Végre a parton!

Fagyos hajnalok, szeles nappalok, olvadózó tavak, bizakodó horgászok... Talán így tudnám jellemezni leginkább az elmúlt heteket. Én magam, már nagyon vágytam rá, hogy végre újra a parton legyek és azon a szeles szerdán végre, ez meg is valósult...
Hajnal van... Fáradtan ébredek, de hajt a "láz", ma végre újra horgászni megyek. Annyira belülről fakad ez az ösztön bennem, annyira a sajátom, ez a fajta vágyakozás a természetbe, hogy sem ellenkezni, sem tenni ellene nem tudok, igaz nem is akarok... Monoton autóút vezet ki a városból, de ahogy egyre messzebb haladok, a kedvem egyre jobb és gondolataimban már az első csalikat füzöm a horog alá. Társam, Máté pontosan érkezik. Ez egyébként nem lep meg, mivel sok dologban egyezik a hozzáállásunk a pontyhorgászatban és ez számomra nagyon fontos, de talán ami még ennél is lényegesebb: mindketten elszántak és kitartóak vagyunk.

Az év első horgászatára egy kisebb tavat választottunk, ennek megfelelően minimális felszereléssel készültünk, ám táskáinkban - legnagyobb örömömre - már egy-két csali újdonság is helyet kapott. Én rövid, mindössze 3 méteres bottal szerelkeztem be, hisz semmi sem indokolta a nagyobb és erősebb készség használatát. Egy leszúró, két jelző, könnyű láncos swingerek... Mindössze ennyi amire szükségem volt - nem is lehet csoda - hogy "szabadnak," szinte könnyűnek éreztem magam, amikor az első PVA tasakba bújtatott csalim repítettem a víz felé. Bedobás után, pár marék 6 mm-es BAIT-TECH MARINE HALIBUT pelletet csúzliztam magam elé. Tapasztalataim alapján ezek az apró kis falatok képesek "megállítani" a környéken úszkáló pontyokat és tokhalakat...Szemmel észlelhető hal mozgás azonban nem volt, így Máté tapasztalataira, helyismeretére támaszkodva kezdtük meg a horgászatot.

A KODEX PVA tasakba BAIT-TECH KRILL pelleteket töltöttem, mégpedig 2 és 4 mm-es méretben vegyesen. Az új Krill&Tuna CSL GLUG folyadékból egy keveset adtam még hozzá, ami egy nagyon egyedi, de tiszta krilles-tonhalas illatot és zamatot adott az "oldódó csomagnak”. Máté az általa kedvelt, PVA hálós technikát alkalmazta, amihez szintén Krilles pelletek használt és egy kevés „krusázott” (apróra darált) Krill&Tuna bojlit a BAIT-TECH új termékei közül.

A másik botomra én is kis méretű PVA „hurkát” gyártottam, amelybe a nagy kedvencemet, azaz a vegyes méretű BAIT-TECH BLOODWORM SPOD&PVA pellet mixet töltöttem. Ez „alá”, a már ezen a vízen is sokat bizonyított, The JUICE 10 mm-es „wafters” verziót csaliztam be…

A szél hol kevésbé, hol jobban, de azért kitartóan fújt az arcunkba és ezzel együtt nagyon kellemetlen hideg idő volt. Szokásomhoz hűen, egy forró kávét készítettem, amely felettébb jól esett mindkettőnknek ezen a februári napon… Miközben a korom fekete, bivalyerős nedűt kortyolgattuk, Mátéval az újdonságokat elemezgettük. Az új CSL KRILL&TUNA GLUG azonnal nagyon jó benyomást tett ránk, hisz nemcsak, hogy PVA barát, de erős, intenzív krill rákos és tonhalas illatú készítmény, amely az utóbbi évek tapasztalatai alapján favoritnak számít a potyhorgászat terén. Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy idén sokatoknak fog majd horgászsikereket hozni, hisz felhasználási területének csupán a fantáziátok szab majd határt... A szintén újdonság KRILL&TUNA bojlik „handipack-be csomagolása” egy ötletes és "rapid" megoldásnak tűnik, hisz három különböző méretben érhető el (10 mm-es, 15 mm-es és 18 mm-es) így számos módszerhez alkalmazható lesz.

Előbb egy termetes dévérkeszeg kapott gusztust társam csalijára, majd a következő kapásnál már a bot spiccén is jól látható ív jelezte: komolyabb vendégünk érkezett. Februárhoz képest, a hal jól küzdött, majd örömmel "állt" a fényképezőgép lencséje elé a közel 10 kilogrammos töves.

"Működni látszott a kigondolt taktika, nyugtáztuk társammal, majd egy forró tea elfogyasztása következett." Újra dobtam és éreztem: történni fog valami! Rövid várakozás után, egy ejtős kapást észleltem… ráemeltem és a bot - mondhatom - alaposan "benne maradtam a mozdulatban". Nem lehetett vitás, hogy termetes hal küzd a zsinór végén… Kissé aggódtam, mivel az első kapásom volt az évben, és megvallom őszintén: nagyon meg akartam fogni… Közel 20 perces tusa után, egy hatalmas tok emelkedett ki előttünk a vízből... Máté ügyesen, szakszerűen a mérlegelőt alá téve segített a hosszú hal kiemelésénél. Gyorsan lemértük (21kg.), majd megörökítettük e kecses vendéget, és már úszhatott is tovább…

Remek évkezdet, remek fogás, kacsintottam társamra. Ezt követően, újra egy-két "méretes keszeg" érkezett a finom falatokra… Közben, alaposan "kifújt" minket a hideg szél és meg is éheztünk, így készítettünk még pár hangulatos képet, majd befejeztük a horgászatot. Összességében tehát egy jó napot zártunk és értékes tapasztalatokat szereztünk a hideg vizes PVA-s technikákat illetően. Az új csalik hozták, amit vártunk tőlük és biztos vagyok benne, hogy ha megérkeznek a további újdonságok, akkor velük együtt, már egy komplett és eredményes csalizási, etetési programmal vehetjük üldözőbe kedvenceinket! Izgalmas évnek nézünk tehát elébe, és ami biztos: hamarosan újra jelentkezünk, naná, hogy a vízpartról!