Felhasználónév: Jelszó:


Regisztráció Elfelejtett jelszó Kedvencek
Keresés
Vissza az áruházba

Pellet feeder tuning...

Téli napokon, mikor nem jutok ki a vízpartra, akkor is ott jár az agyam. Hogyan tudnám növelni a hatékonyságot, újabb megoldásokat kitalálni, hogy sikeresebb lehessek? Az etetőkosaras végszerelék számomra is igen kedvelt módszer, de az utóbbi időben nem találtam semmilyen újdonságot, amivel például a dobótávolság hosszát tudnám növelni.Erre olvashattok egy házilag kivitelezhető megoldást!
Téli napokon, mikor nem jutok ki a vízpartra, akkor is ott jár az agyam. Hogyan tudnám növelni a hatékonyságot, újabb megoldásokat kitalálni, hogy sikeresebb lehessek?
Az etetőkosaras végszerelék számomra is igen kedvelt módszer, de az utóbbi időben nem találtam semmilyen újdonságot, amivel például a dobótávolság hosszát tudnám növelni.

Azt tudjuk, hogy a súly és a kosár átmérője az a két dolog, ami a legjobban befolyásolja a megfelelő táv elérését.
A kisebb súlyú kosarak keresztmetszete jó légellenállási tényezővel párosul, de töltött állapotban sem tudunk megfelelő tömeget elérni, hogy messzebbre dobhassuk a szereléket.
A nagyobb súllyal rendelkező kosaraknak a hossza és átmérője is nagyobb, és ebből adódóan a töltött kosár tömegben már jó, de aerodinamikája már nem.

A két pozitív tulajdonságot próbáltam meg ötvözni "házi barkács" szinten. Bemutatok egy távdobó megoldást és egy inline-t.

Nézzük mi kell hozzá:
- 2 db 30 gr-os Deáky inline pellet feeder kosár
- 2 db 30 gr-os Deáky szivar bojlis ólom kemény csövön



Az első változat a távdobó.
1. húzzuk le a gumikúpot a kosárról és szedjük ki a csövet



2. a kosár részt egyszerűen csak rácsúsztatjuk a szivar ólom csövére, majd a gumicsövecskét rögzítésként ütközésig toljuk (a megfelelő rögzülés érdekében egy-két csepp pillanatragasztót tehetünk a kosár tövéhez, majd ezután toljuk teljesen "koppig"a gumi csövet).



Ezzel a megoldással kaptunk egy kis keresztmetszetű, feltolt, 60 gr-os távdobó pellet feeder kosarat!

A második az inline.
Ennél a változatnál már szükségünk lesz egy ollóra és öngyújtóra is.
1. ugyanúgy szedjük szét a kosarat.
2. a szivarólom csövéről egy erős rántással húzzuk le az ólmot
3. a szivar ólom csövét vágjuk le a megfelelő méretre



4. a gyújtóval égessük el az egyik végét, hogy szorosabban tartson a gumihüvely



5. ebben a lépésben a 30 gr-os szivar ólmot betesszük a kosárba, és átdugjuk a furatokon a méretre vágott csövet





6. a végső lépés, hogy a gumi részeket felhelyezzük a két végre, és kész!



Mérlegen a valóság!
Kíváncsiságból megnéztem mekkora tömeget érhetünk el töltött állapotban.



Az alapban 60 gr-os kosár súlya megtömve kereken 100 gr-ra növekedett. :)
Ezzel a kis beavatkozással kaptunk egy kis keresztmetszetű, töltött állapotban 100 gr-os kosarat, amivel már messzebbre tudjuk juttatni szerelékünket.
Ha tetszik próbáljátok ki!

Sziasztok!

Attila
AJÁNLOTT CIKKEK
Deeper halradarok hatótávolsága

Deeper halradarok hatótávolsága

2021. január 14. - Horgász-Zóna
Visszatekintés ünnepi hangulatban

Visszatekintés ünnepi hangulatban

2020. december 23. - Horgász-Zóna
Rakparti esték

Rakparti esték

2020. december 21. - Oláh Tamás
Hogyan számíthattok ránk év végén?

Hogyan számíthattok ránk év végén?

2020. december 16. - Horgász-Zóna
Gumihalak aromázása

Gumihalak aromázása

2020. december 11. - Balogh Gábor
Hidegvizi apró finomságok method feeder technikához

Hidegvizi apró finomságok method feeder technikához

2020. december 07. - Hoffmann Feri
Novemberi útravaló

Novemberi útravaló

2020. november 17. - Nagy Róbert
Keszegezés a Hárosi-öbölben

Keszegezés a Hárosi-öbölben

2020. november 16. - Oláh Tamás

A hobbid a szakmánk! Tetejére