Ősz ha jön... a Tisza-tavon

Vannak helyek, amelyek akkor is ismerősként köszönnnek ránk, ha már rég nem jártunk arra. Vannak helyek, amelyekre elég ha ránézünk, és máris érezzük, hogy megérkeztünk. Vannak helyek, amelyeket sosem felejtünk el... Mi horgászok - szerencsére - ismerünk pár ilyet.

Ismét illetlenül érkezett. Emlékszem, szinte a semmiből kérte rám az ősz a kabátot, mikor egy szeptemberi hajnalon újra útra keltem. A nagyváros csak nehezen engedett ki karmaiból, még a néptelen utak jelzőlámpái is csak nagyon lassan váltottak zöldre előttem. Kicsit később, már az autópálya elhagyása után, kezdett világosodni az ég alja. A fények azonban csak lassan éledtek és borították színes ruháikba a természetet. Még zöld, még él... még minden épp csak sejteti a nagybetűs ősz különleges festői tehetségét, amikor majd hirtelen mindent sárgára, bordóra és a pasztel színek ezer árnyalatára varázsol körülöttünk...

A vízparti hajnal, ismét csodás képekkel ajándékozott meg...

Hiába, hogy hétköznap volt, a helyek legtöbbjén már horgászok ültek. Nem volt ezen mit csodálkozni itt a Tisza-tavon sem, hisz mindenki próbálja kihasználni a vízleengedési előtti - kora őszi -  talán legjobb időszakot. Nemsokára én is megállapodtam az egyik álláson, ahonnan kissé megnyútva dobásaim ugyan, de még kényelmesen elértem a növényzet szélét. De mielőtt ezt megtettem volna, etetésbe fogtam, és egy kevés SUPER NATURAL főtt magot juttattam be a kiszemelt területre a SPOMB rakétámmal.

Etetésem alapját, ismét a főtt magok alkották...

Végszerelékem a már jól megszokott és eredményes montázsom szerint lett összeállítva. Lényegében ugyan semmi extra, de az arányokra mindig nagyon precízen figyelek. A nagymennyiségű etetőanyag bejuttatására alkalmas bordás kosaram alá, egy rövid fonott előke került, közepes csalitüskével. Kosárbavalónak, a számomra már oly sokszor bizonyított S.N. etetőanyagok közül, a mézes-pálinkásat választottam... persze, hogy nem véletlenül!

Etetőkosárral szerelve, gyorsabban érhetünk el kapásokat...

Az első kapásokra nem kellett sokat várni, így hamarosan egy nagyon szép dévérkeszeget szákolhattam, majd ezután egy kisebb méretű ponty következett a sorban. A szép őszi idő nagyon kellemessé tette a horgászatot, amit az sem zavart meg, hogy valamivel később, egy kisebb zivatar érkezett felém. Nem is bántam nagyon, hisz azt vallom, hogy a feltámadó szél sokszor meghozza a nagyobb pontyok étvágyát.

Ha szerencsénk van, akkor az ősz a szebbik arcát mutatja...

Egy jó félóra múlva, a határozott kapásba még éppen időben nyúltam bele és a kezemben ezúttal megállt a bot... jobb halat akasztottam! Gorombán tartottam a vendéget, hisz őkelme makacsul igyekezett a növénytengerbe. Ment a tusa egy darabig, ám az erős bottal határozottan tudtam a szákig kormányozni, Tisza-tavi pontyomat.

Ha minden összeáll, akkor ilyen szép Tisza-tavi pontyokat is foghatunk...

Örültem a kifogott  halnak, hisz nemcsak igazolta erőfeszítéseimet, de e halak pompás látványa, engem, mindig képes teljesen magával ragadni. Nem is lehetett volna szebb befejezése a napnak, mint ahogy óvatosan visszaengedtem a halat éltető közegébe...

"A madarak már hazaútjukról tanácskoznak, a fák felöltik a hervadás lázas, avagy épp halovány színeit, és kezdik behinteni a földet, hogy az ember még lépteivel sem zavarná meg föld és lég pihenését, míg olyan illatot árasztanak, mely tökéletes enyhszer a nyugtalan léleknek. Pompázatos ősz! Egész lelkem rabul ejti, s ha madár lehetnék, mindenütt az ősz nyomában szállnék a világban..." (G.E.)