Nagy pontyok, nagy szeretettel...

Évről évre pár napot az igazán nagytestű pontyoknak szentelek. Tudom, mert megtapasztaltam, hogy ezeknek a hatalmas termetű, kitanult halaknak nem egyszerű a becserkészése, ám mégis, talán pont ezért érzek erős késztetést újra és újra, hogy a nyomukba eredjek..

Ez a horgászat, igazán különleges volt számomra, hisz elkísért a feleségem, Patrícia is, akivel a pénteki polgári esküvői szertartásunk után, vasárnap már a táborozás izgalmas óráit kezdtük meg. Sátrunkkal és állásunkkal éppen végeztünk, amikor eleredt az eső, de ekkor már szerencsére, a készségeim is kapásra készen várták az első halak érkezését.

A sátras horgászatoknak mindig különös varázsa van...

Erre a pár napos horgászatra a Horgász-Zóna saját elképzelései szerint legyártatott Rod Hutchinson ALPHA bojlikat vittem magammal, amely TINTAHAl-ÁFONYA aromázottsággal rendelkezik és olyan kellemes egyensúlyban vannak az összetevői, hogy sokszor szavazok neki bizalmat, főként, amikor a kitanult és nagytestű pontyokra horgászom.

Gyönyörű halam súlya túl a 23 kilogrammon...

A május végi kaotikus időjárás kellős közepén voltunk, esővel széllel és magas légnyomással. A nagy halak, tapasztalataim szerint, ilyenkor nehezen "mozdulnak". Etetési stratégiámat éppen ezért, rendszeres Spomb-rakétázásra ("többször kevesebbet") építettem és elgondolásom, nameg az ALPHA bojlim zamata hamar működésbe kezdett lépni...

Amikor összeáll az a bizonyos kép sorban foghatjuk a nagytestű halakat...

A rakétával bejuttatott felezett és egész szem ALPHA bojlik mellé, SUPER NATURAL magokat is kevertem, és így, egy igazán tartalmas és csábító, terített asztalt prezentáltam a tó pontyainak. Többször szokták kérdezni tőlem, és én mindig el is mondom, hogy a jó minőségű főtt magokat nem szabad kihagyni az etetésről!

Hatalmas méretek nagy súly erő és rutin... ők bizony már sokmindent láttak.

A hagyományos főzött magokat sosem hagyom ki az etetésemről...

Az éjszaka "csendje" is hozott pár jó halat, így az első, már férj és feleségként megéllt kapásaink, izgalmas fárasztásaink és szákolásaink, örök élménnyé raktározódtak el mindkettőnkben. Talán még feledtette azt is, hogy mindösszesen 7-8 fokos éjszakákban volt részünk a sátorban...

Az ALPHA bojlink tintahal és áfonya nyerő kombinációja sosem hiányozhat a táskámból.

A nappali órák igen aktívan teltek, hisz a halak jól reagáltak a bejutatott csalogatóanyagainkra. Helikopter végszerelékem abszolult gubanc mentesen tette a dolgát, persze egy jól elkészített combi riggel alkalmazva. Három darab húsz kiló feletti (20.10, 21.70, 23,20) halunk mellé sok-sok 12-18 kg. közti példány is érkezett, amelyek folyamatosan mozgásban tartottak minket.

Tisztelettel a víz a halak és a természet felé...

Ez a pár nap gyorsan eltelt, és eközben nagy élményekkel gazdagodtunk, nameg azzal a gondolattal, hogy jövőre, ha tehetjük, akkor újra visszatérünk Harsányba. A frontos idő nagy fejtörő volt, ám azt gondolom, hogy sikerült nagyon jó taktikát választanunk.

Ezekben a tőpontyokban bizony hatalmas erő lakozik...

Szeretni, tisztelni kell a természetet, ezt szerintem csak így lehet, így érdemes. Az elmúlt másfél év alaposan megmutatta, hogy mit veszíthet az emberiség, ha nem tartja tiszteletben annak törvényeit, üzeneteit. Én személy szerint, nagyon bízom abban, hogy még nagyon sokáig lehetünk aktív részesei, csodálói ennek a nagyszerű egésznek, amit mi horgászok - szerencsére - többször és fokozottan megélhetünk a vízpartokon!

Színek illatok képek... ezt csak a vízparton tapasztalhatja meg az ember.

"A természet az egyik legnagyszerűbb ajándék, amit kaptunk. A lágyan hullámzó zöld rétek, az erdők, a fák, a kék ég, a csípős, hideg szél, a forró napsütés, a fehér hótakaró. Ezek mind kivételes dolgok, amelyeket meg kell becsülnünk, és én végtelenül hálás vagyok a természet eme csodáiért..." (J.B.)

"Nincs titok, csak közös siker!"