Ozorai pihenés

A párommal évek óta eljárunk Ozorára, ebbe a Tolna megyei kis faluba, pontosabban az Ozorai Horgászparadicsomba. Ebben az évben a szeptember 2-3-4 i napokat tudtuk itt tölteni a peca túrán. 2-án 14-órától lehetett átvenni a faházat, ami közvetlenül a tóparton van, ebben fogunk lakni három éjszakát. A ház tiszta, frissen húzott ágynemű, pedáns tisztaság --- a helyzetnek megfelelően nincs fűtés, világítás, térerő, wc ---, az éjszakai horgászathoz a fáklya és az elemlámpa dukál, a többi a kőházban megtalálható (konyha, tusoló, wc és külön szekrény, amiben minden megtalálható a főzéshez, terítéshez).

2-án 14-órától lehetett átvenni a faházat, ami közvetlenül a tóparton van, ebben fogunk lakni három éjszakát. 14 órakor megérkeztünk, és a horgásztanya bejáratánál egy szép őz suta fogadott minket. Bejelentkeztünk, és elfoglaltuk szállásunkat.

A haditerv az volt, hogy éjszakára fenekezni, nappalra feederezni fogunk és ennek megfelelően összeállítottam a felszereléseket, addig a párom berendezkedett. Lerakta a fáklyákat, a székeket, a halmatracot, stb.
A beetetés a fenekezéshez kézzel történt, mivel a nádfal mellett fogok horgászni, így az volt életszerű.

Beetetés

A feederezéshez etetőkosárral kb. egy 1kg etetőanyagot dobáltam be, reméltem, hogy reggelig ott tartja a halakat. A beetetés után volt egy Welcome Drink és egy finom vacsora. Jött a beöltözés, csalizás és a horgászat.

A fenekező első kapására:
Egy szép látványos húzás volt, eredmény ez a ponty:

Fogtam még tokhalat is, de az éjjel 0:43 perc kor; és persze mikor volt kapásom? Akkor, amikor úgy elaludtam a nagy őrködésben, hogy egy nagy visításra illetve csörömpölésre lettem figyelmes, és a botokat alig tudtam elkapni, mert minden önálló életet kezdet élni, repült minden :).

Ezt követte a reggeli feeder horgászat,
Idáig nem írtam a horog illetve a zsinór méretéről. Márkát illetve a halak pontos súlyát sem írom le. De azt fontosnak tartom megemlíteni, hogy a horog, amit használtam, 2-es méretű method, aminek a szakállát visszalapítottam tehát szakállnélküli lett. A zsinór, amit használtam 0,20-as a dobó előke 0,20-as fonott, az etető anyag, akkor volt akciós a Horgász-Zónában (290ft/kg) a pelletek 6mm-es epres, ill. 8mm-es halas, az aroma eperízesítésű volt. Csalinak kukorica illetve pelletek mindenféle variációját használtam.
Szintén fontosnak tartom elmondani, hogy mindkét módszernél ki volt akasztva a klipszbe a zsinór.

A fenekezésnél a távolság 30, ill. 40 m volt, a feederek 60 m –re voltak beállítva.
Nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy még a tokhal sem kérte ki a klipszből a zsinórt pedig ment rendesen. A botok ereje kikészítette őket fizikailag (Eurostar Master Class Distance feeder). Nagy élmény volt, amikor a visszaforgás gátló ki volt kapcsolva és a mutató ujjammal adtam a zsinórt. Nagyon eredményes módszer a zsinór nem csavarodik, mint a fékezéskor. Örülök, hogy megtanulhattam.
Összesen 14 db halat fogtunk, a legkisebb az megmérhetetlen súlyú a legnagyobb 14kg-os ponty, ill. 5kg-os tokhal volt.
A képeken jól látszik, a sportos horgászati módszer eredménye gyakorlatilag minden halnak szét van roncsolva a szája ez köszönhető az erős felszereléseknek a 35-40-es zsinórnak a kisujjnyi horognak és a horgász erejének, aki megmutatja, hogy milyen gyorsan is tud a ponty úszni, ha akar.

Mindenkinek ajánlani tudom, ezt a helyet ahol egy csikket egy darab papírt vagy valami más szemetet még nagyítóval sem lehet találni. Mindenféle udvarlás nélkül köszönetet mondhatunk a Józsinak, aki az”udvart”tartja rendben és a Csillának, aki a szobákat, és természetesen a Horgász-Zónának, aki az általam használt felszereléseket és termékeket forgalmazza
(azt gondolom, a lenti képek magukért beszélnek).