Harsányi Pontycsokor, gondosan „kötve” II. rész

Ígéretemhez hűen, itt a II. részben, időrendben haladva, a harmadik Harsányi utam történéseit igyekszem pontosan összefoglalni számotokra. Az első résszel kapcsolatban, sokan fordultatok hozzám, gyakorlati kérdésekkel, így azt ígérem, már itt a bevezető sorokban: aki elolvassa ezt az írást, konkrét és használható információkkal fog gazdagodni...

A "munkám" azonban, megmondom őszintén, az előttem megjelenő élmények újbóli "megélése" miatt, még most, hetekkel később is, nagyban megnehezül!

Szinte percenként megállok az írás közben és hátradőlök otthonom kényelmes székében, miközben az ablakomon kitekintve, hosszasan megpihen szemem, az Angyalföldi kertváros, egy „csendesen megkopott” utcakövén...

Gondolataim azonban, sokkal messzebbre, egészen másfelé tartanak, vissza, vissza, vissza Harsányba! De elég az álmodozásból! Mondom most magamnak, és elkezdem végre a beszámolót...Na lássuk:

Már április közepét mutatta az a folytonosan csak rohanó naptáram, amikor Toman Áron horgásztársammal, újra nekivágtunk az útnak. Az éjszakai "ébredés" és a bepakolás szertartásszerű mozdulatai után, végre jó irányba került az autónk! Az M3-as komor egyenesei és a várakozás izgatott percei között, volt időnk, barátommal átbeszélni a taktikánk!

Az áprilisi hajnal "magányos lovagjaiként", miközben a néptelen "pályát szeltük", beszélgetésünk nemcsak a „halfogás” körül forgott. Számos témát vitattunk meg az élet egyéb területeiről, majd miközben a tóhoz érkezett autónk, mindketten gazdagabbak lettünk egy baráttal...

Időzítésünk remekül sikerült, hisz mi voltunk az elsők az "ajtóban"... Ahogy a fakerítésen átbámultunk, szinte már be is dobtunk volna! A szemközti bojlis állásokról a „szemünkbe érkező” fények mutatták: "él" a víz! Nem sokkal később, sorban érkeztek a horgásztársak. Elsőként mindjárt a Jászberényi Szabó Rolandék! Vidáman üdvözöltem hát "földijeim" és „átdumáltunk” a várakozás perceit...

Aki figyelemmel követi Roland "harsányi munkásságát" az tudhatja: Ő az egyik legjobb kezű finom szerelékes horgász a "pályán", (tudom, most Roli barátom, aki e sorokat olvassa, elmosolyodik és nem ad nekem igazat...) tény, hogy nevéhez 20 feletti bajszosok(!!) és sok más 15 pluszos hal is fűződik, mindezt, persze feeder bottal!

Ahogy "megnyílt a kapu", Áronnal megindultunk és a napijegyes oldal első harmadának a végén fogaltunk helyet. Szinte teljesen benépesült az "egyenes". Előkerültek a „ponty csapdák”, és hozzánk hasonlóan, mindenki nagy energiával kezdte meg a horgászatot!

A kora reggeli órák, a tapasztaltabb Harsányi horgászok beszámolói alapján is, a jobb eredménnyel kecsegtető időszaknak számítanak ezen a vízen...

Én, ezen a horgászaton, egy régebbi SHIMANO gyártmány, 4 méter 86 centiméter hosszú, EXTRA HEAVY LONG, 180 gramm dobósúlyú feeder botját használtam. Erre a készségre, kedvenc 14.000-es dobbal rendelkező ULTEGRA orsómat tettem. Mono, SUFIX damilom, 0,23-as, ez a zsinór már többször bizonyított a számomra. Bízok is benne, de azért dobóelőkének 0,23-as POWER PRO fonottat választottam. Ezen, az extra hosszú és erős „nagy gyűrűs” rezgőspiccesen egyáltalán nem tartom túlbiztosításnak ezt a méretet. Szerelékem lelke a 60 grammos, fekete színű, DEÁKY, "száras" távdobó kosár, amelyen a kosár részt 4 és fél centivel feltoltam a műanyag száron, majd egy fogóval enyhén összenyomva, fixáltam azon. Előkém pontos hossza 10 centiméter, 0,19-es POWER PRO-ból kötve, amely, tekintve hogy valamelyest "merevebb" a társainál, véleményem szerint az egyik legjobb „anyag” erre a célra. Az alkalmazott horgom, amely már oly sokszor bizonyított számomra: a GAMAKATSU „method hook”, de ezúttal a 2-es méretben! Aki ismeri ezt a típust, az tudja, hogy az elsőre talán nagynak tűnő kettes méret, valójában nem is „túl nagy” és a súlya sem túl vészes, azonban hihetetlen módom (meg)tartja a halat!

Kedves finom szerelékes horgásztársam, ha ezt a felszerelést durvának tartod, akkor "mentségemre" legyen mondva, hogy célhalaim a 12 feletti pontyok voltak és szerettem is volna mindegyiket biztonsággal kifárasztani…

A kosaramba erre az alkalomra a következő keverékemet raktam össze, amelyet „zöld óceánnak” neveztem el:

- 1kg. BAITEC SPECIAL „G” GREEN
- 1kg. HALDORADO MAXIMUM GREEN
- ½ kg. HALDORADO TOTAL FISH
- ½ flakon TOP METHOD FLAVOUR GREEN PEPPER
- ¼ flakon ZÓNA KÉK PATRON
- 2 teáskanál konyhai őrölt fekete bors
- + a szükséges vízmennyiség hozzáadása…

A "zöld-óceánt" 2x törtem át… egyszer a helyszínen, egyszer előző este a bekeveréskor.

