Melyik durran nagyobbat? Dynamit az Extrem ellen! 4. rész

Továbbra is method feeder és method mix tesztelés. A mai alkalommal visszatérünk Forráskútra egy meleg augusztusi napon. Melyik durrant nagyobbat? Következik a negyedik rész.
4. Ismét a kedvenc helyemen, Forráskút, augusztus 22.

Végre ismét sikerült eljutnom kedvenc tavamra Forráskútra. Délelőtt sietve elintéztem városi teendőimet Szegeden, így az egész délutánt horgászattal tölthettem (12.30-tól 6 óra horgászat). A körülmények ideálisnak mondhatóak. A kedvenc helyem üresen állt, így nem volt kérdés a helyválasztás, az időjárás is pont megfelelő, napos illetve enyhén felhős (25 C°). Ma egyedül érkeztem, aminek kivételesen szintén örültem, mert időnként szükséges a feltöltődéshez a magány. Ilyenkor a saját ritmusom szerint tudok horgászni.

Kedvenc helyem, ahol minden adott egy jó pecához!

A szomszédoktól (kb. 30 méterre horgászott mellettem egy társaság) próbáltam infót szerezni a halak kapókedvéről, de ők nem bíztattak. Reggel óta próbálkoznak, de hárman együtt is csak két pontyig jutottak. Most vannak itt először, és mindenki azt mondta nekik, hogy itt lehet halat fogni. Igazoltam a szóbeszédet, „tényleg lehet fogni”, de hát a horgász szerencse nem mindig áll mellénk.
A vizet figyelve úgy tűnt, hogy van mozgás, gyakori ugrásokkal mutatta meg magát néhány nagyobbacska hal, illetve szélcsendben több túrás is kivehető volt elérhető távolságban.

Az eddigi egy bot, egy etetőanyag teszt menetén változtattam. Most mindkét boton felváltva használtam az XM-et a vetélytárssal, ami mai napon ismét a Dynamite Baites Red Krill volt.
Az egyik bot ment a nádfal elé a parttól kb. 15-20 méterre, míg a másik 60 méteres távolságban vallatta a mélyebb mederrészt. Úgy éreztem ezzel kiküszöbölöm a két helyből származó esetleges előnyöket, bár így a vegyes etetésnek lehetnek előnyei és hátrányai is.
A délelőtt folyamán kiolvadt a Krill és a piros XM etetőanyag, így csak a zöld XM-et kellett elkészítenem, ami már rutinszerűen ment. Az előkészületek során figyeltem a szemben lévő horgászokat, hogy van-e mozgás, de fél óra alatt csak kárászt láttam fogni. Lehet, hogy tényleg nincs meg a kellő kapókedv?
Az első fél óra kapás nélkül telt, sűrűn ismételtem a dobást, hogy az adott helyen felhalmozódjon egy kisseb mennyiség az etetőanyagból, illetve a közeli területet megszórtam néhány marék natúr erjesztett kukoricával.
Hopp, egy kapás a nád előtt! Gyönyörűen hajlott a spicc, majd mielőtt megszólalhatott volna a nyelető-fék bevágtam. A Zöld XM igen megbízhatóan termeli nekem a halakat, most is ez adott halat (4,5kg), sőt a következő kapást is a segítségével sikerült elérnem, ennek eredménye egy 3,5-es tükrös volt.

A délután első hala egy 4,5-es tükrös

Már épp kezdtem elkönyvelni, hogy a mai napon a dynamitos krill nem működik, mikor a távoli etetésről jött egy hal, ami bizony a vörös krillre érkezett.

Ő a rákos kaját szereti!

Kis szünet következett, majd gyors egymás utáni ritmusosan egy-egy kisebb halat adott mindhárom etetőanyag. Zöld XM – 1,5kg, Dynamite red krill – 1,5kg, piros XM – 2,5 kg.

Észrevehették már az olvasók, hogy nem nagyon beszélek a csalikról. Ez több okból van:

- a teszt alapvetően nem a csaliról, hanem az etetőanyagról szól, és igyekszem a tesztben ugyanazokat a csalikat használni.
- a nálam legnépszerűbb (és tapasztalatom szerint a halaknál is) csali a kukorica-csonti szendvics, mely általában jóval eredményesebb minden másnál, így ez az alap.
- A method módszernél a halak alapvetően nem a csalira csábulnak el, hanem az etetőanyagot hörpölik fel, így a legtöbb esetben nem is érzékelik magát a csalit. Ezért kiemelt fontossága van a megfelelő minőségű etetőanyagnak.

