Rapid horgászatok 2. rész - Benta tavak

Folytatódik a Rapid horgászatok sorozatunk! Ezúttal egy viharos nyári reggel köszöntött minket, ám később valódi pontyesőben volt része a Zóna csapatának, mindez a szépen karban tartott Benta horgásztavakon!
Már nagyon vártuk, hogy folytatódhasson nemrég elkezdett sorozatuk, amelyben megpróbáljuk a mi tapasztalataink alapján bemutatni a Pest környéki horgász tavakat. A szép időt fullasztó meleg majd égszakadás követte... persze mindez indulásunk hajnalán: vasárnap! Útitársam ezúttal is Szandi volt, nameg a legújabb Zóna kolléga Illés Zoli és kedves párja, az "utánpótlás" Illés Alex-el kiegészülve! Reggel negyed hétkor találkoztunk is a megbeszéltek szerint, a Benta tavak 7-es számú, V.I.P taván...

Én magam nagyon régen egyszer jártam már erre, de az utóbbi években csupán hallomásból értesültem e tavak "újjászületéséről". Év közben, a horgászokkal beszélgetve, sok pozitív információt hallottunk a Benta felől és a tó körül zajló pozitív események is mind csalogató hatással voltak ránk. Így nem is gondolkoztunk sokat azon, hogy 2. állomásunk e helyszín lesz. Megérkezésünk után a jegyek kiváltása, majd a bepakolás következett. Ezután, Szandi és Zoli method módszerrel kezdte meg a tó vallatását - a szakadó esőben - míg én inkább a túlpart előtti szakaszt dobáltam a HANATO kosarak legújabb családtagjával, egészen pontosan, az 55 grammos HANATO "MEDIUM"-al (ez az új termékünk, már kapható a Zóna boltokban és a webáruházunkban).

Maga a 7-es V.I.P. tórész egy letisztult egység, ahol kényelmes helyek várják a horgászokat. Tisztaság és rend, na meg a halakkal való sportszerű magatartás az uralkodó irányelvek, azoknak akik ide kilátogatnak. Itt, egyéb iránt, kizárólag külön regisztrált, kártyával rendelkező tagok jogosultak a horgászatra. Az ide vonatkozó egyéb szabályokról mindenféleképpen érdemes tájékozódni! A gyorsan, de gondosan bekevert BLACK CAP mix szinte azonnal hozta az első halakat, nem volt sok pihenőnk. Egyre sűrűbben nézegettem "felfelé is", hátha eláll végre a hajnal óta makacsan hulló égi "áldás". Fohászaim olyan kilenc felé meghallgatásra találtak és végre kisütött a nap.

A halak viszont jöttek és jöttek, főként Szandi jeleskedett, ő ugyanis a nád előtti részt cserkelte végig és sorban fogta a pontyokat. Csaliként persze az új kedvencét a THE JUICE 8 mm-es wafters, fehér változatait "tüskézte" sűrűn. Illés Zoli nemsokára HANATORA váltott és egy vízre terülő bokor szélét "csipkézte" dobásaival, aminek meg is lett az eredménye, gyors és agresszív kapások formájában. Én maradtam a szemközti pályánál, hisz folyamatosan voltak kapásaim, a pontyok között aztán egy szép csuka és egy tok is akadt a horgomra, persze nem kis örömünkre!

A jól felszerelt büféből dél körül hideg italokat vételeztünk és persze egy-egy finom kávé is jól esett a nagy "testmozgásban". A szakadó eső utáni fülledt párás idő következett. Ennek ellenére, 47 darab pontyot fogtunk egészen 5 kilóig, és hiányérzetünk csupán, a nagyobb testű halak elmaradása miatt lehetett...

Így telt el a kora délután, majd újra fekete, baljós felhők gyűltek körénk... 5 körül már rohamos pakolásba kezdtünk hisz újra leszakadt az ég... Szerencsénkre a kövér esőcseppeket, már az autónk kényelmes belsejéből, újra Pest felé haladva szemléltük, kellemes izomlázzal a kezeinkben...

Üdvözlettel:
Nagy Róbert - BLACK CAP
Zóna team

KAPCSOLODÓ TERMÉKEK
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét