Melyik durran nagyobbat? Dynamit az Extrem ellen! 3. rész

Tovább folytatjuk a tesztelést, ezúttal az akasztói Sziki tavon. Frontos időben nézzük meg, hogyan teljesítettek a kiválasztott method mixek? Melyik durran nagyobbat - A Dynamite Baits vagy a Dynamite team Extreme mix-e? Harmadik rész.
3. Sziki pontyok nyomában

Akasztó, Augusztus 14. Frontbetörés, hidegfront, szél, eső, 15 C°-os lehűlés. (18-20 C°)

Évekkel ezelőtt egyszer elmentünk ebédelni az akasztói halászcsárdába. Meg kell mondanom, igen ritka az olyan vendéglő, ahol ennyire egyben van a színhely, a kiszolgálás, az étel minősége és ízvilága. Ebéd után séta következett a tavak körül. Tökéletes helyszín egy kényelmes horgászathoz. A horgászhelyek kiépítettsége pazar, eső beállok, asztalok padokkal, és kiépített stégek várják a horgászokat. Mióta két éve újult erővel belevágtam a horgászatba tudtam, hogy én itt ki fogom egyszer próbálni a halfogást. A távolság azonban eddig visszatartott (az út oda-vissza 160 km, és ez azért megdrágítja a horgászatot). Idén nyáron sikerült megfelelő alkalmat találni. Fülöp Zsolti barátom, aki Skóciában keresi mostanság a kenyerét, szabadságát itthon töltötte, így egy közös horgászatot beszéltünk meg. Eredetileg Forráskútra terveztem a túrát, de az sajnos ebben az időszakban zárva volt. No így jutott eszembe Akasztó, ahova bátyámat is elhívtam.
A tórendszer több megoldást is kínál a horgászok számára. Mivel az elmúlt időszakban szép számmal fogtam halat, így nekem a nagypontyok kergetése jelentett kihívást, ezért rávettem a többieket, hogy az Extra tó és Új extra tó között keressünk megfelelő horgászhelyet. Mindkét tóban a halőr szerint csak nagyhalak lettek telepítve.

Az akasztói horgászpark felülnézetben

Fülöp Zsoltival hamarabb érkeztünk, mint a bátyám, így mi derítettük fel a terepet. A halőrrel eldiskuráltunk értékes információ reményében, ami nem is maradt el. Szerinte mostanság délelőtt az új tó ad több halat, de délután a másikban érdemes horgászni, valamint a legtöbb kapás a nádfal előtt csikarható ki a halakból.
Feltankolva az információkból indultunk helyet keresni, majd a két tó elülső egyharmadánál táboroztunk le. Figyelve a területet az Új extra tónál mutatkozott nagyobb halmozgás. Nagytestű pontyok forgolódtak a túlparton a nád közelében, illetve láthatóan amurok tépték a nádat. Ígéretesnek tűnt a terep, így gyors kicsomagolást követően mi ezt a tavat választottuk. Bátyám érkezésekor már a hajnali fülledt kánikulai időjárást erős szél váltotta fel, mely a nagy tározó felöl fújt az arcunkba, ezzel nehezítve a kb. 50 méteres távolság pontos meghorgászását. Igazán pontosan így nem is tudtam horgászni. Zsolti bátyám szeret úszózni, így a nyugodtabb Extra tavat választotta, ahol a dupla nádfal egész jól levédte a fokozódó szelet. Egy úszós, és egy method feeder szereléssel ált neki a halak kergetésének. Fülöp Zsolti hagyományos fenekező módszert választott, és én a szokásos methodot alkalmaztam.

Etetőanyaggal én készültem, hűen az eddigi tesztekhez az XM11 és 12 mellett a Dynamite Baits egy a számomra új ízesítésével a Swim Stim Red Krill Groundbaitet próbáltam ki. Több cikkben olvastam már nagyon pozitív hangú véleményeket erről a vörös rákos etetőanyagról, és jó ötletnek tűnt egy ilyen halakban gazdag vízen kipróbálni.

Azt mondják a vörös krill rákos etetőanyag csodákra képes

Én az egyik botomon váltva használtam az XM-et, míg a másikon csak a dynamite volt. Társaim kedvük szerint használták ugyanezeket az etetőanyagokat.

Az első hal viszonylag sokáig váratott magára, úgy 9 óra tájban barátom kapásjelzője kezdett csipogni. Gyors fárasztás után egy másfeles nyurga került a partra (Dynamite hozott sikert), amin egy kicsit meglepődtünk, mivel elvileg ez a méret nem lehetne itt. De legalább láttunk halat. Kb. egy óra múlva bátyám frissítette az etetőanyagot, majd a dobás után egyből vitte egy súlyosabb forma hal a szereléket. Izgalmas fárasztás kezdődött, mely végén egy gyönyörű 9,2 kg-os pontyot tudtunk szákolni (Zöld XM adta a halat). Hát ezekért a halakért jöttünk!

Mindannyian bizakodtunk a további sikerben. A délelőtt azonban nem adott több értékelhető halat, volt még egy kárász kapás, és egy 0,5 kg-os növendék ponty, de más nem.

Ponty ifjonc, tudomásunk szerint ez az apróság nem lehetne itt!

Nekem eddig még sajnos kapásom sem volt. Elkezdtem a kísérletezést az egyik bottal. Változtattam a távolságon, más csalikat próbáltam ki, sőt még az innenső nádfalat is teszteltem, de semmi. 11-körül átmentem a másik tóra, de az sem adott halat (pedig egy jó kis öblöt találtam), majd visszatértem eredeti helyemre, ahol legalább már volt egy tartósan etetőanyaggal dobált helyem. Kicsit elkeseredtem ezen, és azon morfondíroztam, hogy mi lehet a baj. „A felszerelés rendben van, már bizonyított. Az etetőanyag és a csali is rendszeresen használt és bevált. A délelőtt során figyeltem a környező horgászokat, és máshol sem volt igazán kapás. Csak nagy ritkán fogott valaki halat. A szél egyre erőteljesebben adta a löketeket, ami nem segíti a horgászatot (a nádfal pontos meghorgászása lehetetlen volt ilyen időben), illetve ehhez társult az igen jelentős hőmérsékletzuhanás. Tegnap délben 35 C° körül volt a hőmérséklet, mára viszont nem érte el a 20-at. Jó lenne egy kis eső, az jó hatással lehet a halak kapókedvére!” gondoltam.

Ott fürödnek a halak a túlparton, de sajnos nem kell a csalim nekik

Éhesedtünk, így ebédet kerítettünk a csárdából. Evés közben eleredt az eső. Újra bizakodó lettem, ez lehet az a változás, mely beindítja a halak étvágyát.

A várt eső megérkezett, hál istennek a békésebb formáját hozta

És mintha beindulna valami. Mellettünk a szomszéd az Extra tóban egy 7-est terelt a partra, majd a másik oldalon odébb is fárasztás kezdődött. Végül a bátyámnál is kapás volt, mely sajnos nem akadt. Az összes mozgás az Extra tónál volt, így úgy éreztem, hogy át kell ismét költöznöm, hátha belenyúlok én is a jóba. Megint az előbbi öblöt választottam (ez egy kb. 2 méter széles, és 2 méter mély bemélyedés volt a nádban). Elsőre sikerült nagyon a nádfalra dobni, mely könnyen akadót rejthetett (kb. 30 cm-e a nádtól), így nem voltam teljesen elégedett magammal. De ami most következett, az felülmúlta minden várakozásomat.
A második botomat épp beállítottam az öböl széléhez, amikor jött egy finom mozgatás az elsőn. Elgondolkodtam kicsit, hogy ez valami kis hal lehet és nem a hőn áhított darabosabb ponty, de az apró húzások átmentek egy lassú spiccet ívbehajtó kapássá. A bevágást követően erőteljes ellenállásba ütköztem, és kezdődött az izgalmas fárasztás. Érdekes, hogy gyorsan partközelbe lehetett terelni a halat, de aztán erős, csapkodós ellenállást mutatott, így eltartott egy darabig, míg eljutottunk a szákoláshoz. Egy 5,5-es pontyot mutattam a fényképezőnek, melyet a piros XM hozta.

6 óra horgászat után a kézzel fogható eredmény

Az egész napos kapástalanság után nagy boldogságot okozott ez a hal. Aztán 10 perc múlva ugyan onnan jött a következő szintén az XM12-re.

A második 7,5 kilós volt

Újabb 10 perc és megint egy fárasztás közepén találtam magam, ami megint csak XM12-re jött. Társaim hitetlenkedve nézték, hogy milyen sorozatban vagyok benne. Bár nekik is volt kapásuk. Bátyám egy komoly tengeralattjárót akasztott methoddal, de nem tudta megfékezni, amely a nádba tört, és beszakította a felszerelést, míg Fülöp Zsolti kapása nem akadt.
A következő kapásomra sem kellett sokat várni, azonban ez rosszul akadt. Közel a parthoz pár perces fárasztást követően kipattant a horog a hal szájából. Míg a felszerelésemet ellenőriztem kapás volt a krilles boton, ami jól akadt és ismét egy hosszabb fárasztás kezdődött. Nagy erőt mutatott a hal, így a nád fölött követtem a mozgását. Engedtem, hogy megkerülje barátom felszerelését, majd egy szélesebb szabad területen folytattam a fárasztást.

Sikerült a vörös krillel is halat fognom (6,5kg)

Ez az egy óra horgászat talán a leg élménydúsabb idő volt, melyet valaha a parton töltöttem. Akasztó egy kis időre megmutatta nekem, hogy mire is képes. Sajnos ezt követően a szél ismét feltámadt, a kapásaink elmaradtak, így egy óra próbálkozás után csomagolni kezdtünk.
Természetesen úgy nem mehettünk el, hogy meg ne kóstoljunk egy akasztói halas finomságot.

Csodás volt ez a harcsapaprikás!

A mai csalikészlet: mézes és sima csemegekukorica, fokhagymás kemény kukorica, kolbászos lebegő pellet, csonti, fluo paszta

Eredmény:

XM12 : XM11: Dynamite krill = ponty 3:1:2 = kapás 7:1:3= súly 16,5 : 9,2 : 8 kg
A mai napot az XM12 nyerte, mely a fogott halban nem is annyira, de a kapások számában egyértelműen hatásosabb volt. Beigazolódott a gyártók instrukciója, mely szerint a piros a frontos időben nagyobb eredménnyel kecsegtet. A vörös krill is megmozgatta a halakat, bár kisebb mértékben, így még egy alkalommal tesztelem egy másik időjárási körülményben, másik helyszínen.