Az elvesztett hal

Idén már harmadszor készültem horgászni menni, és bizony az előző alkalmak gyenge eredménye után reménykedtem, hogy végre valami normális méretű halat is tudok fogni. Sajnos az első alkalommal csak egy sügért fogtam. Bár ha a másik oldalról közelítem meg akkor jó dolog is lehet, mert ez volt az eddigi legnagyobb sügérem. Pontosan 20 cm. De nem ezért mentem. Másodszorra viszont egy 20 dkg-s keszeg és egy 30 dkg-s kárász került a szákba. Ráadásul úgy, hogy elvileg két nappal ez előtt volt telepítés. Hozzáteszem másnap volt egy verseny, amit 7 kg keszeggel nyertek meg. Na, ez sem egy nagy eredmény.

Az évadnyitó eredménye

Másodikra sem sokkal több

Megmondom őszintén, kicsit elkeserített a dolog. Tudom, persze nem csak azért megy az ember, de a fárasztás izgalmát semmi sem múlja felül. Úgy gondoltam, hogy a harmadik alkalommal már a kedvenc tavamra, a Joker tóra fogok kimenni. Reggel 4-kor fel is keltem szépen, elkészülődtem és 5 órakor indultam is. Nagyjából 5:30-ra értem oda, de így is csak a harmadik voltam. Gondoltam, sebaj, talán nem a kedvenc helyemre pályáznak. A napijegy megvétele után indultam volna a kiszemelt álláshoz, de közölték velem, hogy ne is próbálkozzak, mert víz alatt van. Nem nagyon akartam elhinni, de azért a másik irányból közelítettem meg a hátsó részt. Nagy volt a meglepetés, amikor szembesültem a ténnyel, hogy tényleg olyan magas a vízállás, hogy nem is lehet körbe menni a tavon, mert a hátsó résznél víz hömpölyög az úton. Legalább 1,5-2m-el magasabban volt a vízszint, mint tavaly.

Tavaly még ott horgásztam ahol a szürke ruhás gyerek.

Most víz alatt van az egész

Itt még le kellett menni a vízhez

Ez ugyan az a hely csak kicsit több a víz

Itt lehetne átmenni normális esetben

Csalódott voltam, de azért ameddig lehetett bementem és közvetlenül a kifolyás mellett ültem le. Kicsomagolás és az állvány összeszerelése után hamar a helyére kerültek a botok. Kezdésnek mindkettővel fenekeztem és kb. 70-80m-re dobtam be. A bal oldalira mézes pálinkás etető anyag és 1 szem mézes illetve 1 szem pálinkás kukorica került. A másikra pelletes fekete etető és 1-1 szem lebegő, illetve süllyedő vörös démonízesítésű hibrid pellet került hajszál előkére fűzve. Több mint egy óra elteltével kivettem a baloldali botot és elkezdtem fölszerelni az úszósat, amikor őrült sípolásba kezdett a jelző. Bevágás után rendesen ült a horog és kb. 5 perc után meg is lett szákolva a 2,4 kg-s tükörponty. Tudom, hogy nem egy nagy méret, de nekem ez volt az első amit pellettel és hajszál előkével fogtam.

Elveszik a szákban

Szép kis tükrös

Majd egy óra eltelt ismét csendben, amikor a baloldalon lecserélt úszós boton megszűnt a kishalak piszkálása amit a horgon lévő giliszta ellen követtek el. Egyszer csak szép lassan és méltóságteljesen elmerült az úszó. Bevágtam és rögtön lehetett érezni, hogy jóval komolyabb hal van a horgon. Egyből lazítottam a féken, de nem történt semmi. Nem kezdett a szokott módon forogni a dob és nem engedte a zsinórt. Természetesen a hal megugrott és mivel nem tudtam a damilt adagolni angolosan távozott a végszerelékemmel. Nem is a hal elvesztése volt a bosszantó, hanem az, hogy nem az én, hanem az orsó hibájából történt. Ráadásul most használtam talán negyedszer. Nos, az ok, amiért ilyen balul sült el a dolog az volt, hogy a damil beszorult a zsinórvezető görgő és a felkapó kar közé. A vicc az egészben az, hogy otthon szétszedve az is kiderült, hogy miért. Gyárilag az egyik alátétet nem a baloldalra a csapágy alá rakták, hanem a jobb oldalra a másik alátét mellé. Így a jobb oldalon lett agy kb 1mm-s hézag ahova be tudott szorulni a zsinór. Na, ez a bosszantó, hogy még a gyári összeszerelésben sem bízhat az ember. Mert ha nincsen ez a malőr, akkor meglehetett volna az a szép hal, ami szerintem tok volt, de nem szeretnék találgatásba bonyolódni. Reménykedem, hogy legközelebb már nem lesz ilyen probléma vele, mert amúgy egy nagyon jó kis orsó.

Az a bizonyos orsó

A helytelen sorrend. Az átlátszó alátét a titok nyitja

Így kellett volna már gyárilag is lenniük

Mondjuk még mindig jobban jártam, mint a kettővel jobbra mellettem horgászó srác, akinek a bevágáskor kettétört a feeder botja középen. De legalább a kilós pontyot megfogta így is. Sajnos ezek után feltámadt a szél és mintha elfújta volna a halakat. Délután ötig még egy mozdítás sem volt. Hiába próbálgattam bármilyen csalival. Összegezve azért egy jó nap volt és most, hogy már az orsóm is használható alig várom a következő alkalmat, hogy újra ellátogassak ide és megfoghassam azt a tokot. Jó lenne, ha legközelebb a víz is visszább húzódna.