Method hogász a pácban, avagy ha nincs nálad a 728mix

Rövid beszámolóm témája egy nyárzáró match-method buliról, ami sok hasznos tapasztalatot hozott. A Horgász-Zóna Buda vezetősége, Tibivel, Krisztiánnal és jómagammal kiegészülve feszültünk neki a Barina tó pikkelyes lakóinak augusztus utolsó hétvégéjén. Fogadkoztunk, hogy most aztán minden tapasztalatunkat bevetve „tonnányi” halat szákolunk majd…
Rövid beszámolóm témája egy nyárzáró match-method buliról, ami sok hasznos tapasztalatot tartogatott. A Horgász-Zóna Buda vezetősége, Tibivel, Krisztiánnal és jómagammal kiegészülve feszültünk neki a Barina tó pikkelyes lakóinak augusztus utolsó hétvégéjén. Fogadkoztunk, hogy most aztán minden tapasztalatunkat bevetve „tonnányi” halat szákolunk majd…

Túlnyomó részt method feeder technikát használtunk, de Zoli arra gondolt, leporolja match botját és úszózik egyet. Ez nem is tűnt rossz ötletnek, hiszen a horgászatunkat megelőzően huzamosabb ideig borzalmasan meleg időnk volt, megjegyzem aznap is… Így mivel a halak javarészt a víz tetején kóboroltak, már már el is könyveltem, hogy Zolié volt a nap top ötlete ezzel az úszózással. El is kezdte mindenki a horgászatot, a match-pecás szépen rá is etetgetett Middy csúzlijával a készségére, a parttól néhány 3-4méterre, de eredmény nem sok mutatkozott.

Így látta Tibi a Zónásokat

Megjegyzem, a fenéken sem… Némi idő elteltével Lajos a Bait-Tech Big Carp method mix Tiger & Peanut etetőanyagával azért csak odacsalt egy szép 5kg-os potykát.

Van der Karpfenbrazem holland mesterhorgász...

...egy öt kiló körüli potykát varázsolt

Ezt nem hagyhattuk válasz nélkül, valamit ki kell találni. Mit lehet tenni ha már a legjobb kaják sem működnek és a 728mix is otthon maradt? A 728Mix már bizonyított ezen a tavon, nem is értem, miért nem hoztam...)

Hát persze! Ráhorgászom az úszós etetésre! Elvégre bekerült a vízbe egy jó adag Dynamite Hi attract carp pellet és egy adag Bait Tech Carp & Coarse pellet is… Na mondanom sem kell, meg is jöttek a halak! A két óra alatt belövöldözgetett etetőpellet megtette a hatását.
Zoli szép fogása 4 méterről

Először Zoli nyergelt át match-ről methodra és szedett ki egy bikaerős 5 kiló körüli pontyot, majd én magam kezdtem el kiszedegetni a torpedókat. Ezek 8 és 5 kiló közötti súlyban mutatták meg magukat. Idő közben megszűntek a kapások így újabb ötletelésre volt szükség.

A panír és a panír alapanyaga

Ekkor gondoltunk arra, hogy Bait-Tech X-pand 6mm-es pelletet fogjunk becsúzlizni a kosaraink köré. Megáztattuk, de az nem pont úgy dolgozott amint ahogy képzeltük, még akkor sem ha túl volt áztatva, ugyanis lebegett. Ekkor gondoltam arra hogy „panírozzuk be” etetőanyaggal, ebben az esetben Special G Green-el. Na ez már a várt eredményt hozta, és további szép kapásokat eredményezett.
Én is beköszöntem pár ilyen potykával

Levonhattam azt a következtetést, hogy amikor meleg a víz és az etetés nélküli method peca nem hozza a várt eredményt, akkor nincs más út, etess! A másik fontos dolog, hogy nem mindig bent vannak a halak! 4 méterről fogtuk a nap legszebbjeit!
Mindannyian szákoltunk szép halakat és újabb tapasztalatokkal gazdagodtunk, többek között a Bait-Tech etetőanyagok és pelletek működéséről, viselkedéséről is. Összegezve elmondhatom, hogy eredményes és hasznos napot zártunk, méltó módom búcsúzunk a nyártól.

A jelszó ugyanaz: „Methodra fel, a forradalom már elérte a partokat!