P’alinC’arp a majálisi pontyok nyomában az Arizóna Carp tavon

Idén május elején második alkalommal ismét megadatott, hogy barátaimmal ellátogassunk a kedvenc vizünkre, az Arizóna Carp Lake-re. Legutóbb március vége táján jártunk itt, azóta keservesen sóvárogtunk nap, mint nap, várva az ismét bekövetkező többnapos túránkat. Ilyenkor aztán nehezen telik az idő, hiába számolja az ember a napokat, heteket, bizony mindig marad számolnivaló. Így nem igazán akartuk elhinni, amikor az indulás napjáig már csak egy pár nap maradt, azt meg végképp nem, hogy már pakolunk és másnap indulunk. De szó mi szó, azért akadt némi teendőnk az elszánt kiküldetés előtt.

De szó mi szó, azért akadt némi teendőnk az elszánt kiküldetés előtt...

Lássuk először is a felszerelést. A felszerelésünk technikailag nem változott, maradt a célkeresztben a bojlizás. A botok maradtak a DAIWA Phantomjai 3,9 m-es hosszban. Az orsók pedig a jól bevált SHIMANO Aerlex és az OKUMA Power Linerek. Az orsókon zsinórcserére került sor. A felmelegedő vízre és a távoli dobásokra tekintettel a KORDA Adrena-line zsinór mellett döntöttünk.

A szerelésen az utóbbi peca óta egy kis változtatás történt. Két boton a szerelés chod rig volt, a másik kettőre pedig inline pasztaólmos szerelék került. A chod rig módszert egy szem pop-up csalival érdemes leginkább használni, mi is így tettünk.

Ez a módszer az írások szerint kiváltképp tavasszal, nyár elején, valamint késő ősszel hozott sikereket a sporttársaknak és különféle gyártók teszthorgászainak. A Korda cég bemutató dokumentumfilmjét nézegetve főleg a nagyon gyenge, kapástalan időszakokban, de a tisztavizű, törésekkel és kagylópadokkal, esetleg hínárfoltokkal tarkított bányatavakon is szinte bármikor érdemes alkalmazni az év minden szakában a chod rig-et.

Használható olyan partszéli, vagy akár nádasokkal tarkított csendes és sekély öblökben, ahova a pontyok tavasszal, mondhatni a legelső napsugarak hatására hosszabb-rövidebb időre kihúzódnak. Az ilyen területek és környékük, beleértve az Arizóna tavat is, szintén telis-tele vannak a víz alá került és elrothadt nádszálakkal, falevelekkel stb., ahol egy sima fekvő szerelék könnyen eltűnhet a pontyok szeme elől. Továbbá, ha fekvő csalival horgászunk, fennállhat a veszélye annak is, hogy amikor a ponty felszippantaná azt, egy víz alatti növénytörmelék kerül a horog hegyéhez, és épp ez gátolja meg a jó akadást.

Nagyon hasznos lehet például azokon a vizeken is, ahol a meder nagy részben iszapos, vagy a tőzegtől törmelékes. Ezért a bevásárlás során a Zónában szemem elé került a Korda chod rig szereléke, amely a horgászok számára megfizethető áron kapható többféle méretben. Rövid tanakodást követően vettem is belőle párat.

A másik szerelék, mint már említettem, az inline módszer lett, kissé hosszított előkével. Mivel horgászataim alakalmával előszeretettel használok pasztát a fogósság miatt, így a D.A.M MAD pasztaólomját választottam, mivel ezzel a nehezékkel is lehetőségem nyílik a behordós technika mellett az esetleges távoli dobásokra is.

A mostani horgászat ígéretesnek bizonyult, mivel az időjós szerint a horgászatunk alatt lehűlés várható a húsvéti utáni felmelegedés után. Horgászhely tekintetében rengeteg lehetőség közül választhattunk, vannak egészen sekély és mély részei is a tónak, mi a köztes vízmélységre figyelemmel a 8-as bojlis állásnál döntöttünk.

Arnold tógazda tájékoztatása szerint nagyon jól választottunk a hellyel kapcsolatosan, mivel látszódnak már a vízen az ívás jelei, ezért a sekély-mély találkozása bizonyára szerencsét hoz majd számunkra. Ez a hely nem volt előnytelen a fenti szerelékek használatára, hiszen ezen vízterületen megtalálható az iszaptól - a nádig minden.

Csalik tekintetében is minden eshetőségre felkészültünk, több méretben vittünk kagylós, fűszeres és egy fajta büdös bojlit, emellett a laposhal (halibut) pelletek és pop-up csalik sem maradhattak otthon. A bojlik és pelletek kiválasztásakor szem előtt tartottam a korábbi tapasztalatinkra tekintettel azt az elvet, hogy „olcsó húsnak híg a leve”. Ezért úgy döntöttünk, hogy maradunk a rég bevált Dynamite Baits termékcsaládnál.

A bojlik és pelletek kiválasztásakor igyekeztünk a megfelelő pasztát, pop-up-ot és egyéb lebegő csali imitációt kiválasztani a megfelelő ízekhez párosítva.

A chod rig szerelékeknél a csalik a KORDA lebegő imitációi voltak.

Hiba lehet előre inni a medve bőrére, esetemben a nagy ponty pikkelyes gúnyájára, de én akarva-akaratlanul, már a tóhoz vezető úton belekezdtem a nagyotmondó, nagy halakat ígérő előrejelzéseimbe, amiket barátaim kételkedve hallgattak mellettem, és csak felhúzták néha a szemöldöküket némely technikámmal kapcsolatosan. Nem is értettem őket, bizonyára nem bírták felfogni, vagy tudja a fene. Na de mindegy.

Jóleső érzéssel szálltunk ki az autóból. Gyönyörű látvány tárult elénk a frissen zöldellő dús nádas képében. Mindez nem lenne az igazi, ha nem lakná be megannyi énekes és vízi madár, amelytől már-már életre kel a nádas. Rövid terepszemle, majd irány a büfé. Egy két málna :) az arcba, majd beálltunk a helyünkre aztán nekiláttunk behordani a sok felszerelést a faházba és a stégre. Nem számítottunk arra, hogy lesz egy bal- meg egy jobboldali szomszédunk is, de benne volt a pakliban. Bíztam benne, hogy van pálinkájuk...

Az etetés és a csalik behordására nagyon nagy segítséget nyújtottak a http://www.etetohajokolcsonzes.hu weboldalon keresztül bérelt etetőhajók. A hajók tulajdonosa, Judák Barna a hajóflottáját méret, választék és minőség terén is folyamatosan bővíti a horgászok igényeinek megfelelően. A Panama etetőhajók fejlesztésében is igyekszik részt venni, a horgászok visszajelzései alapján. A Panama etetőhajó márka, teljes palettáját is meg lehet találni nála. Az esetleges vásárolni vágyók is meg találják számításukat ezen a téren. Barna nagyon készségesen nyújt szolgáltatást minden vevő és bérlő részére. Több napos bérlés esetén helyszíni kiszállítást is vállal mind a Zónába, mind az Arizóna tó helyszínére. Mi a képeken látható szerkezeteket béreltük ki, amely mind éjszakai behordásoknál mind a nagy vihar ellenére a hullámokban maximálisan eleget tettek az elvárásainknak, így pontosan meghorgászva az etetést, valamint koncentráltan tudtuk biztosítani a csali köré további etetést.

Rövid idő elteltével készen álltunk a fárasztásra. Botok a helyén, be lett bójázva és vártuk az első kapást. Örömmel teli érzés volt számunkra, hogy a tó túloldalán horgászó, szemközti sporttársak a tavat kacsás tónak illetve élményparknak gondolják. 10-15 percenként lavíroztak elégedetten a bójáink között az etetésünkön, bízva abban, hogy így nekik hamarabb lesz kapásuk.

A besötétedést követően megszólalt az egyik jelző. Pár másodperc csend, majd elindult hevesen. Ezután Zoli barátom az akasztást követően erőteljes fárasztásba kezdett. Az egyik chod-rig-es szereléket húzta el. A gyönyörű 10+-os amurnak az ananászos pop-up kellet. A fárasztást követően megszólalt a másik jelző is. A másik chod-rig-es volt az, Robin Red pellet és Korda Dumbell kombinációval egy 8 kg körüli töves akadt a horgunkra.

A két fárasztásnak a terét erőteljesen biztosította Attila szakács barátunk is, nagy rémálmai közepette, vigyázva nehogy útban legyen.

De hiába, a jó munkás embernek jár a megérdemelt pihenés. Kis idő elteltével csatlakoztam én is hozzá. Majd megszólalt újból az egyik jelző. Attila megriadva, sietve hibátlanul akasztott, majd fárasztás. Megint a chod-rig! Íme egy gyönyörű 12,60-as nyurga.

Másnap kezd érződni a lehűlés, egy kisebb zápor vonul végig a tájon. A hatás nem marad el. Jelzőm egy pillanat alatt a bottesthez ragad, a spicc pedig szépen ível a víz irányába. Már a fárasztás első pillanataiban érzem, hogy valami nagyot akasztottam. Lomhán, de nagyon erősen és határozottan mozog, fejrázást nem észlelek, úgyhogy azonnal felmegy a pulzusom. Jön, de csak lassan, mintha kapaszkodna a víz alatti tuskókba. Eszembe jutnak a tegnapi éjszakai események, amikor 12 darab halat fogtunk 4-12-kilóg. Halamat a partközelbe hozva imádkozok, hogy a horog biztosan üldögéljen a szájában. A második pipáltatásnál sikerül alányúlni a szákkal és már mutatom is Attilának, aki épp Kasuval a behordással bíbelődik, hogy nálam is megvan.

A foglalkozás elérte a célját. Az etetés beérett végre, de itt a rossz idő a nyakunkon. A front előtt egymás után szólaltak meg a jelzők, és akadtak a bajszosak horgainkra.

Sajnálatos módon nem mondhatjuk el, hogy halvesztésben nem volt részünk. Egyik éjszaka hét darab leakadásunk volt a pasztás szerelékekről. De miért!!!!!! Rövid tanakodást követően horogcsere következett be. Zoli irány-surány a Zónába. A lecserélt horgokat nem szeretném megnevezni bízva abban, hogy valakinek rekordokat hozott már. Íme az új kötésre váró horgaink Zoli tanácsára.

Horogcserét követően a rossz idő ellenére megérkezett a várva várt eredmény. Számos nagytestű pikkelyes bajszos mellett sikerült szákolnunk egy gyönyörű tokot is. Ezek főként nappal kóstolták meg csalijainkat, a pasztás szerelékekre jöttek fűszeres és büdös ízesítésre.

Összességében a rossz időjárási körülmények és a közrejátszó váltózó légnyomás ellenére egy nagyon élvezetes pecában volt részünk a négy nap alatt. Rengeteg gyönyörű halat sikerült fognunk, és túránk végére a tó egy 10 kilós tokkal is megajándékozott minket. Epekedve várjuk következő horgászkalandunkat, amikor az LK Baits termékek kerülnek csaliként horgainkra, bajszos barátaink étvágyának a kielégítése céljából. Várjuk a várva várt eredményt.

Tisztelt Horgász-Zóna & Arizóna Carp Lake! Találkozunk hamarosan………