Módszerek csatája 1 (Ordasi matchezés)

Ebben a rovatban olyan horgászatok eredményét olvashatjátok, amelyikben ketten horgászunk más-más szerelékkel, módszerrel. Hiszünk, abban hogy egy sikeres horgásznapot nagyban befolyásol, ha megtaláljuk az adott vízhez, időszakhoz illő megfelelő szerelést. Ezen a héten az Ordas tavon horgásztunk...

Ezen a héten az Ordas tavon horgásztunk. Korábban horgásztunk már itt, az volt a tapasztalatunk, hogy fele-fele arányban akasztunk halakat bundába és szájba. A halak odamennek az etetésre, de annyira óvatosan esznek, hogy finom szerelékkel is nehéz kapásra bírni őket.

Módszerem:
Etetés nélkül, csontiúszóval horgászás. Gyakori újradobálás, az óvatos halak odagyűjtése és becsapása (korábban már nagyon jó tapasztalataim voltak vele pontyos vízen pl. a Benta horgászparkban).
Korábbi cikkeink a témában: száraz teszt, peca közben.

Robi módszere:
Tartalmas etetés pellettel és magvakkal, hagyományos önsúlyos waggler úszóval.

Horgásztó elérhetősége: Ordas tó

Ezen a tavon csak úszóval lehet horgászni, mi most az Öreg tóra ültünk le.

A tóra egy óra után érkeztünk meg, csak egy rövid délutáni pecára volt lehetőségünk. Másfél óra intenzív csontisúszó használat után megérkeztek nekem az első kapások. Az első kifárasztott hal után egy általam erősnek ítélt horog meghajlott, ezért Robi tanácsára lecseréltem egy Gamakatsu Method horogra. Negyedik-ötödik halat fogtam (hihetetlen halmennyiség riadt el minden akasztás után), mindeközben Robinak ebben az időszakban csak egy húzása volt.

Itt adta fel Robi a módszerét és váltott át csontis úszóra. Az átszerelést követően ugyanarról a helyről máris elkezdte húzni a szebbnél szebb pontyokat. 6kg, 7.8kg-os pontyok jöttek neki sorban.

Majd a tervezett indulásunk előtt megakasztott egy betontuskót :). Érezte, hogy ez nagyon szép hal lesz és sikeres 40 perces fárasztás után egy gyönyörű 17,10kg-os pontyot szákoltunk meg.

Matraccal együtt

A felszerelésünk:

Zoli: MIDDY Distance Waggler 3,9m, SPRO Blue Arc 730-as orsó, csontisúszó, Tubertini English match zsinór 0,20mm, Gamakatsu Method horog 6-os.

Robi: DAIWA Infinity Barbel, 3,6m márnás bot, SPRO Blue Arc 740-es orsó, Balsax VBE match zsinór 0,20mm, Gamatkatsu Method horog 6-os, Expert waggler úszó.

Robi etetése: Carp Zoom 8mm-es kukorica csíra pellet, Carp Zoom 6mm-es halibut pellet, csemege kukorica, Haldorádó vadponty aroma – SBS Flumino Grounbaits mixerbe áztatva.

Konklúzióm: A tartalmas magvas, pelletes etetés behúzta a tó nagypontyait, de megfogni azzal a módszerrel lehetett őket, amelyik elterelte a gyanakvásukat.

A pontyok olyan kapást csináltak, hogy húzták a botot a kezünkből. Parádés és eredményes horgászaton vagyunk túl, sok értékes tapasztalattal.

Oláh Zoltán
Horgász-Zóna csapat
KAPCSOLODÓ TERMÉKEK
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét