Novemberi ponty lesen...

"...Az idő ingyen van, de megfizethetetlen. Nem birtokolhatod, de kihasználhatod. Nem tudod megtartani, de képes vagy kitölteni. Amit egyszer elvesztegettél, soha nem kaphatod vissza..."

Úgy látszik a természet újra megtréfálja a vízpartra kilátogató novemberi pontyhorgászokat... Ragyogó nappalok majd ködbe burkolózó párás éjszakák és nyirkos hajnalok köszöntik az ilyenkor is parton levőket. Na persze mi sem akartuk elmulasztani az évszakhoz képesti pazar időjárást, így Jani barátommal újra pontyozni indultunk...

Ezúttal egy olyan tavat vettünk célkeresztbe, ahol vendégbarát környezetben kezdtük meg az egyébként igencsak rövidke, alig 36 órás horgászatunkat. A reggeli órákban elvégeztük a bójázást és hamar helyükre kerültek a végszerelékeink is. Ezúttal etetőhajót is bevetettünk, tettük ezt azért, hogy még koncentráltabban kerüljön a csalogatóanyagunk és a persze a csalink a helyére...

A vízparton tartózkodó horgászoktól megtudtuk, hogy az éjszakai órák kecsegtetnek kapásokkal, míg talán a szokatlanul enyhe időjárásnak is köszönhetően, a nappalok nem igazán eredményesek. Na nem sokat bánkódtunk ezen, hisz jó volt végre barátommal újra a vízparton lenni és átbeszélni a jövő évi pecás terveket, illetve tanulmányozni a Bait Bait csalikat, amelyeket Varga Petitől kaptunk a helyszínen kipróbálásra. A bojlikon azonnal látszódott az alaposan átgondolt és kidolgozott minőség, nekem különösen a "Rodin" és az "Ébredő Erő" fantázianevű termékek nyerték el e tetszésemet elsőre, így Janival, ezekkel kezdtük meg a horgászatot. Az etető hajóba felezett bojlik és Bait-Tech finomságok kerültek vegyesen. Marine Halibut és Krill pelletek különböző méretekben, egy kis tigrismogyoró és persze egyéb apró magok kerültek terítékre...

Hamar délután lett és a tavon viszonylagos csendesség honolt... barátommal élveztük a jó időt, de azért azt se bántuk volna ha kapások zavarnak meg minket. Eközben Jani finom falatokat szervírozott, és meg kell valljam: kifejezetten jól esett a házias étek. Történhetne már valami a botok körül is, adtam hangot efféle hiányomnak és ahogy ezt kimondtam, társamnak azonnal megszólalt a jelzője, majd ezt követően én könyvelhettem el egy szép akciót...

Aztán sokáig csendben maradtak a jelzőink. Már jócskán ránk sötétedett, amikor újra Jani percei következtek és egy nem túl agresszív ponty érkezett meg egy fotó erejéig hozzánk. Eközben, jócskán lehűlt a levegő, így egy finom forró ital mellett múlattuk az estét, és nekem úgy tűnt, hogy a novemberi égbolt fényeskedő csillagai kissé talán irigykedve pillantottak le ránk... Éjfél körül nekem következett be kapásom... majd nem sokkal később, társam léphetett újra meleg bakancsába, hisz zajos ébresztője akadt.

A hajnal vöröses narancsos színekkel érkezett... Egy forró kávét készítettem és kiültem a botok elé, éreztem, tudtam, hogy ez egy nagyszerű pillanata mindannak, amit pontyhorgász életérzésnek nevezünk...

A horgászatra szánt idő persze kegyetlenül gyorsan telt... délelőtt 10 órára ismét tiszta, napos időjárásban kergettük Janival a halakat, mi több az etetésünk is kezdett "be-éregetni" hisz egyre aktívabb halmozgást észleltünk a bójánk körül és kapásaink is voltak. A délután azonban hamar eljött így sajnos pakolásba kellett kezdenünk, majd befejeztük a horgászatot. Az általunk használt csalik jól vizsgáztak tavon és a kigondolt stratégia is remekül működött. A szimpatikus vendéglátás és a szép halak, máris új tervek gyártásába kezdtek, élményekkel teli, kalandozó gondolataink között...