Ugyanott, csak másképp

Rebeka visszatért a Moby Dick horgásztóra, ezúttal teljesen más időjárási körülmények között. A gyors pontyhorgászatoknál sikeres method mix-es PVA szisztémát próbálta ki, erről ír most nektek! Videóval!
Csak egy hónap telt el,amikor újból nekivágtunk a következő túránknak.
A helyszín maradt, a Moby Dick horgásztó. Viszont egy dolog változott: az időjárás.
Mikor itt jártunk egy hónapja, zord időjárási körülmények között kellett megfogni a halat és kihozni a maximumot mindenből és mindenkiből. Most egy cseppet sem volt zord idő, az egész túra során tűző napsütésben kellett helyt állnunk. Mikor megérkeztünk, elsőnek tábort vertünk, s mivel most sátraztunk, remek alkalom nyílt, hogy kipróbáljuk az új sátrunkat is. Eléggé lassan haladtunk a rendezgetéssel és máris azt vettük észre, hogy esteledik. Gyorsan összeállítottam a rod-pod-ot, majd a botok felszerelése következett.

Előtte azonban megcsináltam a spombozásra váró, etetésre szánt anyagok összekeverését. Saját, a már itt jól bevált bojlim 20mm -s méretben, kukorica, halibut pellet 14-20 mm-ben és az elengedhetetlen folyadék: Bait-Tech Spicy Sausage locsolója. Durván a felét öntöttem az etetésre szánt anyagokra.
Spombbal dobtam egyet, majd kiakasztottam a klipszbe, hogy mindig ugyanoda koncentráltan tudjak etetni. Következhetett a botok felszerelése, nem bonyolítottam túl: 80 cm–es leadcore, azon egy helikopter szerelék, amin egy 13 cm- es PB Product Jelly Wire előke, s ezen egy PB Product Kd Curved horog 6-os méretben, ezen kínáltam fel a csalikat. Természetesen a spombon kiakasztott távolsághoz húztam a botokat, majd azokon is bekerült a klipszbe a zsinór.

Kezdődhetett a „robbantgatás”, 12 adagot juttattam a vízbe elsőként, majd halfogás gyorsaságától függően a továbbiakban újabb és újabb adagokat. Elsőként ez egyik botra a methodmixből csináltam PVA rudacskákat amit Krill -Tuna liquiddel tettem nedvesebbé. Ehhez pedig egy Tripl-N wafters bojlit tettem a hajszálelőkére.

Ekkor figyelni kezdtem a kifogott halak mérete illetve a hajászelőke és a horog közötti távolság viszonyait, összefüggéseit. Levontam a következtetést és a 18mm-es bojlit 3 centire engedtem el. Ezzel nem sokkal sötétedés után sikerült is egyből egy 10 kilogramm feletti példányt kifogni. A másik botra ugyanez a szisztéma, csak itt a Bait-Tech Dark-ot tettem a PVA hálóba. Ebbe viszont egy szem Poloni Pop-up -ot tettem, amit egy ólompaszta segítségével 3 centire elemeltem a fenéktől.
Az éjszaka folyamán sikerült további 5 halat megakasztani és partra segíteni. Ebből 3 volt 10+-os, de a többi is 7 kg felett volt.

Másnap- szinte az éjszaka semmit nem aludva- a reggelinket és az ébresztő kávét elkészítve nekivágtunk a következő napnak. Reggel a csalifrissítés és egy -két adag spomb bejuttatása után 10 percen belül sikerült 2 db 10+ -os halat fogni.

Ezután jött a nagy meleg, a halak megálltak. Mindet bevetettünk, próbálgattuk a csalikombinációkat, de csupán egy-egy pontyot sikerült elcsípni.
Délután azonban megérkeztek a halak és sorra jöttek a kapások. Bedobtam, csobbant, és mikor rá akartam tenni a zsinórra a swingert, éreztem, hogy valami erőteljesen elkezdi húzni a kezemből a zsinórt. Bevágtam és megérkezett a túra legnagyobb hala: 15.56 kg -os.

Összesen: 134.99 kg halat fogtunk. Ez 14 db halat jelentett, ebből 8 db volt 10 kg feletti,a legkisebb is 6. 37 kg.

A délután folyamán sok halat fogtunk, jócskán el is elfáradtunk. Vacsora közben beszélgettünk a másnapi Women's Only Feeder Challange versenyről, hogy a taktikám pontosan mi lesz és mivel fogok horgászni.
Ekkor döbbentem rá, hogy elhasználtuk az összes Bait-Tech G Green és Dark etetőanyagot. Ez kissé megijesztett,nem tudtam mivel fogok horgászni. Gyorsan elnéztünk az egyébként remekül felszerelt büféhez, ahol az Atomix etetőanyagnak szavaztam bizalmat. (Bízván abban, hogy ugyanolyan sikeres leszek vele, mint a Bait-Tech-el). Hogy ebbe is vigyek egy kis pluszt, Bait-Tech Krill Tuna líquidell meglocsoltam és még előző este bekevertem.

Nem kellett messze mennünk reggel, csupán kb. 2 percet sétáltunk a helysorsolás miatt. Egyik társam aranykezének hála, a 4-es helyet kaptam. Ez nagyon jó hely! Jó jelnek tekintettem.
Taktikám a következő volt: kiakasztottam a zsinórt kb. 38 méteren. Az alapozó etetést nem akartam túlzásba vinni, mert eddig amikor itt versenyeztem, úgy tapasztaltam a sok etetés nem feltétlen célra vezető. Így csak 6-t dobtam a kiszemelt távolságra.

Igazam lett. Nem kellett sok idő, gyakorlatilag a dudaszó elhangzása után 3 percen belül elhúzta egy ponty.
5 perces dobásokkal folytattam tovább. Etetőanyagnak az Atomix Fish&Betain methodmixet használtam, csalinak Bait-Tech Juice wafters pelletet.

Reggel nagyon jó ütemben kezdtem el fogni a halakat, ami az első mérlegelésnél 21,70 kg-ot mutatott.
Sajnos volt 3 halvesztésem, ami felettébb bosszantó, velük talán még elsőként is végezhettem volna. De ilyen a horgász szerencse!

Felkötöttem utána egy nem szakáll nélküli, hanem egy micro szakállas horgot, amivel már nem vesztettem halat és a végső mérlegelésnél további 13,39 kg-ot mutatott a mérleg.
Összesen 34.99 kg-t sikerült fognom amivel a szektor második helyezését értem el.

Sajnos gyorsan elment ez a két és fél nap. De hihetetlen nagy élményekkel teli, rendkívül jó hétvégét zártunk!

SZERENCSÉRE JÖN A NYÁRI SZÜNET ÉS NINCS MEGÁLLÁS! JÖVÖK HALAK!!!!!