Feszült várakozás következett…szeretem ezeket a perceket is, hiszem, ettől is válik ez a nagyszerű sport, sokunk nagy-nagy kedvencévé…

Aztán persze ki más, mint Toman „mester” kívánt szép jó reggelt valamennyi kedves horgásztársnak, amikor odadörgölt az első jobb kapásának. Én, megszákoltam a halát, amely verte a 10 kilót… még mormogtam magamban valamit - de hogy mit arra már pontosan nem emlékszem - amikor nekem is halat jelzett a spicc! Első halam, egy termetes, nászkiütésekkel borított fejű, „dorozsmás” dévér keszeg személyében érkezett… Ez igen BLACK CAP! Gratuláltam magamnak, majd a 15 mm-es csali tüskémre egy pop-up újdonságot szúrtam.

A csali és a horog között rövidke fonott részre, egy apró „dinsmores” puha sörétet nyomtam, ami a horgot még épp lenn tartotta! Éreztem, tudtam, most jönnie kell! Jött is…

Az első húzós kapásom után, megállt a kezemben a bot! A „karónak” csúfolt durva feeder, végre irányba állt és a „valami”, lomhán oldalazni kezdett, olyan 110 méterre tőlem... Tipikus védekezése ez a Harsányi 10 pluszosnak... reménykedtem! Ilyenkor ember legyen a talpán, aki meg tudja tippelni mekkora hal akadt a horogra. Egy rövidke „szomszédolás” és „zsinór akrobatika” után végre a kezemben tarthattam a parádés Harsányi tükröst! Súlya 10 feletti, így a remek kezdés, végre nekem is megadatott!

első halammal boldogan...működni látszott a taktikám

Barátommal ezután elfogyasztottunk egy-egy adag kávét, majd „keszegeztünk” egyet. Micsoda boldogság 110 méterről kitekerni, csalizni, dobni, egymás után mondjuk ötször….Nade a hatodik!!

A hatodik keszeg után, az új csalimra (erről majd később) oktatófilmbe illő feederes kapással érkezett jelentkező…

Szinte lassított felvétellel kóborolt ellenfelem a messzeségben és csak nagyon lassan, méterről méterre sikerült kifelé csalnom. A parti rész sekélyessége miatt, a halak itt, mindig visszakérnek jó pár méter zsinórt. Mintegy 20 perc után, végre a KORUM "nagyfejűben" pihegett az óriás! A MAD bölcsőbe helyezve szememmel simogattam a halat. Egészséges példány volt, súlya 17,36 kg.! Az eddigi legnagyobb feeder botos halam! Barátom gratulált, majd elkészítette , életem ez idáig legszebb fotóját, ezúton is köszi Áron! Hálám jeléül, pár darab dumbel formájú csalit adtam társamnak, aki örömmel fűzte horga alá!

eddigi legnagyobb feeder bottal fogott pontyommal...büszkeség és boldogság járta át a testem...

A jobbos szomszédom is gratulált, majd a „siker csalim” mi létéről érdeklődött udvariasan. Szimpatikus srác volt, így neki is adtam a „sárga csaliból”. Ami ezután következett, minden elképzelésemet felülírta! Áron kifogta élete ezidáig legnagyobb tőpontyát, egy 18 feletti személyében, míg a szomszéd egy 12 felettit! Ez a hal ifjú horgásztársam addigi legnagyobb hala volt, örömmel gratuláltunk hát neki a rekordöntéshez!

Áron legnagyobb eddig fogott tőpontyával...na fog ő még itt nagyobbat, ebben biztos vagyok!

Ezután ismét az én perceim következtek! A 15 feletti tőpontyom Áron barátom segítségével került a bölcsőbe! Persze, hogy ez a hal is rekord, hisz nekem, ő az eddigi legnagyobb töves! Ja, és persze ez a hal is a „sárga csalira” Persze, hogy a visszaólmozott verzióra! Három rekord hal!

15 feletti tőpontyom, egészen lenyűgözött!

Úsztunk az örömben! Én egy sör azért kinyitottam és pár percre leültem, majd mélyen elraktároztam magamban az átélt szép perceket…

A délután azonban úgy zúdult a nyakunkba, mint egy tavaszi zápor, olyan kellemetlenül és éppoly váratlanul! Élveztük a pecát, gyorsan eltelt felettünk a nap! Pakolnunk kellett…

Áronnal szomorúan rakosgattuk a kocsiba a cuccainkat és már egy mielőbbi visszatérést tervezgettünk. Elképzeléseink szerint, egy legalább egyéjszakás, 32 órás feeder maratonra érkeznénk…

Kedves Zóna magazin olvasó! Remélem írásomból Te is tudtál valami hasznos információt meríteni! Bízom benne, hogy hamarosan újabb kalandokról írhatok! Addig is eredményes horgászatokat!

U.i: a „sárga csali” kiléte egyelőre maradjon titok! Na, nem irigység dolgozik bennem, hisz a következő cikkemben, úgyis be fogom mutatni e csalit! De engedjétek meg, hogy ezzel „ kis fogással” ösztönözzelek arra, hogy Te is mielőbb vissza találj a Zóna magazinba… :)

Üdv:

(Black Cap)

OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét