Keve horgásztó

Nyirkos reggelre ébredtem, és mint oly sokszor, ma sem terveztem meg előre, hol fogom a botokat bevetni, de tegnap sikerült egy kis baráti pecát összehozni, így végül a Keve horgászpark lett a kiválasztott, annak is a "bojlis" állása...

Tavasszal már voltam ezen a helyen, és akkor is szépen adta a halat, így minden összeállhat egy jó kis horgászatra. Lassan bepakolok az autóba, majd felveszem a barátokat is. Persze, már az autóban megy az agyalás, hogy ki, mit, és hogyan fog bevetni... Az út egyszerű, végig az M7- n míg odaérek, Budapesttől 35 km. Tavaly sikerült többször is lejutnom erre a tóra, és végül a siker sem maradt el. Legutóbb viszont változtattam egy picit és csalódott is maradtam, pedig utólag mérlegelvé, talán ugyanazt a taktikát követtem volna újra el.

Az autópályán kattogok tovább, mit és hogyan fogok "megjátszani", de a válaszokat úgyis a tó adja majd. Roland a tógazda, mosolyogva kérdi- Megint? Pedig tudod, hogy "nincs ebben hal." Persze, válaszoltam, de még egyszer sem fordult elő, hogy ne fogjak... Utólag belegondolva, az első 10+ és a legnagyobb tok, ami 12,5 volt is ez a tó adta. De számtalan ismerőst és barátot is idecsalt eme halban gazdag hely. A 14- es állás a mienk, és bár kicsit szűknek tűnt, végül nem okozott gondot, hogy hárman is odaültünk. Jobb szélső hely az enyém, távnak pedig a minél messzebb bizonyult a jónak mert a halak csak ott akartak táplálkozni.

Az "anyag" ma, a jól ismert BAIT-TECH Marine Halibut pellet, csalinak pedig az ananászos micro pop up -ot vetettem be. Reményeim szerint nem kell majd újabb anyagokhoz nyúlnom, hiszen ez a kombó már bizonyított itt és többször előfordult már, hogy "nagy mellénnyel" hagytam magam mögött a tavat. A halak ma lassan kezdenek eszegetni és mire az első halam jelentkezik, már igencsak magasról néz le ránk a felhők közül a nap. Sűrűsödnek a kapások és az egyik botot félrerakva már csak egyre koncentrálok. Közben újabb ismeretségek köttetnek és mindenkinek adok néhány szemet a "csoda csaliból", ami nem más, mint BLACK CAP ROBI barátom egyik nagy kedvence, a BAIT-TECH POLONI Dumbells!

A hallibut pellet is jól vizsgázott, bizonyítja ezt a halak magas száma, ami bőven húsz fölött ált meg. A tó 12,5 ha terül el melynek a méreteit akkor érzékeli igazán az idelátogató, ha nem a 14 bojlis állás valamelyikére foglal, mert akkor bizony akár több száz méteres séta is beleshet a göröngyös úton. Semmiképp nem a gerincbántalmakkal küzdő vagy fájós lábúak kedvenc helye, főleg nem ha kocsit sem találunk,és higgyétek el az a néhány darab hamar elfogy. A legrosszabb, amikor dolgunkat intéznénk és sétálhatunk, vissza a halőrházhoz a peca felszerelést pedig ott kell hagynunk, egy addig ismeretlen "sporira"...

A gát rész az abszolút kedvenc. Mindig tömve van, hiszen ez van legközelebb a parkolóhoz, de nekem úgy tűnt a szebb példányokért gyalogolni kell. A büfé sincs annyira felszerelve, hogy simán rábízd magad az ott kapható dolgokra, jobb biztosra menni, és ezért javaslom: igyekezz felkészülten érkezni akkor nem érhet meglepetés. Az 1200 forintos beugró választ adhat sok mindenre, és mégis a horgászok többsége inkább autózik mintsem egy közelebbi tóra tegye a voksát és várja a kapást. A tó egyszerűsége vagy az, hogy sokan csak egy jót szórakozni látogatnak ki adja azt a miliőt amiért érdemes itt áztatni a csalit, és én is ezért fordulok meg gyakran a partján.

A délutáni eső szinte felfrissítette a halakat, "folyamatosan támadtak minket", így kapást kapásra halmozva jutalmazták a kitartásunk! Az ereszkedő nap fényében még összepakolunk és az autópályán hazafelé élményekkel gazdagon, csipkelődve, széles mosollyal az arcunkon hagyjuk magunk mögött a Keve horgászparkot.

Értékelés:

- Tó elhelyezkedése, megközelíthetőség 7 pont
- Beállás autóval, szállítókocsi 3pont
- Halasítás (intenzíven telepített, ritka halfajok) 8 pont
- Egyéb szolgáltatás (WC, tűzrakóhely, fedett horgászhely, szemeteskuka) 2 pont
- összesítve: 5 pont

(megj: saját tapasztalatból, illetve mások által összeszedett információk alapján alkotott saját vélemény)

Üdvözlettel:

Pop Attila

KAPCSOLODÓ TERMÉKEK

0 Ft

Utazás a Dunán - új dokumentumfilm!

2024. július 22. - Horgász-Zóna
OKUMA horgászbot és- orsó bemutató nyílt hét