk a hal szépségét. Mint horgászőrült ma már másodszor voltam rendkívül büszke valamelyik családtagomra!

A hosszú és fárasztó fárasztás…

…és az eredmény, egy hibátlan óriás tükrös

A mérleg 10,86 kg-ot mutatott! Idei évben ez volt a legnagyobb, amit a felszerelésem fogott, azaz Zalán felszerelése, mert a kicsi 2,40-es spin-bottal történt a fárasztás, ami tisztességgel állta a sarat.

A számláló bőven átlendült a 10-esen!

Eredmény: Dynamite : XM11= 3:2 ponty (kapások: 4:6, Súly 20:10kg) Véleményes döntetlen: A horgászaton több kapást adott az XM, de a rossz akadás miatt a nagyobb kézzel fogható eredményt a dynamitos kaja produkált. El kell ismerni, hogy a Dynamite Baits Swim Stim Carp Match Method Mix etetőanyag méltó ellenfél volt. Így a későbbiekben tervezek egy visszavágót, ahol még egyszer próbára teszem egymás ellen ezt a két kitűnő etetőanyagot.

Etetőanyag fogyás, tapasztalatok:
Mindkét etetőanyagból hasonlóan fogyott, a 4 óra alatt kb. 20-20 dekát használtam fel, így a maradék lefagyasztásra került.
Az XM-nél a keverés a korábbiakban leírt módon egyszerű, és nincs is igazából hibázási lehetőség. A Dynamitnál azonban elég nehézkes volt számomra a nedvesség beállítása. Szükséges volt a lassú előkészítés, többszöri után-vizezés, és pihentetést követően sikerült csak megközelítenem az ideálisnak vélt állapotot. Jóval szárazabbra készítettem el, mint az XM-et, de így is beleragadt az etetőkosár formájába, ami nehézkessé tette a gyors töltést.
Míg kapást az XM-el gyorsan el tudtam érni, addig a másik etetőanyagra lassabban reagáltak a halak. Vagy az előkezelésre kell több időt szánni, vagy lassabban fejti ki hatását a vízben a dynamitos alapanyag.