Nádudvar, Te titokzatos...

Ha most Te, kedves olvasó a fenti cím láttán - valamint előzetes ismereteid alapján - óriás tok halakról, az azokkal folytatott izgalmas küzdelmekről szeretnél olvasni, akkor talán "csalódni" fogsz... Azonban nekünk horgászoknak, vizeket, természetet féltő, szerető embereknek, meg kell "barátkoznunk" a dolgok történéseivel. Mármint azokkal a feltételekkel, amelyek tőlünk teljesen függetlenül következnek be, és azok ellen tenni nem tudunk. Ilyen például egy tó halállományának hirtelen bekövetkező változása, vagy annak aktuális halasítása vagy épp a halak kapókedve. Igaz, szabad akaratból választhatunk, hogy éppen hova is megyünk horgászni, persze tegyük gyorsan hozzá, az élményeink, emlékeink nagyban befolyásolhatják, hogy épp merre is indulunk a "nagyvilágban"...

"Nekünk Magyaroknak nem csekély hibánk az, hogy rohanvást szoktunk utazni. A futó ember pedig nem lát semmit, nem hall semmit, nem érez semmit. Csak az álló ember, a nyugodt lelkű és nyugodt szemű, az az öterejű fölfogó, aki az öt érzék képességeivel a tudásának birtokába szedi az utazásban eléje forduló kincseket..." (1)

Nemesnádudvar az úti célunk! E hangzatos település nevet, az odavezető hosszú kocsiúton aztán többször "ízlelgetem" magamban, hiszen már kimondani, egyáltalán kiejteni is szép, próbáld csak meg... Aztán eszembe ötlik a húsvét előtti ottlétünk, ahol társammal, az alig 48 órás horgászatunk alatt, vadul küzdő pontyok mellett, sikerült két darab tok óriást is kicsalni a vízből. Szép emlék. Az emlék azonban "alattomos" dolog, hiszen folyton ott motoszkál a tudatban és nem hagy nyugtot. Baráti társaságunk is nagyban bízott az előttünk álló hétvégében. Az időjárás már napok óta frontmentes, ez jó szokott lenni, de a "jós" mindezek mellett, sajnos fülledt meleget ígért e szeptember eleji napokra. Ez egyszer igaza lett. Gyorsan falja autónk a kilométereket, de még messze vagyunk, nézegetem a GPS-t...

Az ismeretlen víz, mindig nagy kihívás... de javaslom: éljük is meg a szép perceket!

"Az utazás távolságot teremt, és kibillent a közvetlenség biztonságot ígérő közelségéből. Kérdéseket vet fel, és kétségeket ébreszt nem csak a látottakkal, hanem saját látásmódunkkal, önmagunkkal szemben is. Lehetőséget ad a rácsodálkozásra, az elemi felismerésekre, a világ csodáján érzett ámulatra..." (2.)

Megérkeztünk A hangulatos tőzeges tó ismét azonnal elvarázsol... A partszéleket körbeölelő "ősnövényzet" szívet melengető látvány. Amerre nézek, mindenhol vízbe boruló bokrok, félig bedőlt fák, itt-ott halak loccsannak és a napszemüvegemnek köszönhetően, hamar felfedezek pár túrás nyomot is a víztetőn megjelenő buborékcsíkok formájában... A nem mindennapi látvány szapora pulzusra hangol és igen gyorsan belakjuk a faházakat. Az egymástól jól elkülönülő állások, megfelelő "magányt" adnak, már csak a halakon a sor, gondoltam magamban. Barátnőm Alexandra is lelkesen pakolászik, mivel ez lesz az első komolyabb horgászata, ennek megfelelően, én is igyekszek alaposan előkészíteni az állásaink. Etetéshez, egy bóját teszek ki, erre kicsit később, 2 botot "húzok" rá. A többi "csapdánkat", "kereső üzemmódba" állítom, az az a túlparti "zeg-zugokat" horgásszuk meg bizakodva...

A jó csalik és csalogatóanyagok megválasztása, nagyban megnövelik magabiztosságunkat a parton...

A 0,36-os főzsinóromhoz, 0,45-ös monofil előtétzsinórt kötök, horogelőkém természetesen bevonatos, 25 lbs "jelly", míg horgaim, itt nem is lehetnek mások , mint a PB products Jungle hook-jai 2-es méretben! Magabiztosságot ad a felszerelésem többi része is, hiába na, Tribal botjaim és Magnesium orsóim már nem egy nagy csatát megéltek a kezemben! A nagy sürgés forgásban aztán, kellemes a hangulatban köszönt ránk a Nádudvari éjszaka, melyet egy finom vacsorával, hozzá illő borral, és persze a hosszan elnyúló baráti beszélgetéssel múlattunk...

