Őszi pontyozáshoz: szilvás protein bomba!

Ezen a rapid pecán most a pontyoké a főszerep és egy újabb etetőagyag keveréké, amely kiválóan vizsgázott!
Mióta Balogh Gabival kollégák lettünk, évente kétszer időt szakítunk egy-egy közös pecára, hogy a pergetés melletti másik kedvenc módszeréről a gyakorlatban is tapasztalatokat szerezzünk.

Így tettünk október 20-án is egy ködös pénteki kora reggelen. A Harcsa horgásztavat vettük célba, ahová lassan már mondhatom, hogy szinte "hazajárok". Gabi a tulajdonosváltás óta nem is volt a tavon, és mivel már pergetni is lehet, ezért "pergető szemmel" is feltérképezhette a vizet.

Hely:

A halőrház oldali partszakaszon választottunk egy helyet, a szigettel szemben. Gabi parttól közelebb kb. 60 méteren, én 80-90 méterre próbáltam szerencsét.

Recept:

A Bait-Tech palettáról most a Super Method Mix (édes-fűszeres-halas), N-tice Meaty Mix (hús lisztes, protein adalékos), Plum liqud (édes szilvás aroma), és Scopex-es csemegekukorica keverék került Hanato kosarainkba.

-1kg Super Method Mix
-0,5kg N-tice
-120ml Plum liquid
-kb.200gr Scopex csemegekukorica
-víz

Horogcsalinak a The Juice Dumbells wafters-re esett a választásunk.

Én még próbálkoztam az egyik botomon egy Special G Green és Dark kajából készült pasztával is, amely mellé Triple-N és Poloni süllyedő bojli került a hajszálelőkére.

A szerelékeink bevetése után, nem kellet sokat várni, 15-20 perc után meg is volt az első halunk, egy 6,5kg-os pikkelyes személyében.

Jó kezdés! Ezen felbátorodtunk és türelmetlenül vártuk a spicc rezdülését, és a kapásjelző csippanását.
A halak viszont nem voltak túl aktívak, a köd is annyira leszállt, hogy 20 métere sem láttunk.
Taktikát váltottunk, 15 percenként újra dobtuk szerelékeinket még akkor is ha "nem láttuk hová" (de próbáljuk a pontosságot tartani).
Módszerünk bevált, a harmadik újra dobás után Gabi Korum márnázó botjának spicce erős bólogatással jelezte, hogy megvan a második pontyunk.

A "viharvert tükrös" sebeit leápoltuk és engedtük is vissza, mert közben erőteljes húzós kapás volt a "pasztás botomon".
Lassú, komótos mozgást éreztem a bot másik végén, semmi fejrázás. "Na ebből még lehet valami..."! Egy hibátlan koi okozott újabb örömöt.

A köd lassan, oszlani kezdett végre, már láttuk hová esik le szerelékünk, pontosabban tudtunk horgászni. Ami további szép pontyokat jelentett!

Összegzés:

Az etetőagyag recept remekül teljesített. Az N-tice húslisztes és magas protein tartalma miatt a felmelegedő és lehűlő vizekben felkelti a halak érdeklődését (főleg a vermelési időszakban a leghatékonyabb). Ha keverjük valamilyen más kajával, akkor csak max. 1/3 arányban adagoljuk.

A Super Method Mix halas alapú mix édes fűszerekkel (szegfűszeg, csillagánizs...stb) megbolondítva. Kitűnően passzolnak hozzá az ízesített csemegekukoricák, a mikropelletek és gyümölcsízű folyékony aromák.

A Juice Dumbells-ből most a narancssárga és a rózsaszín vitte a prímet (pedig eddig nekem többnyire a sárga volt a favorit. Még jó, hogy van benne négyféle szín. :) )

A tóról újra csak a legjobbakat tudjuk mondani, szép halak, izgalmas fárasztások, kellemes fogadtatás, rendezett környezet.