Végre március

Hosszúra nyúlt a tél és a napok egyre csak lassabban és lassabban teltek. Kellemes napsütésre vágytam már, olyanra ami "lekéri" a vastag kabátot és arcot cirógató mosollyal köszönti a partra végre kijutó horgászembert...
Rengeteg lesz ma a tennivalónk, fordultam új munkatársam Sly felé. Először is, itt vannak az új termékek, amiket mind be kell mutatni, aztán van pár tavaszi receptünk is... aztán... aztán, hmm... nézzük csak mi van még... Jani egy rövid ideig - hallgatva szavaim - maga elé meredt, majd enyhe csibészes mosollyal az arcán, roham léptekben pakolta fel „talicskáinkat” a tóparton. Hiába na, hozzám hasonlóan, ő is horgászni akart végre! Az előre lefoglalt helyünkhöz közeledve, kellemesen sóhajtottam magam elé, és jólesően „itattam magamba” a márciusi napsugarakat. Nincsenek titkok, kiválasztott állásunk egy kisebb tó szélső helye volt, amely ideális helyszíne egy tavaszi eleji teszthorgászatnak!

Jól esett végre a napfény...

Ahogy a legutóbbi írásunkban is tettük, ezúttal is a Bait-Tech MAX FEEDER etetőanyag a központi témánk, és társammal, most egy újabb helyszínen is bizonyítani akartuk, hogy ezzel a keverékkel, ismét egy nagyon hatékony "mix" került a hazai horgászok birtokába. Ezúttal azonban Sly és én úgy raktuk össze a method kosárba valót, hogy az örök kedvenc, Special ’G’ Green anyagot kevertük fele-fele arányban az új MAX FEEDER-el! Ez a „50/50” mix olyannyira „jól mutatott” összekeverve, hogy azonnal be is dobtunk vele egy-egy botot! Persze előtte egy közepes lyukbőségű szitán áttörtük az anyagot. Sly el is elnevezte „Zöld Urai” mix-nek a matériát, majd hajszálpontosan 20 cm-re dobta a szemközti nádfal elé a megtöltött method kosarát…

A két egyénileg is erősen halas zöldet kevertük össze...

Én magam is így tettem, azzal a különbséggel, hogy a csalitüskémre a citromsárga B.T. The Juice wafters helyett, ezúttal a pop-up verziót tűztem. Azt tapasztaltam ugyanis, hogy egy kissé testesebb pontyozó horog és a tüske súlya együttesen már nem mozdul a fenéktől, de a pop-up 8 mm-es The Juice csalim gyönyörűen áll felfelé… Na, pontosan ez kell nekem… gondoltam magamban és dobásommal megcéloztam a tó, izgalmasnak ígérkező sarkát! Kellemes idő mutatkozott, nem is csoda, hogy már a reggeli órákban elég volt egy pulcsi, és nekem kifejezetten jól esett végre a tavaszi "napsugár fürdő"… A nagy nyugalomba, aztán egy határozott görbület a feederspiccen térített vissza a valóságba. Kapásom van! Izgalmas tusa következett, majd került bölcsőbe a nap első hala.

Izgalmas percek következtek...

Pompás márciusi pontyommal boldogan...

Ezt követően csendes percek következtek. Éppen ezért egy cselhez folyamodtam, és egy finomságokból álló csalogató mix-et készítettem a halaknak. Ehhez a Bait-Tech CARP&COARSE 8 és 11 mm-es pelletjeit a konzerves B.T. Scopex ízesítésű konzerves kukoricáját és egy kevés B.T. Triple-N 10 mm-es bojlit kevertem össze egy vödörben… A finom falatokat cserkelve juttattam be egy-egy jónak vélt helyre, a saját készítésű etetőlapátom segítségével.

Finom falatokat készítettem elő...

Csendben észrevétlenül végeztem el a csalogató etetést...

Folyamatos frissítésekkel próbáltuk a halakat kapásra bírni, ám túl nagy aktivitás nem mutatkozott. (Közben azon "füstölögtem", hogy vajon miért nincs még teljesen feltöltve vízzel a tó...) Ismét összeraktunk hát egy keveréket, amely teljes mértékben az igen jellegzetes Krill&Tuna ízvilággal rendelkezett. Számomra nagyon kedves „zamatok” ezek, hisz az elmúlt években számtalan szép halat hozott már… A 2 mm-es Krill pelleteket "feláztattuk", majd hozzá kevertünk Krill&Tuna Method mix-et. Az egész keverék kapott egy kis Krill&Tuna Liquidet is, így egy nagyon jól tapadó, de nem ragacsos anyagot kaptunk kézhez, amely method korsárba is remekül tölthető! Ehhez kiválóan társítható csaliként a Krill&Tuna termékkör újdonsága, vagyis a 10 mm-es mini bojli!

Ezek a krilles falatok a pontyok nagy kendvencei...

Jól tapad de nem ragad ez a keverék nagyon bizalomkeltőre sikerült...

Jani apró trükköt eszelt ki, és kedvenc KODEX gumikukoricáit finom aromába áztatta, majd izgatottan ült botja mögé… Rövid idő telt a bedobása után és végre újra kapást könyvelhettünk! Társam alaposan kiélvezte a fárasztás perceit, majd örömmel tartotta kamera elé a szépséges tükröst! Alighogy újradobtunk, ezúttal az én spiccem jelezte, hogy tetszik a halaknak a finom csemege. Egy újabb jó kondiban levő pontyot szákoltunk, amely már egyértelműen bizonyította a módszerünk hatékonyságát!

Sly felaromázta a gumi kukoricáit...

Megérte a fáradozást társam szép hala újra mosolyt csalt az arcunkra...

Remek napunk volt és ahogy ez ilyenkor lenni szokott, sajnos hamar eltelt a horgászatra szánt idő. Tesztalanyaink beváltották a hozzájuk fűzött reményeinket, mi-több, új távlatokat nyitottak meg a rövid idejű sikeres pontyhorgászatok területén. Ha kíváncsi vagy újabb kalandjainkra, akkor kövesd a Horgász-Zónát a különböző média oldalainkon, ám közben ne felejtsétek a legfontosabbat: Irány vízpart! Tavasz van!