BAIT-TECH csalikkal Őzetanyán!

Több szempontból is izgatottan vártam már a soron következő hétvégét! Egyrészt most tudtuk összehozni az első közös horgászatot a Zóna új pontyos "team tagjával", Csorba Dáviddal, másrészt egy számomra teljesen ismeretlen vízterületre látogathattam el. Dávid neve már nem lehet ismeretlen a hazai pontyhorgászok között, hiszen fiatal kora ellenére, több ízben mutatta meg "képességeit" a különböző pontyfogó versenyeken. Nem titkolom, egy ideje már "figyeltem" ténykedését, és ez idő alatt, fiatal kollégám hozzáállása a pontyozáshoz, szakmai nyitottsága és törekvése az állandó fejlődés felé hamar meggyőzött arról, hogy neki bizony "köztünk a helye"! Első közös "munka évünk" majd a 2017-es esztendő lesz, amikor is többféle, hatásos etetési, csalizási és szerelési tippet, valamint verseny helyzetekben bevethető taktikát mutatunk be nektek itt a Zóna magazinban és a ZÓNA youtube csatornáján. Horgászataink során elkalandozunk majd az ország több népszerű, valamint kevésbé ismert vízterületére is, azt javaslom: érdemes lesz követni a ténykedéseinket.

Tisztaság, rend a parton, sok szép hal a vízben... ez Őzetanya!

A legtöbb álláson, kényelmes stégekről horgászhatunk...

A jövő évi tervek mellett persze a tettek mezejére is léptünk, hogy egy mini "csapatösszetartás" keretén belül egy kellemes horgászat közben szakmázhassunk, összevethessük a pontyhorgászathoz fűződő gondolatainkat, módszereinket. Újdonsült társam javaslatára, úticélunk a Nyíregyházától 18 kilométerre fekvő, Őzetanya bojlis tó volt, amely 2012-ben nyitotta meg kapuit és mintegy 24 hektáron várja a bojlis módszert gyakorló sporthorgászokat!

Jópár helyhez, kényelmes és ízléses faházak is tartoznak...

Előzetes terveink és lehetőségeink szerint, egy úgynevezett sátras állásra ültünk volna le, de egy váratlan fordulatot kihasználva, végül a tó egy faházas helyén kezdhettük meg a horgászatot. A bójánkat mintegy 130 méterre helyeztük el és az alapozó etetésünket hamar bejuttattuk. Ehhez most a BAIT-TECH POLONI bojli 18 mm-es átmérőjét vettük elő, mellé használtunk még BAIT-TECH KRILL pelleteket, BAIT-TECH MARINE HALIBUT pelleteket és persze az elmaradhatatlan CHILLIS kendermagot se hagytuk ki a mix-ből! Ezeket az anyagokat "kezeltük" etetés előtt a POLONI olajjal és a brutálisan fogós SUPER CSL csilis folyadékkal!

Céljaink fókuszában ismét a BAIT-TECH!

Ezt követően, előkéinket kötöttük le és igyekeztünk változatos csalifelkínálással megkezdeni a horgászatot. Mindjárt az elején, igen jó választásnak tűnt a POLONI bojli 18 mm-es változata gumikukoricával, valamint FLUO POP-al való kikönnyítése, de a POLONI dumbells nagyobb változata is hamar a horgom alá került. Mivel, mindösszesen 30 órásra terveztük a teszthorgászatot, így mindenképp etetőkosár használata mellett döntöttünk. Ennek megfelelően - és mivel igen távolra helyeztük el a bójánkat - a ZÓNA HANANTO távdobó kosarainkba, egyrészt a már többször bemutatott BLACK CAP mixet gyúrtuk, másrészt a POLONI groundbait-et is alkalmaztuk! A kapások szerencsére nem sokáig várattak magukra, hisz Dávid rövid idő leforgása alatt, kifogott 3 darab 10 kilogramm feletti pontyot... Ez volt ám a kezdet!

Bojlis botjainkra, ezúttal HANATO kosarakat szereltünk...

A POLONI groundbait-et minden esetben áttörve kínáljuk fel a halaknak...

Itt azt látjátok, ahogy Dávid készíti elő bedobás előtt a szerelékét... a kosarában most BLACK CAP mix!

