Februári feeder portya...

Nekünk horgászoknak, a február több szempontból is "hálás" hónap. Egyrészt csak 28 napból áll, másrészt a tél utolsó hónapja is egyben! A március kopogtat, a horgászember egyre bizakodóbb! Pop Attila, azonban nemcsak várakozással töltötte ezeket a napokat, hanem egy igazán tartalmas hétvégén van túl... Na nézzük:

...Meglepő vagy sem, de szinte márciusi időjárásban volt részünk, így február derekán. A hőmérséklet is magasabb értéket mutatott az ilyenkor megszokottnál, ezért nem is lehetett kérdés, ismét csak a vízparton talált rám a hajnali „harmat”… A reggeli eső azonban kissé gunyorosan „kopogtatott” az autóm ablakán, és még az a fránya szél is belekapott a kabátomba, amikor végre kiértem a Keve horgászparkba. Itt, az előző este megbeszélt helyen és időben találkoztam Kiss Zoltán barátommal. Zolival eddig csak versenyhelyzetben horgászhattam és ezen alkalmakon, ő rendszerint kiemelkedő teljesítményével hívta fel magára a figyelmet. Nem titkolom, a „method feederezés” egyik mesterének tartom… Így, nem is lehetett kérdés az, hogy igent mondjak a meghívására, azt remélve, így talán elleshetek tőle néhány jól bevált trükköt, taktikát...

Itt a „Kevén”, a bojlis állások egyikét szemeltük ki, mert az murvával borított, így az „áztató időben” – gondoltuk - talán nem leszünk annyira sárosak. A kipakolásnál volt ugyan egy szusszanásnyi esőszünet, ami legalább, arra pont elég volt, hogy ne ázzunk meg, és kényelmesen bekeverhessük az etetőanyagainkat. Ahogy azonban az első dobásokat elvégeztük, már újra rákezdett és délutánig el sem állt az „égi áldás”…

Horgász állásom, amely megvédett az esőtől...

Én elsőnek egy 3mm-es halibut pelletel indítottam a Bait Tech kínálatából - mivel szép számban felelhető tokhal is a vízben– azt reméltem, elcsípek majd néhányat belőlük. Pár óra leforgása után, egy ponty, meg pár darab keszeg volt a mérlegem. Ekkor azonban, kissé taktikát váltva, a BAIT-TECH Special „G” Green-re cseréltem az etetőanyagomat és a sekélyebb részeken próbáltam a pontyok nyomába eredni. A sár és a folyamatos eső ellenére, a sikerélményt végül a halliszt alapú pellet és a szintén hallisztes, előbb említett Special „G” Green "panír" hozta meg, néhány kisebb pikkelyes formájában. Az igazi „Kevés nagyhalakat” viszont, ekkor még nem sikerült megtalálni… de talán ez február közepén nem is lehet olyan meglepő.

Keverékem alkotóelemei, amelyek ismét bizonyítottak...

Zoltán kicsit szerencsésebb volt, egy gyönyörű „koi” pontyot is akasztott és több bajszost is szákba terelt egy kis időre. Társam, a „nehezített” terep ellenére is sikeres volt, bár a halak folyamatosan a nád törzsek menedékébe próbáltak „előle” elbújni. A nap második fele és az erősödő eső valamint szél a néma mozdulatlanságba burkolta a horgászbotok spicceit. Majd az eső végre megszűnt és újra mozgás támadt! Hirtelen, szinte a semmiből egy erőteljesebb húzásom volt, amire bevágtam és úgy éreztem: egy fatörzset akasztottam! Lassan, komótosan húzott, hol megindulva, hol hagyva magát, de nem éreztette velem "őkelme" a súlyát… Tíz perc múlva, végül megláttuk „Ferit”, aki egy kb. 7-8 kg-os tokhal, de sajnos a nehézkes mozgást a farok úszójába akadt horog okozta…

Termetes tokhalammal, amely szintén a kosaram körül szimatolt...

A nap végére, mindent összevetve, sikeresnek könyvelhettem el az aznapi kirándulásunk. A kellemetlen időjárás ellenére, megbeszéltünk egy második horgászatot is, "na ná, hogy mindjárt másnapra"! Helyszínül ezúttal a Benta park hetes tavát választottuk ki! Szintén korán érkeztünk, a jobb helyek elfoglalása volt a cél, amihez az előző napi Bentás beszámolók adták számunkra a biztató alapot. Végül a tó hátsó részén foglaltunk helyet, ahol Bódis János is csatlakozott hozzánk. Az itt használt etetőanyagok terén, részemről a még előző napról megmaradt BAIT-TECH Special „G” Green és a pellet kombó volt soron, valamint a jól bevált szintén BAIT-TECH F1 hallisztes kaja. Ezekhez, a szintén BAIT-TECH INCREDIBLE EDIBLES édes-kókuszos 8-10mm -es csalikat párosítottam, 7 mm-es csali tüskén felkínálva. Itt már szinte magától érthető módon a sekélyest céloztuk meg, úgy 90-100 m-en, de Zoli egyetlen halától eltekintve nem sok sikerrel.

Kezdjük így...

...Majd jöhet még egy kis kaja...

...Kész is vagyunk!

Három óra gyenge próbálkozás után úgy döntöttünk átköltözünk a tó első felébe, azt remélve, ott talán nagyobb szerencsével járunk. Az időjárásra nem lehetett panasz, delelőt egy kis szél kivételével gyönyörű napsütés volt, ami kitartott délig és még a kettős fronthatás sem szegte kedvünket. Az első halam, ami a fent említett kókuszos pop-up rajongó volt, szintén tovább emelte a nap fényét. Azt sejtem, a délután ránk köszöntő borús idő és a szél is rásegített a kapásokra, ami végül, több halat is hozott számunkra.

Szép halaknak is örülhettünk...

A jól megválasztott csalik, végül meghozták a halakat...

Mindent kaptunk tehát a hétvégén, esőt, sarat, szelet és kettős fronthatást is, de a BAIT-TECH hallisztes etetőanyagai – már nem is meglepő módon - ebben az extrém időben is remekül működtek! Ezúttal azonban, inkább a keresgélős horgászat volt a nyerő, ám mindent összevetve, egy igen jó kis "beszélgetős, horgászós" hétvégét tölthettem el, barátok közt a vízparton! Azt gondolom, panaszra tehát semmi okom, legközelebb, talán ha a víz is melegszik még pár fokot, nagyobb eséllyel űzhetem kedvenc időtöltésem a parton… Szóval hamarosan újra jelentkezem!