Pontyhorgászat Tokajban - Rod Hutchinson csalilegendák bevetésen

38 óra csupán... és mégis mennyi tapasztalat, mennyi élmény és szép hal. Ezúttal egy számomra teljesen új tavat látogattam meg, ahol nehezen kapásra bírható halak, szép környezet, szeles időjárás, és jó társaság várt reám. Nem túlzok, ha azt mondom: Tokajba vissza kell még térnem!

"E hegyeken laknak az öröm istenei, innen küldik szét a világba apostolaikat, a palackokba zárt aranyszínű lángokat, hogy prédikálják a népeknek, miszerint e Föld nem a siralom völgye."

És valóban, ha valaki meghallja a Tokaj nevet, akkor azonnal a bor jut az eszébe. Már Kölcsey Ferenc himnuszában is szereplő Tokaj település egyértelműen nemzeti büszkeségeink közé sorolható, mi több, e táj kultúrája, történelme, egyszerűen magával ragadó…

Számomra a tokaji Kovács tó, ez idáig még „fehér folt” volt a térképen, ám a víz a horgász közösségi oldalak gyakori szereplőjeként számomra egyértelműen a bakancs listás helyek egyikének számított. Egy kedves ismerősöm, Zsolt invitálására érkeztem meg végül és a közvetlen tóparton elhelyezkedő komfortos faházak egyikét gyorsan belaktuk a közben megérkező Gabival kiegészülve. A szektorbójákkal felosztott tavon végül kora délután kezdtük meg a horgászatot. A viharos szél egész nap tombolt, így meglátásom szerint a tarajos hullámok a tó másik végébe „tolták a halakat”. Erre bizonyíték, hogy a mellettünk horgászóknak velünk együtt nem sok akciója akadt az első órákban, ám a tó másik végében sorban  „szirénáztak” a jelzők! Ismét beigazolódott, hogy a szélirány mindig fontos tényező a pontyhorgászatban, állapítottuk meg társaimmal. Azért mi sem maradtunk hal nélkül, mert nem sokkal a horgászat megkezdése után, Zsolt PVA tasakos technikája hozott egy 14 kg feletti pontyot. Számomra az akció késő délután kezdődőtt, amikor a koncentrált etetésemen két kapásom is volt. Természetesen nagyon örültem, hisz első halam mindjárt egy 17 kilogramm feletti példánynak bizonyult a Kovács tavon!

Az alapozó etetésemet Rod Hutchinson Mulberry és Monster Crab bojlikból és pelletekből állítottam össze, amelyet ugyanilyen íz világú folyadékokkal kezeltem. Ezek a magas aromázottságú termékek véleményem szerint jól egészítik ki egymást, hisz a vadeper (mulberry) és az óriás rák (monster crab) kettőse egészen különleges harmóniát teremt. A gyorsan megfogott Kovács tavi halaim jól példázták az elmélet gyakorlati helyességét, valamint azt, hogy a rövidebb horgászatokon (is) érdemes ezekhez a termékekhez nyúlni.

Estefelé végre elcsendesedett a szél és egy finom sült szalonna pompás látványa na meg annak ízei nyújtottak maradandó gasztronómiai élményt. A halak hagytak nekünk időt a baráti beszélgetésre és a pihenésre. Jó volt már végre a szabad ég alatt, várni a kapásokat és rábámulni a csillagos égre...

Reggel ismét etettem egy keveset, ám a szél továbbra is kitartóan dühöngött… Ezzel megpecsételődni látszott „sorsunk”, már ami a halak vonulási és tartózkodási zónáit illette… Mérgelődtem egy keveset ezen, majd method kosarat szereltem be, és ehhez a legerősebb ’ROD’ aromáimba áztatott csalijaimat párosítottam, a szintén rendkívül tömény LEGEND spray-eket is bevetve. Aktivitásomat egy szépséges tükrös honorálta, amely azt is jelentette, hogy tetszett neki a markáns gyümölcsös illat és íz!

Spomb rakétába feleztem le bojlikat és kevertem vegyesen a pelletekkel, majd pár pontos dobással keltettem fel a következő halam érdeklődését, amely iszonyatosan jól küzdött. Ezt követően egy termetes halam meglépett, majd újra kapás és egy falánk töves csalt mosolyt az arcomra.

Az este ismét csendesen telt, csupán a kellemes társaság feledtette a halak inaktivitását. Az utolsó reggel szép napfelkeltéje már nem hozott halat és a összepakolás gyorsan eljött. Felemás érzelmekkel távoztam Tokajból, de már akkor elhatároztam, hogy egyszer még biztos visszatérek erre a remek vízre.

Összegezve, íme, néhány tapasztalatom a Tokaji horgászatról:

1. Használj minőségi csalogatóanyagokat.

2. Alkalmazz PVA tasakot vagy hálót

3. A method kosaras szerelék sokszor hozhat kapást

4. Érdemes kisméretű csalikat alkalmazni

5. A színek variálásával is csikarhatunk ki kapásokat

6. A csalink felhajtóerejét tekintve, érdemes wafters, azaz kikönyített vagy félig lebegő verziókat alkalmzani.

7. Napközben érdemes spomb segítségével bejutatni pár finom falatot, a halak itt is meghálálják majd

8. Csendesebb időszakokban érdemes a partközelben is keresni a pontyokat

9. Egészen egyszerűen van, hogy az atomfegyver kell, főleg a nagyon "megdolgozott" vizeken! A Rod Hutchinson Monster Crab és Mulberry túlaromázással, illetve sok dobással, kereséssel kikényszerítheti a hőn áhított kapást!