Ez egy jó dobás lesz...

A jó rajt, engem is hamar aktivizált és persze nem akartam lemaradni nagyon a társamtól! POLONI "dumbelemet" paníroztam kissé, majd kisvártatva az én botjaim is sorban "elsültek". Ezt követően egészen estig, szebbnél szebb halakat fogtunk, amelyeknek az átlagsúlya, szinte grammra pontosan 10 kilogramm volt. A horgászatba belefeledkezvén, hamar körénk telepedett az éjszaka, amely azonban meglepően csendesen telt. Ezen aztán nem sokat bánkódtunk, hisz fogtunk már halat bőven és így legalább tudtunk beszélgetni, na meg pihenni is valamelyest... Alaposan ránk is fért a "pause", hisz Dávid München mellől tért haza erre a rövidke horgászatra, míg én egy igen húzós hetem után "rúgtam újra" messzire a gázpedált....

Izgalmas fárasztások bivalyerős pontyok Őzetanyán...

A remek kondiban levő halak a jól megválasztott taktikánk eredményei...

Egy újabb tíz felettivel... ilyen ha Dávid belelendül!

Amíg a botok bent... jöhet a kapás!

A hajnal csodás percei ismét lenyűgöztek és újra megállapítottam, hogy a horgászat egy különlegesen egyedülálló, ősi szenvedély, és a természetre való "rácsodálkozás" lehetősége és képessége, talán minden másnál fontosabb emberi sajátunk... A felkelő napsugarak lassan hasítottak bele a víz tetején gőzölgő párafelhőbe, amely egy igen hatásos üzenet volt számunkra: ideje befrissíteni a szerelékeinket!

Hasad már a hajnal...

Gőzölög a tó felszíne... kapásidő van!

Egy forró kávé mindig új energiát ad...

Ami ezután következett, az minden bizonnyal a legszebb emlékképek között fog egy téli estén leperegni előttünk - köszönhetően annak, hogy fantasztikusan sikerült eltalálni a halak ízlését - hisz egymás után fogdostuk a szebbnél szebb halakat!

Poloni bojli és egy fluo pop up a horog alatt... szerették a halak!

Szinte egymás után fogtuk a halakat... nem volt pihenő!

Több alkalommal, mivel 3 vagy 4 boton volt közel egy időben kapásunk, szinte megoldhatatlan helyzet elé állítottak minket a halak! Szerencsénkre a szomszédban horgászók segítettek a szákolásban, amit ezúton is köszönünk! A "pontyparádé" eltartott vagy délig, majd kellemetlen csend ült a tájra... nemcsak mi nem jeleskedünk kapásügyileg ekkor, de szinte senki sem fogott semmit a tavon. Mindenesetre megebédeltünk, majd egy-egy kávéval kezünkben átbeszéltük a történteket. Rövid tanakodás után, egy újabb csalifrissítést eszközöltünk.

A "megskalpolt" Poloni bojlira ezúttal, a BAIT-TECH FLUO POP-UP PINEAPPLE & SQUID változat 10 mm-es változata került! Ez egy gyors és hatásos "kombó", amely nemcsak figyelemfelkeltő, de zamatai is igen csábítóak a halaknak! Érdemes kipróbálnotok, szinte minden vízterületen hamar kicsikarhatóak vele a kapások!

Ízlett nekik a felkínált csemege...

Horgászatunk legszebb hala... nagyon közel a 15 kilogrammhoz!

Időnk azonban vészesen fogyatkozott, és várt még ránk Dáviddal egy hosszú autóút... Mindenesetre értékes és igen hasznos tapasztalatokkal gazdagodhattunk Őzetanyán, amelyekből most, e sorok elolvasása után reményeim szerint Ti is tudtatok pár infót hasznosítani a jövőben!

Több mint 250 kilogramm kifogott hal 10 kilogrammos átlagsúly... így zártuk a 30 órát!

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor kedveljétek BLACK CAP oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról, munkásságomról!

Black Cap facebook oldala

Üdvözlettel:
Nagy Róbert - BLACK CAP

U.i.: Ezúton ragadnám meg az alkalmat, hogy meginvitáljalak Titeket a Horgász-Zóna standjára az októberi HorgászShowra a SYMA csarnokba!