Hideg front, meleg front, fagy, eső, hó, egy kis napsütés, nagy szél és áradó folyók... Eddig összevissza alakul a decemberi időjárásunk. Miközben az év gyorsan elszaladni készült, Dávid barátommal úgy döntöttünk: még egy utólsó közös pecára indulunk.

Hét közepe lévén, pár telefon és egy gyorsan meghozott döntés után, hamar Bács-Kiskun megye felé vettük az irányt. Kertész Dávid barátommal, amolyan szezonzáró gyanánt, ezúttal egy olyan tavat céloztunk meg, amely télen is remek lehetőségeket biztosít a nagyobb testű halakat kedvelő sporthorgászoknak.

A hideg időben igen aktívak, így jól foghatóak a nagytestű tokhalak...

Erre a pecára, minimalizált felszereléssel készültünk, így csupán feeder botjainkkal kezdtük el  a víz vallatását. Az alkalmazott method keverékeink már sokszor bizonyítottak az évben, így kellő magabiztossággal töltöttük őket kosarainkba, az éppen csak ránk köszöntő reggeli fények kíséretében.

Egy ilyen gyönyörű tükörponty, évszaktól függetlenül nagy öröm a horgásznak...

Már az első dobások után látszott, hogy egy nagyon jó pecában lehet részünk. Egymás után jöttek a kapások. A hideg vízben, a nagytestű tokhalak igen elemükben voltak, és nagyon jól reagáltak a 2 mm-es, K22-es SUPER NATURAL pelletre. Úgy tapasztaltuk: a krilles-halas zamatok egyszerűen megbabonázták ezeket a izgalmas küllemű, sportos halakat.

Ezek a halas, rákos zamatok, mindig nálunk vannak...

Már éppen hiányoltuk a pontyokat, amikor gyors egymás utánban érkezett 3 darab pompás decemberi bajszos... Egy-egy tíz kiló feletti példány, még a jég-hideg víz dacára is, komoly küzdelmet jelentett számunkra a feederen. Ezt ugyan egy cseppet sem bántuk, hisz az egyébként csapadék és szélmentes időben öröm és izgalom volt minden vízparton töltött téli perc.

Ilyen egy parádés decemberi tőponty, túl a tíz kilón...

A taktikánk szerint tehát, az előttünk található területet fésültük át a method technikával. Dobásról-dobásra, egyre biztosabban rajzolódott ki az a a zóna, ahol a halak folymatosan aktívak voltak, mipedig, ennek tükrében, igyekeztünk dobásainkkal ez a részt pontosan meghorgászni. Öröm volt, hogy a jéghideg víz ellenére, a megakasztott halak egytől egyik remekül küzdöttek. Kifogásuk után, egy fotót követően, nagy odafigyeléssel és kíméletesen helyeztük őket vissza a vízbe.

Ez a recept, már nagyon sok vízen bizonyított...

Összességében, igazi decemberi időnk volt és mivel egész délelőtt volt dolog, valóságos örömpeca keredkedett ki, ami minden bizonnyal, még sokáig emlékezetes marad számunkra. A nagyobb halak alaposan megdolgoztattak  minket, igazolva erőfeszítéseinket, és minden összevetve, remek kilépőt jelentettek számunkra az évből...

Egy ekkora tokhal, már kellő izgalmat jelent a feeder boton...

A SUPER NATURAL BLACKSTAR halas-epres keverékünk pelletekben igen gazdag formula, így nem is csoda, hogy imádták a Pozsár tó pontyai. A hozzáadott BAIT-TECH SPECIAL 'G' DARK csak tovább fokozta a csalogató hatást. Ne feledjük: a sötét szín egy fontos tényező lehet télen, hisz a tavak erre az időszakra már alaposan letisztulnak, és így, egy élénk színű etetőanyag, akár riasztólag is hathatna rájuk.

Ez a sötét színű, halas, epres keverék nagyon jól működik a téli körülmények között...

Kellemes Ünnepeket és eredményes horgászatokat kívánok! Találkozzunk jövőre, amikor újabb írásokkal jelentkezem és persze SUPER NATURAL újdonságokkal!

Üdvözlettel:

KAPCSOLODÓ TERMÉKEK
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét