Bemutatkozik a: BAIT-TECH POLONI

Az angolok már időben megszellőztették, hogy jön az az új csalicsalád, amely teljesen új lehetőséget biztosít a tudatos pontyhorgászoknak! Amikor végre befutott az első szállítmány a Zónába, akkor azonnal "feltéptünk" egy tasak Poloni-t...nos, a hatás egészen magával ragadó volt!
Az angolok ugyan már időben megszellőztették, mi mégis türelmetlenül vártuk, hogy piacra kerüljön az a csalicsalád, amely egy teljesen új lehetőséget biztosít a tudatos pontyhorgászoknak! Amikor befutott az első szállítmány a "Zónába", akkor kollégáimmal, azonnal "feltéptünk" egy tasak BAIT-TECH POLONI-t... - és erre tisztán emlékszem - a hatás egészen magával ragadó volt!

Mi ez a lehetőség? Nos, az, hogy egyszerűsítheted a csalis táskádat, nem kevés pénzt felszabadítva ezzel! Ez a csali a "Jolly-Joker", a mindenes, egy tasak Poloni golyó ugyanis, helyettesít jó pár zacskó különböző ízesítést!

A jelenleg elérhető, komplett POLONI skála egyenlőre így fest:

- Pop up bojli: 14 mm-es (70 gramm)
- Pop Up bojli: 18 mm-es, (70 gramm)
- Süllyedő "normal" bojli: 14 mm-es (1 kilogramm)
- Süllyedő "normal" bojli: 18 mm-es (1 kilogramm)
- Groundbait vödrös kiszerelés 3 kilogramm

A Bait-Tech Poloni termékcsalád megérkezett...

Az Ipswich városában székelő, csaligyártó vállalkozás célja, ezzel a termékkörrel, egyértelműen az volt, hogy egy fogós, mindenhol bevethető, valóban 4 évszakos "csalicsomagot" kapjunk kézhez. Továbbá nem kamu az sem, hogy, mintegy 2 év kemény tervezés, megbeszélés és tesztelés után alkották meg a Poloni-t!

Manapság már nehéz ugyan ilyet mondani, de ezt a csalit egy egészen egyedi íz és illatvilág jellemzi! A különleges és az "eredetiségét megőrző" ízesítése, valamint a kiegyensúlyozott tápanyagtartalma azt eredményezi, hogy a pontyok a Poloni-t egész évben természetes táplálékforrásnak tekintik. A magas fehérjetartalom mellett, a Poloni, igen egyedi fűszerezést is kapott, ami megkülönbözteti az ízét és illatát bármi mástól. El kell mondani azt is, hogy jó pár természetes növényi fűszert is tartalmaz. A paprika, bors, szegfűszeg, fokhagyma, fahéj biztosan van benne, a többit nem tudtuk még beazonosítani... az angolok meg nem fogják az orrunkra kötni... A paprikafűszer és a bors egyértelműen hatékony adalékok, ezt sok más bojli fogóssága is mutatja (pl. Source, Hot Demon, stb.). Csalogató hatását tekintve gyorsan nyit és hosszan tart - ez ma a legmodernebb előállítási technológia eredménye lehet csupán!

Személy szerint, már nagyon vártam az első "éles próbát", ahol terveim szerint, a teljes palettát le akartam tesztelni... ehhez segítségül hívtam jó barátomat, a kiváló pontyhorgászt, Hoványi Attilát. Mivel időnk nem sok volt, így a pár órás teszt helyszínéül, egy Budapesthez közeli intenzív tavat választottunk, amely minden szempontból megfelelt az elvárásainknak. Az Arizóna tó, "büfé felőli" oldalának a közepén választottunk végül helyet, ahol etetésünket, mintegy 80 méterre alakítottuk ki. Természetesen, a spomb-os botunk és a szerelékünk is tud nagyobb távot, de ezen a napon, nem akartunk különösebben "erőlködni" a dobásokkal és arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen gyorsan csalja be elénk a Poloni a halat...

Az első dobások után, bő 5 perccel, a jó kezű horgásztársam máris egy közel 10 kilogrammos tólakóval vette fel a küzdelmet, amely a Poloni család egy szem, "visszaólmozott" 14 mm-es pop up-jára éhezett meg. Pár percre rá én következtem egy klasszikus (18mm+14 mm) Poloni hóemberrel bölcsőbe csalt 8 feletti tőponttyal... a pazar kezdetet, több potyka is követte, amelyek átlagsúlya 6-7 kilogramm körül volt. A halak folyamatosan jöttek, így nem unatkoztunk! Attilával a tapasztalatainkat azonnal megbeszéltük és tudatosan kezdtük beépíteni a délutáni taktikánkba...
Az egyedi, fűszeres ízvilág, hamar meghozta a nagyobb halakat is...