Az utolsó ok most is megmutatkozott. Két kisebb hal esetében is az akadás nem a szájban, hanem kívülről a száj oldalában történt. Ez bizonyítja, hogy a mohó kisebb testű pontyok az etetőanyagot kezdték el habzsolni, és nem a csalira csábultak el. Amikor ilyen fogásom van, akkor mindig biztos vagyok abban, hogy megfelelő etetőanyaggal horgászom. Ma ilyet mindkét XM-en tapasztaltam.

Az etetőanyag falása közben vesztett rajta

Ezt követően még egy nagyobbacska ponty került terítékre, amit szintén a zöld XM produkált.

Nagy erő volt benne!

A bónuszhal:
Lassan a horgászatom végéhez közeledtem, de egy hirtelen született ötletemet még ki akartam próbálni. Kevés etetőanyagom maradt a krillből, ami már kissé kiszáradt. Nem volt értelme újra nedvesíteni. Így arra gondoltam, hogy vegyítem a piros XM-el. Először félig megtöltöttem a kosarat a krillel, majd a csalit követően nedvesebb XM12 került felülre, amely biztosította, hogy dobáskor csak a fenéken bontson az anyag. A vízbekerülés után kb. 10 perccel jött is rá kapás. A hal igen erősnek bizonyult, gyakoriak voltak a 20-30 méteres kirohanásai. Igen hosszú fárasztás vette kezdetét. Terelni ezt a halat lehetetlen volt. Úgy kb. 10 perc fárasztás után megjelent egy horgász a gyerekeivel a túlpartról. Érdeklődött, hogy ugyan mondjam már el, hogy én mivel horgászom, mert ő eddig csak kárászt fogott, pedig egyszerre érkeztünk. Régóta figyel, és már nem bírta tovább.

Megkerülni a tavat majd egy kilométer

Fárasztás közben beszélgettünk, és mondtam, hogy szerintem a minőségi etetőanyag az, ami sokat tud segíteni egy horgászaton. Megígértem, amennyiben sikerül kifogni ezt a halat, kap tőlem néhány marékkal, hogy ő is kipróbálhassa. Azt azért én sem gondoltam, hogy szegényeknek erre még fél órát kell várniuk. A hal ereje nem akart lankadni, és ami nekem furcsa volt, hogy nem bírtam a felszínre kényszeríteni. Végül csak sikerült a szákolás, és nem egy óriás volt az elkövető, hanem egy „csak” 6,3-as nyurga. Aki ugyan jó erőben volt, de erre a nagy ellenállásra azért volt képes, mert a horog az első uszonyába akadt.

Fárasztás közben nem erre számítottam...

...de boldog voltam, a hatalmas élménytől!

Kedves horgásztársam segített a fotózásban, majd a fertőtlenítést követően visszaengedtük a kifáradt halat. Ígéretemhez híven néhány marék etetőanyaggal háláltam meg a türelmüket, és a segítségüket.
Én lassú pakolásba kezdtem, amíg a táskámban rendet vágtam, addig a botok még harckészültségben voltak. Ennek eredménye is lett, zárás képen egy igen egyedi másfeles tükrös került a matracra. Hibátlan kis pontyocska, melyen csak 2 db pikkelye volt a farok-úszónál. Eddig még nem volt szerencsém ilyen pontyhoz, ezért is fogott meg ennyire.

Már a felszerelésem a vállamon volt, amikor hangzavarra lettem figyelmes a túlparton. Kedves horgásztársam pontyot szákolt, és a gyerkőcök hangos örömét hallottam meg. Hát igen, „a minőségi etetőanyag sokat tud segíteni egy horgászaton!”

Eredmény:

Rendkívül élmény dús pecában volt részem. 9 ponty (ami közel 30 kiló) lett a zsákmányom, és alig volt rontott kapásom. Még említést kell tennem, hogy mellékesen fogtam vagy 10 kiló kárászt is!

A mai teszt végeredménye:

XM11 : XM12 : Dynamite = ponty 5 : 1 : 2 = kapás 7 : 2 : 2 = súly 15 : 2,5 : 5,5 kg
+ 6,3 kg bónusz hal (vegyes etetőanyag: XM12 + Dynamite), ami az első hasi uszony tövébe akadt.

Az XM ismét sikerrel vett egy akadályt, most a legeredményesebb a zöld volt, de a pirossal is sikerült halat fognom. A krillel is lehet szépen fogni, de úgy tűnik, hiányzik belőle valami plusz, amivel igazán komoly fegyver lesz. Néhány cikkben dúsították is krilles aromával, de ez már ugye plusz költségvonzattal jár. Talán egyszer majd kipróbálom a felturbózott változatot is.