Pontyok testvérek között

Smogora Balázs a Pesti Zóna csapatát erősíti. Vele, így nap, mint nap találkozhattok a tizenharmadik kerületi horgász üzletben, ahol segítőkész és szakértő hozzáállásával, egyre többeteknek tud a segítségére lenni. Most azonban, valódi terepen, azaz a tóparton töltött el egy szűk hétvégét, ahol testvéreivel közösen eredt, az őszi pontyok nyomába... Fogadjátok tőle a következő beszámolót!
Elsőként, engedjétek meg, hogy bemutassam nektek két fivéremet: Gábort és Gergelyt. Ahogy az lenni szokott, a gyermekből felnőtté válás rögös útján járva, az élet, egyre messzebbre sodort el minket és így sajnos, egyre kevesebb időt tudunk egymásra fordítani... Ezt kompenzálva, minden évben összehozunk egy közös horgászatot, hogy ott, megbeszélhessük ügyes-bajos dolgainkat, osztozhassunk egymás sikereiben, örömén, vagy épp bánatán és persze így, egy kicsit újra ”gyermekbőrbe” is bújhassunk.

Tesszük ezt azért, hogy pár nap, akárcsak pár óra erejéig, de visszatérhessünk a Balaton zegzugos, gyermeki fejjel megélt, ezer csodát rejtő mesés világába, oda ahonnan együtt indultunk és oda, ahonnan gondolatban talán sohasem fogunk eltávolodni... Ilyenkor bennünk, testvérekben, Fekete István Tüskevárja újra életre kel, "Tutajos" és "Bütyök" újra visszatér a partra... A kifogott halakon kívül, tehát a természetben megélt közös idő is fontos számunkra... na ezért is szeretünk mi olyannyira horgászni.

Idén, most október végén jött el az idő a közös horgászatra. Helyszín ügyileg, a Zoltán és Diána tóra esett a választásunk, ahol aztán már megérkezésünkkor láttuk: jól döntöttünk! Csodaszép, kulturált környezet, csend és nyugalom tükröződik mindenen. A természet közelsége, a hal-bő víz, a halőrök roppant kedvessége, mind arra ösztökéltek minket, hogy testvéreimmel elégedetten kacsintottunk össze: "indulhat a peca"!

Stratégiánkon nem kellett sokat agyalni, hisz még a boltban, Black Cap Robi "mesterem" alaposan ellátott tanácsokkal, az indulást megelőző napokban. Igaz kicsit sötétben tapogatózva történtek ezek a megbeszélések, hisz még egyikőnk sem horgászott azelőtt ezen a vízen. Vogel Andris azonban mindenben segített, amit ezúton is köszönünk! Így történt, hogy a választott horgászállás adottságait figyelembe véve, az etetőhajó használatát és a bojlis módszert láttuk a legmegfelelőbbnek. A profi hajóért itt mondanánk köszönetet Judák Barnabásnak!

Gyors becuccolás után, a végszerelékeinket a szemközti nádfal elé behúzva vártuk a halak érdeklődését a felkínált csali iránt. Végszerelékeinket, még B.C. Robi javaslatára nem bonyolítottuk túl. Ennek megfelelően, egy sima, elhagyós ólomklipszes szerelék került bevetésre, amely aztán kitűnően "dolgozott". Csali és csalogatóanyagok terén sem variáltuk túl... Táskáinkban nem más volt mint BAIT-TECH TRIPLE-N termékek és az üzleteinkben is forgalmazott HORSE BAITS Squid&Fruit bojli. Ezután, minden úgy alakult ahogyan szerettük volna. Jó hangulat, kellemes idő, szép kapások, eredményes szákolások! Zsákmányolt halaink között, nagy örömünkre számos 10 kilogramm feletti példány - köztük egy szépségdíjas koi ponty - is érkezett...

Aztán egyszer csak az ősz, mintha megirigyelte volna ezt tőlünk, süvítő széllel és szakadó esővel indított ellenünk "háborút"! No de mit sem lankadt lelkesedésünk, szebbnél szebb fogásokkal vertük vissza a természet esőben, szélben megnyilvánuló, ránk testált támadásait. Egészen reggelig tartott ez az égi és földi "csata", amibe aztán mindannyian belefáradtunk. Az eső aztán csillapodott, a szél is megenyhült ugyan, de nekünk azonban már nem maradt száraz ruhadarabunk. Így kiegyeztünk egy baráti döntetlenben és meglobogtattuk a "fehér zászlót"! Fáradtan, ázva-fázva pakoltunk össze, de mindhárman boldogan. A tapasztalatok közé azt is felvéshettük, hogy a legtöbb kapás akkor mutatkozott, amikor az "egy szem" golyó mellé a hajóba nem került más csak egy marék bojli... Azt hiszem a tó lakóinak ezzel a taktikával tudtuk az óvatosságát leginkább elaltatni.

Zárszóként még annyit, hogy ezen kalandok után, testvéreimmel nagy megegyezéssel, jóval előrehoztuk a következő közös horgászatunkat, amelyről majd újra beszámolok!