Methodozás a kiskorpádi Szigetes tavon

Aki már el tudott menni több napra horgászni, tudja miről van itt szó :) Ráadásul egy kényelmes környezetben, halgazdag tóban csinálni mindezt! Egy emlékezetes method feeder túra beszámolóját olvashatjátok a kiskorpádi Szigetes tóról!
Kiskorpád, a nagy halak hazája

A történet még tavaly kezdődik, amikor először jártunk a Szigetes tavon, Kiskorpádon. Már akkor elhatároztuk, hogy visszajövünk, hisz a rossz idő ellenére ízelítőt kaptunk, milyen szépségek is laknak ott. Foglalni már novemberben kellett, hogy faház is legyen, hiszen rengetegen szeretnének itt több napot pecázni. Már foglalás óta vártuk az időt mikor indulhatunk ide.

A tó fantasztikus természetes környezetben van egy erdős terület veszi körül. Kicsit sem mondhatjuk kocka tónak, nem csak alakja nem az, hanem elég változatos minden szempontból, mint mélység, mint a halak tartózkodási helyét tekintve. Igen tágasra van szabva egy horgász hely, simán többen is elférnénk rajta. Igaz a halak is erősek kell is miattuk, még így is volt, hogy 2 hellyel arrébb szákoltuk meg, mint akasztva lett. A halállományt tekintve is szépen van eleresztve, hisz „normál” (tő- vagy nyurga) pontyból, valamint a tükrösből sem található 7kg alatti példány, de a gyönyörű spanyol pikkelyesből is szép példányok lakják, nem kevesen. Egyedülálló a tó koi állománya, ami nem csak mennyiségéből adódik, hanem különleges szép példányaiból is.

Csütörtökön indultunk 4 napos túránkra, így ébresztő már kettőkor megvolt, majd irány Pompor Csaba barátom, ott átpakolás. Hát nem sok hely maradt a Renault Traficban. Útközben felvettük a csónakmotorunkat is, csak a kényelem miatt, hisz ott csónak is jár a pecához, ha valaki behordana, vagy etetne róla. Reggelre érkezve kipakoltunk, majd körbe is néztük mi változott, hisz a tógazda Misi folyamatosan csinálja, fejleszti a tavat, és környezetét. Elfoglaltuk faházunkat, berendezkedtünk.

Jól indult a halfogás! Elvittem az ilyen alkalmakra tartogatott bojlis botjaimat is, de a pecát, ahogy terveztem is, feederrel kezdtem. Dél körül indultak meg fogásaink, nekem volt szerencsém az első pár halat megfogni. Próbára akartam tenni magamat így a Middy X-Flex light feedert is összeszereltem és nem is bántam meg. Az első halamból 4 ezzel lett megfogva, és a végére sem lett más az arány. Mondani se kell a bojlis felszerelés így elő sem lett véve (valószínű nem is sokat lesz többet). Fantasztikus volt küzdeni a halakkal, leghamarabb kb fél óra alatt fárasztottam ki, de volt, amelyik több mint egy órát fárasztott engem (mert itt már inkább erről volt szó).

Fárasztottunk és fáradtunk. Simán kifárasztható egy ilyen kapitális példány finom szerelékkel és nekem hatalmas élményt adott. Ha kiszámolom mennyi volt a fárasztás ideje egy nap, kijön, hogy igen szép edzésben volt részem, néha a fényképezésre megtartani a halat is alig maradt erő. Igazán így élveztem ezt a sportot, mert ez már az volt! Hasznos volt látni, hogy az ilyen finoman fárasztott halak, ha tényleg kifáradtak, már könnyedén megmeríthetőek voltak, sőt a fényképezéskor sem ugráltak.
Azt is hasznos volt látni, hogy a szájukat sem viseli meg, így a következő pecás is ilyen szép állapotú halakkal fog találkozni. Pompor Csaba barátom indulás előtt sokat viccelte a tógazdát, hogy a koi nem hal, így természetesen első három hala koi is lett. Persze mivel igen szép példányok, így hamar megszerette őket. Jellemzően az egyik legnagyobb kapást is koi csinálta, László Bognár botját majd behúzta a vízbe a nyeletőfék ellenére egy „alig” 3,40 kg os példány.

Szépen elosztottuk, hogy mindenkinek jussanak halak, Bognár Laci fogta a legnagyobb dévért is, sőt fogott olyat is, ami pontynak hitte magát és úgy is küzdött. Remek szórakozás volt látni, ahogy vissza-visszatör a mélyebb vízbe. Mindenki megfoghatta a saját szép halát, nyurgák, tükrösök képében is. (igaz a csak a hétvége lelátogató Zoli barátunknak csak nem sikerült halat megfogni egy vörös szárnyún kívül).

Szombatról vasárnap éjjelre kaptunk egy kis esőt is, reméltük is, hogy még jobban megmozgatja a halakat, így is történt, bár nem úgy ahogy mi vártuk, hisz a viharral egyre több hal mozgást hallottunk, de reggelre kiderült miért: újra ívni kezdtek a halak. Ez kicsit visszavett a megfogható halakból, igaz azért Csabának, és Lacinak így is szép példányok akadtak horgára.
A mérleg abszolút pozitív, már tervezzük is a következő látogatást.

Nálam a Stég Tuna Green method mixe hozta a legtöbb halat, akár gumi kukoricával, akár a Stég smoke ball mindkét ízére. Botok Middy 4G X-flex 3,3 Light, 0,16 mono főzsinórral, és a Middy 4G Distance Baggin feeder 0,18 mono főzsinórral, Middy CRX40-es orsóval.

Csak ajánlani tudom a tavat, ha van kedvetek próbáljátok ki!