Ha a körülmények megkívánják, akkor nem finomkodok... felszerelésem minden elemében megbízok!

Éjjel és hajnalban aztán mindenkinek "becsippant" és szákba kerültek az első halaink. Kifogott pontyaink, zömében 3-8 kilogrammig terjedő súlyban érkeztek. Az első fények érkezését, egy bögre forró kávával a kezemben vártam, átadva magam a természet varázslatos ébredésének...

Nagy csali, nagy hal!?

"Az ember és természet egysége valamiféle ősi, megbonthatatlan kapocs, amely, ha részese lehetsz ennek az élménynek, lélekben visszavisz a gyökerekhez..."(3)

Később aztán, Szandival együtt, egy bőséges reggeli elfogyasztása után, nagy erőkkel kezdjük meg a napot. A halak is aktívak voltak, legtöbbször az akadó mellé közvetlenül letett csalikat húzták el, érdekes tény azonban, hogy a csalimérettel sem tudtunk szelektálni közülük... Tok halaknak még a nyomát se láttuk és sajnos a nagyobb pontyok se mutatkoztak. Mindenesetre a darabszámra nem lehetett panasza a társaságunknak.

"...Az emberek állandóan valami boldogságot, valami érdekeset várnak, valamilyen örömről, eseményről ábrándoznak. Ezért vonzó az utazás is. Azután a szabadság, a távolság... az újszerűség, amely mindig ünnepi, fokozza az életörömöt, márpedig mind erre vágyunk, ezt keressük, minden erős érzésben..."(4.)

Etetésemet igyekeztem BAIT-TECH POLONI bojlival feljavítani, egy kevés főtt kukorica és kender társaságában. Ennek hamarosan meg is lett a hatása, hisz gyors egymásutánban 3 kapásunk is volt. Előbb párom vezetett szákba egy 6 kilogrammos halat majd én következtem egy közel 10 kilós társával... A vízparti beszélgetésekből kiderült, hogy tok halakra hiába is várunk, hisz jelenleg nincsenek már a vízben... nagy kár, hisz így Nemesnádudvar elvesztette a rá jellemző sajátos varázsát... bosszankodunk is ezen többen! Ez van! Egy újabb kávét iszok, majd csalikat frissítek! A POLONI olajban "fürdetett" 20 mm-es ROBIN RED pellet "duplám" igen jó választásnak bizonyult. Már késő délutánra járt az idő, amikor egy igen pazar, 15 feletti tükrössel fotózkodhatom! Büszkén tartom a kamerába az érintetlen ajkú halat, majd gyorsan szabadjára engedem...

Impozáns méretek... szemrevaló külső... kiültem a halam!

A második este hamar ránk köszöntött, kissé csendesebben is telt el. Itt is ott is akadtak halak, bár nagyobb példányokhoz már nem volt szerencsénk. Reggel aztán összeszedve a maradék energiáinkat, Szandival egy nagy hajrába kezdtünk! Mértani pontossággal húztam be a szembe lévő kisebb méretű, de vízbelógó bokor alá a csalit, amelyre 2 marék 18 mm-es POLONI bojlit szórtam. Párom nagyon szeretett volna már egy 10pluszos pontyot fogni, amik eddig sajnos elkerülték! Eddig... Könyvbe illő kapás után, azonnal érezhette párom, hogy bizony "ő" lesz az. Én még ennyire nem izgultam végig egy fárasztást, de végül örömmel meríthettem meg egy meseszép tíz feletti pontyot!

Párom, gyönyörű halával... amire nagyon büszke vagyok!

Ennél szebb befejezést nehezen lehetett volna elképzelni, így a pakolászás máskor mostoha folyamatát is vidámabban kezdtük meg. Összességében tehát egy jó hangulatú hétvégét tölthettünk el a Nádudvari tőzeges tavon... hiányérzetünk csupán a tok halak miatt volt, de bízunk benne, hogy hamarosan, már miattuk is elindulhatunk erre a csodálatos vízre...

Ha elnyerte tetszéseseteket írásom, akkor kedveljétek oldalamat a facebook-on is, ahol további képeket és érdekességeket találtok kalandjaimról, munkásságomról!