Attila egy újabb tíz felettivel tesztelt, na ná, hogy azóta már a táskájában a Poloni...

Ennek tükrében, "spomb-mixünkre" Poloni olajat locsoltunk, amely valósággal "kinyitotta" a halibut pelleteket és a kisebb nagyobb csalogatóanyagainkat!
A Poloni olaj sokrétű felhasználást kínál számunkra...

Nem voltam rest, és a groundbait-be is csepegtettem a rendkívül erőteljes illattal rendelkező olajból. Nekem a fokhagyma és bors jutott először az eszembe amikor beleszagoltam, de a halak nem sok időt hagytak a gondolkozásra! Egymás után jöttek a pikkelyes "Poloni fanok"...Attila előbb egy 11 feletti tövessel, majd egy 15 pluszos tükrössel "bőszített fel"... Nem sokkal később, aztán egy kilenc körüli meseszép pikkelyes ponttyal "vigasztalódtam", amely egy szem olajba mártott 14 mm-es, süllyedő Poloni golyóra csábult el...

A halak azonnal és intenzíven jelentkeztek az új csemegére...

Nekem ez a jött be leginkább...Poloni olajba mártott hóember a horog alatt!

Aztán egy kisebb szünet következett, így végre mi is pihenhettünk valamennyit. Az őszi nap azonban gyorsan telik, a délután csalóka fényei, ilyenkor már rohamosan rövidülnek, teszik ezt azért, hogy a napról napra egyre gyorsabban megérkező sötétedésnek adják át a fáradó helyük... Nem sokat vacakoltunk hát, alaposan igyekeztünk kihasználni a rendelkezésünkre álló horgászidőt. Egy óvatos, már-már maszatolós kapás után azonnal megállt a kezemben a long-cast feeder... Nagy halat akasztottam, amely egy izgalmas fárasztás végén, egy közel 11 kilós tokhal formájában mutatta meg magát a fényképezőgépemnek!

Ez a termetes tokhal is felvette az új csalit...kell ennél több?

Ennél frappánsabb végszót nem is lehetett volna elképzelni, így a felettébb pozitív tapasztalatainkat már a hazaúton beszéltük meg Attilával. Az alábbiakban összegzem számotokra a legfontosabb megállapításaimat a Poloni csalikról, amelyeket reményem szerint Ti is kamatoztatni tudtok a későbbi horgászataitok során...

Poloni groundbait: "A 3 kilogrammos vödrös kiszerelésben kapható etetőanyag egy halvány pirosas, barnás tónusú anyag, amely a Polonira jellemző fűszeres illattal rendelkezik. Bekeverve jól tapad, de nem lesz ragacsos állagú. Használatakor javaslok hozzá Poloni olajat adagolását, valamint 4 mm-es Spec G pelletet..."

Poloni olaj: "Azonnal kiszúrtam magamnak ezt a különleges terméket, amely véleményem szerint egy rendkívül sokoldalúan felhasználható anyag. Egyaránt alkalmas a különböző magvak, pelletek és bojlik ízesítésére, de az etetőanyaghoz közvetlenül adagolva is igen hatékony... Agresszív és igen erős illata a halak számára gyors és hatékony üzenet...Használhatod akár dipp-ként is!"

Poloni pop-up bojli: "Ezek a két méretben (14 mm és 18 mm) kapható lebegő változatok, azoknak lesz nagy-nagy segítségére akik szeretnek technikásan horgászni a kedvenceikre. Akár önmagukban is használhatóak, de ebben az esetben gondoskodnod kell azok megfelelő visszaólmozásáról. Nekem beváltak a klasszikus hóemberekhez is, rendkívül vonzó illatuk és semleges színük, nagy segítségedre lesz a termetesebb halak horogvégre kerítéséhez..."

Poloni bojli: Ezek a két méretben (14mm és 18 mm) kapható normál, süllyedő változatok egy visszazárható tasakban és 1 kilós kiszerelésben kerültek forgalomba. Intenzív íz és illat jellemzi őket, így nemcsak csaliznod lesz érdemes velük, de egy pár szemet mindenképp tegyél az etetésed környékére is belőlük... "

Sikeres teszten vagyok túl...most már Ti jöttök!

A Poloni termékcsaládot ajánlom tehát minden olyan horgásztársamnak, aki szereti az újdonságokat és persze szeretne még több halat fogni...még többet és még többet...

Üdvözlettel:

Nagy Róbert - Black Cap

Kedveljétek oldalamat a facebook-on, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról!

Black Cap facebook oldala

Utazás a Dunán - új dokumentumfilm!

2024. július 22. - Horgász-Zóna
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét