Módszerek csatája 3 – Fűzött vs. Tűzött csali Akasztón

Az Akasztói horgásztavon mértük össze aznapi módszereink eredményességét. Ezen a tavon még nem jártunk, tapasztalatokat csak az internetről és baráti beszámolókból nyerhettünk. Szépen kivitelezett oldal, gyönyörű fotók és kulturált jól kiépített környezet, szép halállománnyal. Meseszerű.
Ebben a rovatban olyan horgászatok eredményét olvashatjátok, amelyikben ketten horgászunk más-más szerelékkel, módszerrel. Hiszünk, abban hogy egy sikeres horgásznapot nagyban befolyásol, ha megtaláljuk az adott vízhez, időszakhoz illő megfelelő szerelést.

Az Akasztói horgásztavon mértük össze aznapi módszereink eredményességét. Ezen a tavon még nem jártunk, tapasztalatokat csak az internetről és baráti beszámolókból nyerhettünk. A tó elérhetősége: Katt ide. Szépen kivitelezett oldal, gyönyörű fotók és kulturált jól kiépített környezet, szép halállománnyal. Meseszerű.

A navigációnk jól sikerült, hosszú út után a leírásnak megfelelő, szép környezet és barátságos személyzet fogadott. A dobozos autó megpakolásában segítettem. Robi bojlis cuccainak mennyisége így már nem annyira lepett meg, az viszont igen, hogy mindezt kiskocsival kell becipelnünk. A gondolattól is leizzadtam. Nagymatrac, nagymerítő, rod-pod, szék, ernyő, bojlis botok, orsók, spombolás kellékei és a teljes horgászbolti csalikínálat :) A második bepakolási kör nekem már átcsapott a túlélőtábor kategóriába.

Az Új Extra tó mellett döntöttünk. Helyválasztáskor szempont volt, hogy nagy távolságot is meg lehessen horgászni, infóink szerint a túlparti nádas előtt a tó szélesebb részén szépen fognak, ezt még kombinálni kellett azzal, hogy a feederrel is esély legyen halat fogni, kisebb távolságban. Kitaláljátok, hogy melyik hely volt ez? :) Hát igen, a tó túloldali végében, a legmesszebb az autótól. Ezen a helyen meg lehetett horgászni a tó oldalsó nádassal szintén szépen borított részét, illetve a szemközti oldalt is.

Zoli módszere: Tűzött csalifelkínálás, feeder botok, kisebb távolságra dobálás, bordás kosárral.

Robi módszere: Fűzött csalifelkínálás, bojlis botok, nagyobb távolság meghorgászása ólommal és pasztaólommal.

Nagyon jónak tűnt mind a két állás, Robi a spombozás helyett a kevésbé lármás partról való etetést választotta, mivel a szélső és a szembe oldali sűrű nádashoz oda lehetett sétálni és át lehetett szórni a szemest a nád felett. Az etetés Zóna 8X-os fokhagyma folyadékkal meglocsolt erjesztett kukoricából, Maros Mix kukorica csíra pelletből, SBS halibut pelletből és Dynamite Baits Source fűszeres bojliból állt.

Szereltünk, bedobtunk és vártuk a halakat.

A jó helyre, kb. 90m-re dobott bojlis boton elkezdett sivítani a kapásjelző, Robi kitekerte az első szép pontyot. Igen erős 3,5lbs-es bottal horgászott és már az első hal után elkezdte mondogatni, hogy tekerjem ki a lágyabb feeder botomat, ezek a halak hihetetlen erővel rendelkeznek, nincs esély a lágyabb feederrel.

Közben fogtam én is a saját szaporulatból: ugyan elvileg a tóban nincs kisebb hal, mint hat kilós, nekem mégis sikerült fogni egymás után két méreten aluli potykát.

Robinak ismét sípolt a jelző! Bevágás, fárasztás, szép hal ismét a matracon. A feederen hallgatás.

Kapás a feederen! Egy 3 kiló körüli potyka, aki szintén nem tudott arról, hogy neki nem kellene itt lennie.

Robi lecserélte az ólmát DAM MAD paszta ólomra. Úgy húzta neki a hal, mintha muszáj lenne, sorra fárasztotta a 7-8 kiló körüli halakat és a legnagyobb 11,7kg-ost is így fogta. Sokat jelentett a kapások sűrűségében a pasztaólom és az arra tett kevéske, de jó minőségű keverék.

Pasztaólom Dynamite Baits Betain Green etetőanyaggal.

Nem adtam fel. Próbáltam már method kosarat is, ilyen csalit – olyan csalit, másik helyre mentem, végigdobáltam a nádfalat. Amit elértem a feederbottal oda bedobtam, semmi. Végre fáraszthattam az első nagyobb halat, köszönhettem ezt Robinak, aki szívesen megosztotta az élményt. Kapás után átadta a 3,5lbs-s bojlis botját. Kapaszkodtam a kemény botba, a hal meg csak húzta, nem volt a legnagyobb, de hihetetlen élvezetes fárasztást nyújtott. Férfi munka volt megküzdeni az őserőt képviselő hat kiló körüli hallal.

Beláttam: igaz ami igaz, ide most a Silstar Yokozuna kevés. Kitekertem, nem akartam feleslegesen megpiercingezni egy halat. A halak védelme minden esetben felette kell álljon mindenféle horgászati trendnek, divatnak. Válasszunk a várható halak nagyságához és erejéhez megfelelő felszerelést!

A bojlis módszer és a fűzött csali nagyon eredményes volt. A halak a szemközti oldalt voltak, a nádasban érezték jól magukat, se a tó közepén, se az oldalán nem jött komolyabb hal.

A bizonyosság kedvéért feltettünk egy hatvangrammos ólmot a Daiwa Windcast feederemre. Ezzel még nem fogtam komolyabb halat, de érzésre ezt pont nagyhalakra tervezték. Robi beröpítette a szemközti oldal nádasához és lám-lám 20 percen belül a kitekert fékről cibálta le a hal a zsinórt. A hatos körülit potykát, a Windcast szépen kidolgozta. De egyértelmű, ide nem a feeder a jó megoldás, hiszen alapvetően szép nagy halakra kell számítani, amelyek igazi harcosok. Küzdenek, ahogy bírnak.

Összegzés:
Ezen a horgászaton az erősebb felszerelés és a fűzött csalizás bizonyult az eredményesebbnek. Aki szeretne egy nagyhalban gazdag vízen horgászni, akár a családdal együtt, de nem tud sok időt rászánni a horgászatra, annak érdemes ellátogatnia az Akasztói horgászparkba. Célszerű a bojlis motyót magatokkal cipelni, higgyétek el megéri!

A horgászat alatt legjobban bevált szerelék ezekből lett összeállítva:
• DAM MAD pasztaólom 57gr
• Gamakatsu 4-es Method horog
• DAM MAD INVISIX PRO előkezsinór
• 15-ös Top-Mix csalitüske
• 30Plus KODEX forgó

Oláh Zoltán
Horgász-Zóna csapat
Utazás a Dunán - új dokumentumfilm!

2024. július 22. - Horgász-Zóna
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét